Gå til innhold

Tror kjæresten synes jeg er tjukk...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil si jeg ser ganske lik ut som hun her i kroppen:

http://www.mybodygallery.com/photos-44278-body-shape.htm?StartAt=33#.VWMaVmbWv8c

Langt ifra slank, og hvis man ønsker seg en supermodell er jo dette i andre delen av skalaen, men i og med at jeg trener fast og har gjort det i to år så er jeg i alle fall litt stram, selv om jeg har for mye fett.

Jeg vet jo at jeg burde gå ned, jeg misliker min egen kropp. Så er vel det at det blir slitsomt når jeg føler at han også skal begynne å kritisere kroppen min... Selv om han nok ikke mener noe vondt med det!

Er nok med den kritikken jeg selv utsetter meg for omtrent daglig...

Får snakke med han om det ja, hvis ikke det gir seg når jeg ignorerer pratet hans :) Han tenker nok ikke over hvordan jeg oppfatter det.

TS

Anonymous poster hash: f76d0...be6

Da vil jeg gjerne at du linker til en slank dame, dersom du mener at hun på bildet er lubben. Jeg syns hun på bildet er normalt slank mens f eks Miranda Kerr (supermodell) er mager.

Anonymous poster hash: 3d260...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner han egentlig. Jeg fortrekker en kjæreste som ikke er lubben, men ser ut som tar litt mer vare på seg selv og er litt strammere i fisken. Nå får jeg sikkert tyn for det, da alle mener hun på bildet er normal og slank. Jeg synes selv at hun ser lubben og litt dvask ut.

Synes ikke det er noe galt at han vil at dere skal leve sunt, se friske ut og ta dere godt ut.

Synes han tar en bra tilnærming mot det. Hadde jeg hatt en kjæreste som begynte å bli litt tjukk, hadde jeg nok gjort det samme. Ikke alle som takler å få høre "Nå begynner du å bli tjukk. Synes du skal begynne å trene og spise litt sunnere".

Men det er jo ikke hva jeg mener som har noe å si i denne saken...

TS, hvis du plages av dette og ikke ønsker å være med på opplegget hans, må du snakke med han.

Ikke si "Hvis du vil ha en slank kjæreste, så må du finne deg ei annen!". Det er ikke riktig måte å si fra på. Du må gjøre det klart hvordan han får deg til å føle deg, og hvorfor, så han vet hvorfor du blir lei deg av det.

Jeg hadde sagt noe sånt som:
"Hei, du.. Jeg synes du ofte kommer med ting som at "Nå må vi spise sunt!", "Nå må vi trene!" og jeg føler litt som at du hinter til at du synes jeg er litt småtjukk og ikke ser bra nok ut. Jeg er veldig bevisst på det, og er ikke fornøyd selv heller, og da blir jeg litt lei meg når jeg føler at du hinter om det i tillegg. Synes det er litt leit å motta kritikk på kroppen min, når jeg allerede er så selvbevisst fra før."

Hadde ikke sagt det på en "angripende" måte. Men rolig og ordentlig. Så går han forhåpentligvis ikke så lett i en aggresiv forsvarsposisjon.

og så ville jeg kanskje sagt at jeg kunne prøvd å bli litt flinkere på å spise sunt og trene. Ikke nødvendigvis ta helt av, slik han antyder at han skal.. Men prøve litt hardere.



Anonymous poster hash: b6310...0a4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har jo sagt det at hvis det er en tynn jente med modellkropp han ønsker seg, så er han sammen med feil person. For jeg blir aldri sånn...

TS

Anonymous poster hash: f76d0...be6

Du kan fortelle han at det virker som om han ikke er fornøyd med kroppen din og dette gjør deg usikker, men ikke begynn med "du vil bare ha modellkropper, du". Det er barnslig og får folk til å gå i forsvarsmodus om det er sant eller ikke.

Kanskje partneren din til og med prøver å ta deg med på trening fordi han har merket at DU ikke liker kroppen din. Er mulig han bare prøver å hjelpe deg.

Anonymous poster hash: 424a6...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner han egentlig. Jeg fortrekker en kjæreste som ikke er lubben, men ser ut som tar litt mer vare på seg selv og er litt strammere i fisken. Nå får jeg sikkert tyn for det, da alle mener hun på bildet er normal og slank. Jeg synes selv at hun ser lubben og litt dvask ut.

Synes ikke det er noe galt at han vil at dere skal leve sunt, se friske ut og ta dere godt ut.

Synes han tar en bra tilnærming mot det. Hadde jeg hatt en kjæreste som begynte å bli litt tjukk, hadde jeg nok gjort det samme. Ikke alle som takler å få høre "Nå begynner du å bli tjukk. Synes du skal begynne å trene og spise litt sunnere".

Men det er jo ikke hva jeg mener som har noe å si i denne saken...

TS, hvis du plages av dette og ikke ønsker å være med på opplegget hans, må du snakke med han.

Ikke si "Hvis du vil ha en slank kjæreste, så må du finne deg ei annen!". Det er ikke riktig måte å si fra på. Du må gjøre det klart hvordan han får deg til å føle deg, og hvorfor, så han vet hvorfor du blir lei deg av det.

Jeg hadde sagt noe sånt som:

"Hei, du.. Jeg synes du ofte kommer med ting som at "Nå må vi spise sunt!", "Nå må vi trene!" og jeg føler litt som at du hinter til at du synes jeg er litt småtjukk og ikke ser bra nok ut. Jeg er veldig bevisst på det, og er ikke fornøyd selv heller, og da blir jeg litt lei meg når jeg føler at du hinter om det i tillegg. Synes det er litt leit å motta kritikk på kroppen min, når jeg allerede er så selvbevisst fra før."

Hadde ikke sagt det på en "angripende" måte. Men rolig og ordentlig. Så går han forhåpentligvis ikke så lett i en aggresiv forsvarsposisjon.

og så ville jeg kanskje sagt at jeg kunne prøvd å bli litt flinkere på å spise sunt og trene. Ikke nødvendigvis ta helt av, slik han antyder at han skal.. Men prøve litt hardere.

Anonymous poster hash: b6310...0a4

Tror nok du beskriver tankegangen hans ganske bra der! Jeg tenker jo hvorfor ble han sammen med meg, om jeg ikke er bra nok. Men tingen er nok at jeg er bra nok, men kan bli bedre...Jeg er innenfor, men forbedringer kan gjøres. Bare jeg kvitta meg med 5-7 kg, fikk mer muskler og strammet opp. Tror han synes jeg har et godt utgangspunkt. Ser jo at han kanskje mener det godt, men det er jo alltid sårende at noen vil forbedre deg.

Som jeg har skrevet før så trener jeg allerede fast, og jeg spiser sunt. Men man kan alltid trene mer, trene bedre, spise bedre. Istedenfor å spise sunt 70 % av tiden, så kan man stramme inn og spise sunt 95 % av tiden, og ved det gå ned de kg man trenger for å bli den beste versjonen av seg selv.

Er sårende at han kan se Victoria Secret modeller på tv og si, "du er sånn pen som dem, hvis du hadde vært så tynn så kunne du også blitt med der" eller når jeg er syk og ikke klarer å spise så sier han "Ja kanskje du går ned i vekt, så blir du kjemptynn"- Dette er grunnen til at jeg har sagt til han at om han ønsker seg en syltynn modell så er han sammen med feil person, for sånn verken kan eller vil jeg bli.

Mange gode råd her inne for hva jeg bør si og hvordan jeg bør ta det opp med han. Så det kommer jeg til å benytte meg av, takk :) Har ingen planer om å angripe og anklage han for noe, for han trår jo veldig varsomt her selv, ved å si OSS og ikke DU.

TS

Anonymous poster hash: f76d0...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sårende at han kan se Victoria Secret modeller på tv og si, "du er sånn pen som dem, hvis du hadde vært så tynn så kunne du også blitt med der" eller når jeg er syk og ikke klarer å spise så sier han "Ja kanskje du går ned i vekt, så blir du kjemptynn"- Dette er grunnen til at jeg har sagt til han at om han ønsker seg en syltynn modell så er han sammen med feil person, for sånn verken kan eller vil jeg bli.

TS

Anonymous poster hash: f76d0...be6

Kjenner jeg reagerer på dette. Veldig nedlatende måte å snakke til deg på. Min ærlige mening er at det høres ut som han har håpløse standarder når han sammenligner deg med Victoria Secrets modeller på den måten og jeg syns han er frekk som snakker sånn til deg. Han høres ikke veldig empatisk ut.

Anonymous poster hash: c3827...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sårende at han kan se Victoria Secret modeller på tv og si, "du er sånn pen som dem, hvis du hadde vært så tynn så kunne du også blitt med der" eller når jeg er syk og ikke klarer å spise så sier han "Ja kanskje du går ned i vekt, så blir du kjemptynn"- Dette er grunnen til at jeg har sagt til han at om han ønsker seg en syltynn modell så er han sammen med feil person, for sånn verken kan eller vil jeg bli.

TS

For en drittfyr! Hadde typen min sagt noe sånt hadde jeg klikket. Du skal ikke behøve å gå ned i vekt for å "please" typen din, han bør være fornøyd med hvordan du ser ut, i allefall når du så akkurat lik ut når du ble sammen med han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil si jeg ser ganske lik ut som hun her i kroppen:

http://www.mybodygallery.com/photos-44278-body-shape.htm?StartAt=33#.VWMaVmbWv8c

Langt ifra slank, og hvis man ønsker seg en supermodell er jo dette i andre delen av skalaen, men i og med at jeg trener fast og har gjort det i to år så er jeg i alle fall litt stram, selv om jeg har for mye fett.

Jeg vet jo at jeg burde gå ned, jeg misliker min egen kropp. Så er vel det at det blir slitsomt når jeg føler at han også skal begynne å kritisere kroppen min... Selv om han nok ikke mener noe vondt med det!

Er nok med den kritikken jeg selv utsetter meg for omtrent daglig...

Får snakke med han om det ja, hvis ikke det gir seg når jeg ignorerer pratet hans :) Han tenker nok ikke over hvordan jeg oppfatter det.

TS

Anonymous poster hash: f76d0...be6

Langt fra slank? Det bildet viser en slank, flott kropp. Den er kanskje ikke tynn, men den er slank og fin.

Du får be han om å velge: Enten komme seg bort fra deg, eller holde kjeft. Sånne snik-kommentarer som han kommer med er ikke greit.

Anonymous poster hash: f29da...888

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter lang tid hvor min ekskjæreste pratet om min kropp- og småpirket ol, endte jeg opp med sf. Skal ikke legge skyld altså- da jeg var ung og i en sårbar situasjon. Men gjentatte ganger over lang periode gjorde antagelig utslaget, samt at han kom med kommentarer om meg på alt annet også, noe som ikke virker å være i ditt tilfelle.

Jeg ville gitt klar beskjed til ham, eller rett og slett funnet på å gått. Men det var nå meg da.



Anonymous poster hash: 1661a...066
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...