Gå til innhold

Pusen min har forsvunnet


Horsepower

Anbefalte innlegg

Min hjemmekjære kastrerte hannkatt har ikke kommet hjem etter jeg slapp han ut lørdags kveld :( Dette er veldig ulikt han, han er aldri ute lenger enn maks et par timer og holder seg stort sett rundt husveggene og kommer når jeg roper på han. Noen som har noen solskinnshistorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er katten din id-merket?

Det samme skjedde med min katt, og jeg fant ham på et tre ca 50 meter fra huset. Jeg lærte ham tidlig å stikke innom ca annenhver time, så jeg fikk skikkelig panikk den gang.

Han har gjort det flere ganger etter denne første gang, og det er bare at han er blitt litt mer selvstendig, og hver ting har sin første gang... Noen ganger fant jeg ham sovende i skogen nær huset, andre ganger var han altfor opptatt med å observere fugler osv.

Som regel pleier katter å ha et avgrenset område for sine turer som ikke overstiger 100m hjemmefra, så jeg i et dokumentar. Så det første å gjøre ville være å gå og undersøke området, og rope etter katten hver 10ende skritt og høre om det kommer noen svar.

Om du ikke finner den da, kan det hende den ble distrahert av en fugl, katt e.l., og da kan den ha gått lengre. Så du kan gjerne lage plakater med bilde av katten , som du kan henge i området ditt, fortelle naboer og folk du treffer i nabolaget, om det, ringe alle dyrlegene i din by eller bydel, fortsette å lete etter den litt lengre fra huset.

Håper du finner den fort og i god behold, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Katten min ble 17 år, han var borte i både dager og uker flere ganger. Skjønner at du er bekymret men han dukker nok opp <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Katten vi hadde forsvant i over 2 uker etter den hadde blitt påkjørt. Midt på vinteren og det var sikkert 20 minus. Men plutselig en dag kom den tilbake :)

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mistet katten vår i hagen til naboen. Hang opp lapper med bilde, og en koselig nabo ringte på og sa han satt i hagen, så det var bare å komme og hente ham. Da hadde han vært borte i 3 dager, men kan umulig ha vært langt unna. Han var redd og sulten.

Mitt tips er å legge ut en annonse på Dyrebar.no, og skrive ut den plakaten du får der. Heng den på postkassen din og andre steder i nabolaget hvor folk ser den, så er folk som regel snille og holder utkikk. Han er nok bare ute og utforsker verden litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hjemmekjære kastrerte hannkatt har ikke kommet hjem etter jeg slapp han ut lørdags kveld :( Dette er veldig ulikt han, han er aldri ute lenger enn maks et par timer og holder seg stort sett rundt husveggene og kommer når jeg roper på han. Noen som har noen solskinnshistorier?

Min katt forsvant i mai i fjor. Jeg ble hysterisk og gjorde alt jeg kunne for å få ho hjem igjen. Hang opp lapper, registrerte på dyrebar, i avisa, på Facebook. Den på Facebook hjalp veldig. Etter 2 måneder fikk jeg telefon om at ho var blitt observert 10 km unna. Nå sover ho på fanget mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...