Gå til innhold

Har dere jenter virkelig så lav selvtillit?


Mannin

Anbefalte innlegg

Og ikke minst hvor feit eller tynn hun er, det er alt som betyr noe.

Anonymous poster hash: 20c71...246

Feil. Hvis DU tenker sånn, blir det derimot sånn for DEG. Hvis dette er fokuset ditt, legger du ansvaret på samfunnet, istedenfor å legge vekt på det du har som er bra, og leve utifra det.

Anonymous poster hash: 1c07d...c29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skylder dere så masse på eksterne kilder når det kommer til selvtilliten. En ting er hvis man har blitt mobbet men en annen er å la seg påvirke av reklamer osv.

Hva med å ikke bry seg så voldsomt lengre?. Hvorfor er det så vanskelig?. Skjønner liksom ikke helt det, alle blir vell påvirket i en hvis grad men virker som mange jenter tar det til et stadie der det ikke er friskt lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig selvtillitt fordi jeg ble mobbet som barn/ungdom. Jeg er halvt svart og i mitt miljø var det veldig upopulært. Jeg fikk stadigvekk høre hvor stygt det var med "blandingsraser", at "negerdamer" var stygge osv osv. Sammenlignet meg selv med jentene på skolen som var hvite, med langt blondt hår osv. Tror at det faktum at det pågikk så lenge ødela ganske mye for meg.

I voksen alder har jeg fått noe bedre selvtilitt, men jeg har ødelagt minst ett forhold med usikkehetene mine og frykten for at jeg skal bli dumpet fordi kjæresten finner ut at han heller vil ha en etnisk norsk jente f eks.

Også er det jo dette med at man stadig vekk blir minnet om at man skal se sånn og sånn ut; stor rumpe-liten rumpe, perfekt hud, perfekt glatt,langt og fyldig hår, man skal være utadvent, sporty, ha store pupper, være morsom og sprudlende osv osv.

Det blir rett og slett litt mye mas om hvordan vi jenter skal se ut og være til enhver tid...

Anonymous poster hash: a92e4...9be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke snakke for andre, men personlig er jeg sykelig opptatt av utseendet. det tar opp all tid, noe jeg er skrekkelig klar over. Har blitt deprimert pga dette, så har heldigvis blitt betraktelig bedre etter den perioden, men fremdeles ille:( alle mine ledige timer blir brukt til å surfe på nettet og tenke ut hvordan jeg kan gjøre meg selv penere.. ettersom jeg ikke er spesielt pen, tror nok ikke folk at jeg bruker så mye tid på utseendet, men jo... Er 16, og bruker fargelinser, vippeextensions, farger håret i tillegg til massemasse sminke... tror jeg aldri kan bli fornøyd med meg selv uansett hva, sikkert litt på grunn av samfunnet vi lever i, men er også ganske sikker på det har mye med meg og min genetiske disposisjon.

Anonymous poster hash: 9a315...13d

Kjære deg. Du er bare 16. Ta av deg sminken. Gå ut og vær glad i deg selv! Når du blir eldre, vil du se hvor vakker du egentlig var!

Anonymous poster hash: 1c07d...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Du er bare 16. Ta av deg sminken. Gå ut og vær glad i deg selv! Når du blir eldre, vil du se hvor vakker du egentlig var!

Anonymous poster hash: 1c07d...c29

Skulle så gjerne! men det er dessverre ikke så enkelt, hvert fall ikke for min del. Er ikke trygg på meg selv, over hodet. Har veldig få venner, er dårlig skolemiljø her og må tåle mye dritt. Å gå uten sminke er rett og slett ikke sosialt akseptert, for å si det rett ut, og det siste jeg ønsker er jo å skille meg ut.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idk, mobbing, spiseforstyrrelser, gutter, depresjoner, veldig uren hud, et utseende man enten elsker eller hater (tydeligvis) og en mor som gjør alt for å bryte meg ned har gjort at selvtilliten min har vært lav.

I dag er den ganske ok. Bryr meg ikke egentlig. Føler meg bra i fine klær og når jeg får dekket kvisene, men kan gå ut uten sminke også. Driter i hva andre mener om klesstilen min og hvordan jeg ser ut. Får for det meste komplimenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle så gjerne! men det er dessverre ikke så enkelt, hvert fall ikke for min del. Er ikke trygg på meg selv, over hodet. Har veldig få venner, er dårlig skolemiljø her og må tåle mye dritt. Å gå uten sminke er rett og slett ikke sosialt akseptert, for å si det rett ut, og det siste jeg ønsker er jo å skille meg ut.. :(

Et par år til så kommer du nok til å slippe det videregående/ungdoms skole fenomenet. De fleste pleier å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idk, mobbing, spiseforstyrrelser, gutter, depresjoner, veldig uren hud, et utseende man enten elsker eller hater (tydeligvis) og en mor som gjør alt for å bryte meg ned har gjort at selvtilliten min har vært lav.

I dag er den ganske ok. Bryr meg ikke egentlig. Føler meg bra i fine klær og når jeg får dekket kvisene, men kan gå ut uten sminke også. Driter i hva andre mener om klesstilen min og hvordan jeg ser ut. Får for det meste komplimenter.

kan jeg spørre hvor gammel du er?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par år til så kommer du nok til å slippe det videregående/ungdoms skole fenomenet. De fleste pleier å gjøre det.

Mhm, og gleder meg... tar på, mer drama enn gjennom hele barneskolen, trodde ikke det var mulig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja, digget profilen din :fnise:

Åja, jo takk :fnise::blomst: Nå ble jeg glad klokka 02:31 på natten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg spørre hvor gammel du er? :)

Jeg ble født med bra utseendet.Kunne danket ut mange ansiktsmodeller i min ungdom i hvertfall.Men jeg bryr meg ikke om utseendet mitt.Kun av og til,en sjelden gang,når jeg må ut iblant folk.Da må den perfekte fasaden litt fram...he he .Men orker ikke å stå foran speilet og minke og fixe hår til hverdags eller hver dg på jobb...det er bare ikke meg...å være veldig jålete.Selv om jeg sikkert ser slik ut,en lørdagskveld,hvis jeg orker å pynte meg...men det er et ork..et pes å gå nydusjet,nyfrisert hår og nysminket til enhver tid+ fine feminine klær...herregud...har så mye annet viktigere å prioritere,enn det!

Hjemme går jeg i arbeidsklær.Praktiske klær.Og driter i hvordan jeg ser ut.De som er aller mest opptatt av utseendet mitt.....det er mor...min egen mor.....og folk som er vant til å se meg pyntet...Men det er ikke helt meg.Å gå rundt pyntet.Syns bare synd i modeller etc...de må virkelig jobbe for utseendet sitt.Ta seg perfekt ut til enhver tid..huff...hadde aldri orket en slik jobb.Ikke for millioner engang....Sykt slitsomt at alle andre-bryr seg om hvordan du ser ut...

Anonymous poster hash: 62f54...618

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Man kan få til mye på egenhånd bare man slutter å se ned på seg selv, og heller drar seg selv opp og frem. Hvem har egentlig tid og ork og energi til å bry seg om de uoppnåelige idealene som herjer for tiden? Jenter må slutte å være så besatt av hvordan andre ser ut, jeg tror virkelig at det er der det største problemet ligger. Livet er altfor kort til at man skal henge med hodet og tenke stygge ting om seg selv og hvordan man ser ut kun fordi nabojenta veier 5 kg mindre enn man selv gjør, eller fordi dama som er på forsiden av Vogue har vært gjennom 5 timer med photoshop.

Og dette kommer fra en som har hatt ganske, ganske dårlig selvtillit... mye er gjort bare man får et mer positivt tankemønster og retter seg litt opp i ryggen. Ikke er det lett, det skjer gradvis, men plutselig en dag våkner man opp og tenker ikke så fæle tanker om seg selv lenger. Og det er ganske herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jo takk :fnise::blomst: Nå ble jeg glad klokka 02:31 på natten :fnise:

Alltid gøy å kunne spre litt glede, hehe! :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god selvtillit. Har et godt selvbilde, og er i grunn så fornøyd med meg selv som jeg kunne ha blitt :) I alle fall når det gjelder utseendet. (Hadde jo alltids kunne ønsket å vært bedre i språk og andre 'skolefag', men det tenker jeg ikke på når jeg snakker om selvtillit.

Problemet er jo samfunnet og janteloven generelt. Jeg har merket at folk faktisk ikke liker min selvtillit og egen trygghet.

Om det er sjalusi er ikke godt å si, men har hatt jenter som har slengt med leppa etter meg på byen om kjolen min er litt kort f.eks...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor får man det fra?

Se på ALL reklame! Spesielt undertøysreklamer.

Se på hvilke damer som anses som vakre i absolutt ALLE omstendigheter, alt fra film til virkeligheten.
Samtaler mange har, om hvor stygge folk er fordi de har litt mage eller ikke har thigh-gap.
Det at folk baksnakker folk, mange snakker om folk sitt utseende, hva de liker, hva de ikke liker.

Bare for å nevne noe. Som kvinne opplever man press fra ALLE kanter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer Melly666 her. Har sittet sammen med alt for mange venninner i tenårene eller kolleger og hørt diskusjonene deres om centimeteromkrets på lår eller smertefulle metoder man kan benytte for å knuse fett. Absurd nok var vel jeg den eneste som faktisk var en anelse lubben av oss i det hele tatt, men jeg nektet å delta i hylekoret.

Hadde et og annet kompleks før jeg ble rundt 25 ja, men etter dette har jeg ikke latt det plage meg.

Jeg har former, jeg er en anelse lubben, jeg er ikke høy, og kunne nok ha godt av å stramme opp enda litt mer, men jeg er deilig nok :).



Anonymous poster hash: f8a31...21d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra å ikke ha selvtillitt (barneskole til ungdomsskole) til å lure meg selv til å tro at jeg har det (ungdomsskole til videregående), til igjen å innse at jeg ikke har det helt på plass (tiden etter videregående). Det er mye jeg ville forandret med meg selv. Det vil det alltid være. Blir jeg kvitt de to siste kiloene er det huden det er noe galt med. Er huden i orden er håret neste. Er håret fint kunne tennene vært hvitere. Er tennene hvite kunne rumpa vært fastere. Er rumpa fast er ikke nesa rett nok. Og sånn går no dagan.



Anonymous poster hash: 55bcd...5f6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god selvtillit. Har et godt selvbilde, og er i grunn så fornøyd med meg selv som jeg kunne ha blitt :) I alle fall når det gjelder utseendet. (Hadde jo alltids kunne ønsket å vært bedre i språk og andre 'skolefag', men det tenker jeg ikke på når jeg snakker om selvtillit.

Problemet er jo samfunnet og janteloven generelt. Jeg har merket at folk faktisk ikke liker min selvtillit og egen trygghet.

Om det er sjalusi er ikke godt å si, men har hatt jenter som har slengt med leppa etter meg på byen om kjolen min er litt kort f.eks...

Det er forskjell på selvtillit og være overfladisk og ovenpå. Det gjelder å finne en fin middel vei. Ingen liker vell en bajas som er alt for høy på seg selv. Selv ikke du ville nok likt det hadde du møtt en som var enda mer frempå en deg og enda penere en deg.

Anonymous poster hash: 01927...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...