Gå til innhold

Tror kjæresten synes jeg er tjukk...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjæresten min snakker veldig mye om vekt, han er veldig politisk korrekt, det skal han ha. Han kritiserer aldri kroppen min, eller sier direkte at jeg er tjukk. Han gir meg komplimenter og han viser at han er tiltrukket av meg.

Likevel sier han hele tiden at VI skal begynne å trene ditt og datt sammen, VI skal slanke OSS, VI skal bli et sånt par som har perfekte kropper.

Vi må være forsiktige med mengden godteri vi spiser, at vi spiser sunn mat osv.

Saken er bare den at han er allerede tynn, og jeg er ikke direkte tjukk, men har vel 5-6 trivsels/kosekilo jeg godt kunne kvitta meg med. For et par år siden gikk jeg ned 15 kg, men de siste sitter litt for godt. Jeg trener 3-4 ganger i uka, og jeg spiser sunt. Jeg liker mat, jeg liker å kose meg, selvfølgelig kunne jeg vært strengere med meg selv i helgene, og gått ned de siste kiloene.

Jeg har bittelitt mage, ja, men bruker størrelse 38 og M i klær og vil si jeg er normalvektig, men jeg har former.

Prøver å si til kjæresten at i min slekt så har vi former, vi har pupper, rumpe og lår, pluss litt mage. Ingen sykelig overvektige, men ikke strektynne mennesker å finne heller! Det er ikke naturlig for meg å være som en Victorias secret modell.

Jeg tror han stort sett er fornøyd med hvordan jeg ser ut, men at han tenker at jeg kunne blitt enda finere...

Han selv vil bygge muskler og har en plan for fremtiden rundt det.

Må nevne at jeg veier det samme som da vi begynte å date, så er ikke som at jeg har rast opp i vekt heller. Merker at dette pratet om vekt, kropp, kosthold, trening, og feite/tynne mennesker ikke er bra. Vekt er et sårt tema for meg som faktisk var overvektig for et par år siden.

Jeg føler at han ser på meg som feit, at jeg burde gå ned i vekt, selv om han ikke sier det direkte til meg.

Han pakker det inn i at VI sammen skal slanke oss osv. Men han har jo ikke noe fett å ta av! Virker som han er besatt av vekt.

Ble litt langt dette, men hva skal man gjøre?? Alt jeg vil nå er å slanke meg 10 kg og si, "Værsågod, her har du den tynne kjæresten du vil ha"....



Anonymous poster hash: f76d0...be6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville snakket med ham. Og hvis du ikke liker det så må du nesten bare si det.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har jo sagt det at hvis det er en tynn jente med modellkropp han ønsker seg, så er han sammen med feil person. For jeg blir aldri sånn...

Er ikke så lett å vite hva man skal si, når han pakker det inn i sunnhet og helse for oss sammen! Jeg er jo også for at vi sammen skal spise sunt og være i aktivitet, men når fokuset skal være på slanking og perfeksjon. Føler meg bare truffet, han kan jo ikke si at jeg burde gå ned i vekt.

Tror jeg skal begynne å ignorere pratet hans, så får jeg si ifra hvis det ikke hjelper!

TS



Anonymous poster hash: f76d0...be6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at du.........holddegfast........... prater med ham om det? :sjokkert:

Revolusjonerende, tror jeg ville anbefalt mange her inne å prate med partneren slik du foreslår haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Ja jeg har jo sagt det at hvis det er en tynn jente med modellkropp han ønsker seg, så er han sammen med feil person. For jeg blir aldri sånn...

Er ikke så lett å vite hva man skal si, når han pakker det inn i sunnhet og helse for oss sammen! Jeg er jo også for at vi sammen skal spise sunt og være i aktivitet, men når fokuset skal være på slanking og perfeksjon. Føler meg bare truffet, han kan jo ikke si at jeg burde gå ned i vekt.

Tror jeg skal begynne å ignorere pratet hans, så får jeg si ifra hvis det ikke hjelper!

TS

Anonymous poster hash: f76d0...be6

Hvis du skal gå rundt å holde på dette uten å prate med ham er det en reell fare for at du knekker sammen foran ham en dag og alt kommer hikstende frem... tenk om det da bare viser seg å være misforståelser? At han ikke mener det slik?

Det KAN jo tenkes at han bare har et brennende ønske om at dere skal bli uforskammet spreke sammen. Uansett mener han neppe noe vondt ved å si de tingene han sier. Han har jo valgt å være med deg, og som du sier selv så var du lik som nå da dere møttes.

Det er litt typisk oss jenter å ta oss fryktelig nære av kommentarer rundt ting som er spesielt såre for oss.. enten det er vekt, hårfarge, sosiale ferdigheter osv osv. Kan det tenkes at du er litt hårsår? Man bare spør, altså.

Uansett er eneste varige løsningen her at du snakker med ham om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du sier henger ikke helt sammen.

Dersom du virkelig spiser sunt og trener 3-4 ganger per uke så er det jo rart at han sier slikt? For da lever du jo det livet han snakker om da?

Enten pynter du på sannheten om din egen hverdag eller så har han kognitive utfordringer.

Dessuten kan man gjerne Skeie ut i helgene og fremdeles gå ned i vekt, med sunn hverdagsmat og 3-4 effektive økter trening.

Det dere bør snakke om er forventninger. Til seg selv og partner.

Anonymous poster hash: 99eac...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kjæresten min synes jeg er tjukk også. Jeg bruker også M i klesstørrelse og har veid det samme siden vi ble sammen. Å kjæresten min er ikke så høy så vi veier det samme. Det har ikke noe å si for meg, men han går å klager på vekta si hele tiden å hvis han synes han er feit så er jo jeg også det.. Søsteren hans har også fortalt meg at kjæresten min alltid har hatt lyst på dame med modell kropp! Skjønner virkelig ikke hvorfor søsteren hans måtte fortelle meg det, når jeg absolutt ikke har modell kropp:(

Anonymous poster hash: d1b1e...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revolusjonerende, tror jeg ville anbefalt mange her inne å prate med partneren slik du foreslår haha

Dessverre er det slik at flertallet av disse som lager tråder, mangler den kommunikasjonsevnen, eller i beste tilfellet, kjæresten mangler den evnen. Sørgelig, men sant.

Og til deg TS, du er fin som du er. Du høres allerede sunn og frisk ut, så det er nok da kanskje han som bare burde bygge muskler, og du holder deg nøyaktig slik du er, dersom du er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg tror kjæresten min synes jeg er tjukk også. Jeg bruker også M i klesstørrelse og har veid det samme siden vi ble sammen. Å kjæresten min er ikke så høy så vi veier det samme. Det har ikke noe å si for meg, men han går å klager på vekta si hele tiden å hvis han synes han er feit så er jo jeg også det.. Søsteren hans har også fortalt meg at kjæresten min alltid har hatt lyst på dame med modell kropp! Skjønner virkelig ikke hvorfor søsteren hans måtte fortelle meg det, når jeg absolutt ikke har modell kropp:(

Anonymous poster hash: d1b1e...f92

I ungdommen var jeg sammen med en som stadig påpekte hvor fin den og den var. Og de han syntes var så fine, så annerledes ut enn meg. Over tid gjorde det mye skade med selvtilliten min, en selvtillit jeg faktisk den dag i dag kan kjenne stikk av, selv om dette er mange år siden.

Vær på vakt så du ikke lar det skje med deg. Det kommer smygende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ungdommen var jeg sammen med en som stadig påpekte hvor fin den og den var. Og de han syntes var så fine, så annerledes ut enn meg. Over tid gjorde det mye skade med selvtilliten min, en selvtillit jeg faktisk den dag i dag kan kjenne stikk av, selv om dette er mange år siden.

Vær på vakt så du ikke lar det skje med deg. Det kommer smygende.

Takk for svar! Ja jeg skal passe på. Jeg føler at selvtillitten min ble på topp da jeg og kjæresten ble sammen og jeg et litt redd for at han og familien hans skal ødelegge den..

Anonymous poster hash: d1b1e...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Om du er fornøyd med deg selv som du er synes ikke jeg du skal trene enda mer og spise enda sunnere og slanke deg enda mer fordi han ønsker det. Snakk mer med han; si at du er fornøyd med deg selv. Om han ønsker å trene mer og bygge mer muskler; vær så god. Men DU vil beholde din kropp som den er. :) Vær bare fast bestemt! :)

Det ville i alle fall jeg gjort. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg liker ikke at du snakker så mye om kropp og forbedring av kroppene våre hele tiden. Det gjør meg usikker på min egen kropp, og usikker på hva du synes om meg. Hva du gjør med din kropp er din sak, men kroppen min er bra nok som den er og jeg ønsker ikke å høre om hvordan den kan forbedres."

Et par med perfekte kropper? Han høres litt for opphengt i det ut, på en usunn måte.

Anonymous poster hash: a395f...bdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han viser og sier du er flott. Det sier du selv. Og så vil han gjerne bygge muskler, og at han vil ha med deg(som tydeligvis ikke trener) på det. Det er limitert hvor stram man kan være uten å løfte en finger for det. Det er vanskelig å ha en del muskelmasse uten trening, og kanskje han håper dere kan stramme opp sammen? Hva er det som er galt med det? Og hvis det er noe galt med det, HVORFOR SIER DU DET IKKE TIL HAM??

Men tro meg, det skal ikke mer til enn to økter i uka før man føler seg som en gudinne sammenliknet med den svake selvfølelsen du har nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si jeg ser ganske lik ut som hun her i kroppen:

http://www.mybodygallery.com/photos-44278-body-shape.htm?StartAt=33#.VWMaVmbWv8c

Langt ifra slank, og hvis man ønsker seg en supermodell er jo dette i andre delen av skalaen, men i og med at jeg trener fast og har gjort det i to år så er jeg i alle fall litt stram, selv om jeg har for mye fett.

Jeg vet jo at jeg burde gå ned, jeg misliker min egen kropp. Så er vel det at det blir slitsomt når jeg føler at han også skal begynne å kritisere kroppen min... Selv om han nok ikke mener noe vondt med det!

Er nok med den kritikken jeg selv utsetter meg for omtrent daglig...

Får snakke med han om det ja, hvis ikke det gir seg når jeg ignorerer pratet hans :) Han tenker nok ikke over hvordan jeg oppfatter det.

TS



Anonymous poster hash: f76d0...be6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si jeg ser ganske lik ut som hun her i kroppen:

http://www.mybodygallery.com/photos-44278-body-shape.htm?StartAt=33#.VWMaVmbWv8c

Langt ifra slank, og hvis man ønsker seg en supermodell er jo dette i andre delen av skalaen, men i og med at jeg trener fast og har gjort det i to år så er jeg i alle fall litt stram, selv om jeg har for mye fett.

Jeg vet jo at jeg burde gå ned, jeg misliker min egen kropp. Så er vel det at det blir slitsomt når jeg føler at han også skal begynne å kritisere kroppen min... Selv om han nok ikke mener noe vondt med det!

Er nok med den kritikken jeg selv utsetter meg for omtrent daglig...

Får snakke med han om det ja, hvis ikke det gir seg når jeg ignorerer pratet hans :) Han tenker nok ikke over hvordan jeg oppfatter det.

TS

Anonymous poster hash: f76d0...be6

Hvis du ser ut sånn så er du jo normalt slank. Ikke syltynn men en normal, flott kropp. Kanskje du leser litt mer i det han sier fordi du selv syns du ikke er slank nok? Ta deg en kikk rundt i garderoben neste gang du er på treningssenter hvis du går der og du vil nok få en skikkelig selvtillitsboost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja jeg har jo sagt det at hvis det er en tynn jente med modellkropp han ønsker seg, så er han sammen med feil person. For jeg blir aldri sånn...

Er ikke så lett å vite hva man skal si, når han pakker det inn i sunnhet og helse for oss sammen! Jeg er jo også for at vi sammen skal spise sunt og være i aktivitet, men når fokuset skal være på slanking og perfeksjon. Føler meg bare truffet, han kan jo ikke si at jeg burde gå ned i vekt.

Tror jeg skal begynne å ignorere pratet hans, så får jeg si ifra hvis det ikke hjelper!

TS

Anonymous poster hash: f76d0...be6

Dette er ikke "å snakke sammen". Dette er å gå rett i forsvarsposisjon og shame ham fra første sekund.

Anonymous poster hash: eed9e...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han viser og sier du er flott. Det sier du selv. Og så vil han gjerne bygge muskler, og at han vil ha med deg(som tydeligvis ikke trener) på det. Det er limitert hvor stram man kan være uten å løfte en finger for det. Det er vanskelig å ha en del muskelmasse uten trening, og kanskje han håper dere kan stramme opp sammen? Hva er det som er galt med det? Og hvis det er noe galt med det, HVORFOR SIER DU DET IKKE TIL HAM??

Men tro meg, det skal ikke mer til enn to økter i uka før man føler seg som en gudinne sammenliknet med den svake selvfølelsen du har nå :)

Har du lest tråden? TS trener tre ganger i uka.

Anonymous poster hash: 3d260...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest tråden? TS trener tre ganger i uka.Anonymous poster hash: 3d260...b83

Rart at typen vil ha henne til å begynne å trene, om hun allerede trener tre ganger i uka? Det har jeg ikke fått med meg nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si jeg ser ganske lik ut som hun her i kroppen:

http://www.mybodygallery.com/photos-44278-body-shape.htm?StartAt=33#.VWMaVmbWv8c

Langt ifra slank, og hvis man ønsker seg en supermodell er jo dette i andre delen av skalaen, men i og med at jeg trener fast og har gjort det i to år så er jeg i alle fall litt stram, selv om jeg har for mye fett.

Jeg vet jo at jeg burde gå ned, jeg misliker min egen kropp. Så er vel det at det blir slitsomt når jeg føler at han også skal begynne å kritisere kroppen min... Selv om han nok ikke mener noe vondt med det!

Er nok med den kritikken jeg selv utsetter meg for omtrent daglig...

Får snakke med han om det ja, hvis ikke det gir seg når jeg ignorerer pratet hans :) Han tenker nok ikke over hvordan jeg oppfatter det.

TS

Anonymous poster hash: f76d0...be6

Det er jo ikke noe galt med den kroppen! Men det er jo heller ikke noe galt i å stramme opp?

Anonymous poster hash: a090a...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...