Gå til innhold

Kjæreste som liker min venninnes status på Facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først og fremst vil jeg bare meddele at jeg ikke er sjalu, kontrollerende eller urimelig (tror og håper jeg, jeg vil ikke være det). Allikevel kjente jeg litt på en veldig rar følelse jeg aldri har kjent på før, dukke opp i dag.

I går la venninnen min ut et bilde/status på Facebook. Jeg oppdaget i dag at min kjæreste har likt dette bildet, og en del av meg ble nesten litt... smårar? Sjalu? Jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare det. Min venninne er utrolig karismatisk og pen, og enhver mann som møter henne blir helt bergtatt. Uansett, kjæresten min har møtt denne venninnen min et par ganger.

Er dette normalt? For all del, jeg legger ikke noe særlig i det (lurer jeg meg selv her?), men jeg kan ikke helt sette fingeren på hvorfor jeg syns det var så rart. Det var min umiddelbare reaksjon følelsesmessig som fikk meg til å skrive her.

Jeg kan forstå at dette høres veldig dumt ut, men jeg måtte bare få det ut et sted...



Anonymous poster hash: 61119...841
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Castielz

Først og fremst vil jeg bare meddele at jeg ikke er sjalu, kontrollerende eller urimelig (tror og håper jeg, jeg vil ikke være det). Allikevel kjente jeg litt på en veldig rar følelse jeg aldri har kjent på før, dukke opp i dag.

I går la venninnen min ut et bilde/status på Facebook. Jeg oppdaget i dag at min kjæreste har likt dette bildet, og en del av meg ble nesten litt... smårar? Sjalu? Jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare det. Min venninne er utrolig karismatisk og pen, og enhver mann som møter henne blir helt bergtatt. Uansett, kjæresten min har møtt denne venninnen min et par ganger.

Er dette normalt? For all del, jeg legger ikke noe særlig i det (lurer jeg meg selv her?), men jeg kan ikke helt sette fingeren på hvorfor jeg syns det var så rart. Det var min umiddelbare reaksjon følelsesmessig som fikk meg til å skrive her.

Jeg kan forstå at dette høres veldig dumt ut, men jeg måtte bare få det ut et sted...

Anonymous poster hash: 61119...841

Riiiiiight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han bare mente bildet var fint?

Hvordan han oppfører seg mot deg, og mot venninnen din er hva som betyr noe her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Bare fordi du prøver å nekte på at du er sjalu, så betyr ikke det at det er sant. Du er nok sjalu.

Du nevner jo det selv, hun er godt likt blant menn. Så ja du er sjalu, get over it.

Alle kan bli sjalu nå og da, betyr ikke at det er noe galt med deg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Det første jeg tenkte var: HVORFOR er han venn med din venninne som han kun har truffet to ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det hele dreier seg om hvordan du ser på denne venninnen og hvordan du ser at andre menn blir helt bergtatt av henne. :) Det er nok ikke verre enn dette her.



Anonymous poster hash: 5b304...927
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor starter du med innlegget at du ikke er sjalu? Du er jo tydeligvis det



Anonymous poster hash: 13c12...ddf
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte var: HVORFOR er han venn med din venninne som han kun har truffet to ganger?

Det finnes jo mange som legger til perifere bekjente på Facebook. At man har lagt til noen man har truffet to ganger og som er venninne av kjæresten sin synes jeg ikke er særlig rart.

Anonymous poster hash: 5b304...927

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg mer i et "like" enn det mest sannsynlig er.

Jeg "liker" ting i hytt og gevær på facebook uten å legge noe mer i det enn at jeg syntes bildet eller statusen var fint/kult/morsomt.

Som regel er det ikke noe mer i det enn det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg er nok sjalu, ja, men som sagt så vil jeg ikke være det! Det er bare ganske nytt for meg alt sammen. Venninnen min er god på alle måter, men jeg har nok alltid følt meg litt truet av nettopp henne når det gjelder menn. Hun er den morsomme, pene, energiske og frigjorte jenta alle menn har vist interesse for. Kjæresten min har heller aldri likt noen bilder av meg på Facebook heller, så kanskje det var litt sårt også...

Jeg prøver å holde igjen her, men jeg har egentlig lyst til å gi opp hele Facebook. Jeg tror kanskje jeg legger mer i det enn jeg burde av og til.

- TS



Anonymous poster hash: 61119...841
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok interessert i henne. Om hun er det samme så dumper han deg nok på flekken. Sånn er det bare. Men sannsynligheten for at hun er keen på ham er vel ikke så stor, så det går vel bra.

Anonymous poster hash: f676b...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg er nok sjalu, ja, men som sagt så vil jeg ikke være det! Det er bare ganske nytt for meg alt sammen. Venninnen min er god på alle måter, men jeg har nok alltid følt meg litt truet av nettopp henne når det gjelder menn. Hun er den morsomme, pene, energiske og frigjorte jenta alle menn har vist interesse for. Kjæresten min har heller aldri likt noen bilder av meg på Facebook heller, så kanskje det var litt sårt også...

Jeg prøver å holde igjen her, men jeg har egentlig lyst til å gi opp hele Facebook. Jeg tror kanskje jeg legger mer i det enn jeg burde av og til.

- TS

Anonymous poster hash: 61119...841

Jeg ville ikke lagt noe mer i det enn det det er, et tastetrykk.

Å være sjalu er ikke alltid en kjip ting, det betyr hvertfall for meg at jeg bryr meg om og er redd for å miste det kjæreste jeg har, nemlig kjærligheten. Det er en naturlig følelse som kan dukke opp, enten man vil det eller ikke. :)

Tviler 100% på at du burde gi det en eneste tanke. <3

Anonymous poster hash: 999fe...3f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg bare meddele at jeg ikke er sjalu, kontrollerende eller urimelig (tror og håper jeg, jeg vil ikke være det). Allikevel kjente jeg litt på en veldig rar følelse jeg aldri har kjent på før, dukke opp i dag.

I går la venninnen min ut et bilde/status på Facebook. Jeg oppdaget i dag at min kjæreste har likt dette bildet, og en del av meg ble nesten litt... smårar? Sjalu? Jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare det. Min venninne er utrolig karismatisk og pen, og enhver mann som møter henne blir helt bergtatt. Uansett, kjæresten min har møtt denne venninnen min et par ganger.

Er dette normalt? For all del, jeg legger ikke noe særlig i det (lurer jeg meg selv her?), men jeg kan ikke helt sette fingeren på hvorfor jeg syns det var så rart. Det var min umiddelbare reaksjon følelsesmessig som fikk meg til å skrive her.

Jeg kan forstå at dette høres veldig dumt ut, men jeg måtte bare få det ut et sted...

Anonymous poster hash: 61119...841

Synes det er rart devi det hele tatt er venner på face jeg.. Men nå er jeg gammaldags å legger kun til folk jeg kjenner/har blitt godt kjent med og ikke folk jeg har møtt en gang påbfest eller en gang via kjæresten.. Men nei det er ingenting unaturlig i at han liker bildet hennes. Det er det facebook er skapt for. Å dele bilder /statuser å og like og kommentere ting. Er en grunn til at de todalternativene er der :)

Anonymous poster hash: 846ce...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du hadde nok ikke blitt brydd om det var en stygg vennine. Siden denne vennina er vakker så blir du sjalu. Det er forståelig da, de fleste menn og kvinner blir jo litt sjalu om partneren liker bilder av PENE mennesker.

Er det bare likes og sånn synes ikke jeg du skal bry deg med det, men begynner han å kommentere henne,snakke om henne mye osv så er det bare å dumpe fyren for da er han mer opptatt av venninen din enn deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... visst han ALDRI har likt et eneste bilde av deg, og nå trykker liker på et bilde av venninna di så hadde jeg også reagert! Jeg hadde bare spurt han jeg.

"Så tilfeldigvis at du likte et bilde av venninna mi. Greit at du synes hun er pen, men litt sårende fordi du har aldri likt noen av mine bilder".



Anonymous poster hash: 7b938...9be
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... visst han ALDRI har likt et eneste bilde av deg, og nå trykker liker på et bilde av venninna di så hadde jeg også reagert! Jeg hadde bare spurt han jeg.

"Så tilfeldigvis at du likte et bilde av venninna mi. Greit at du synes hun er pen, men litt sårende fordi du har aldri likt noen av mine bilder".

Anonymous poster hash: 7b938...9be

For et lattelig råd.. Med mindre Ts ønsker å bli singel på flekken, da.

Anonymous poster hash: f676b...2ee

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å snu på det, da: Tolker dere (TS eller andre) likes på deres egne FB-bilder, fra det motsatte kjønn, som en form for seksuell eller romantisk interesse? Det gjør virkelig ikke jeg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke lagt noe mer i det enn det det er, et tastetrykk.

Å være sjalu er ikke alltid en kjip ting, det betyr hvertfall for meg at jeg bryr meg om og er redd for å miste det kjæreste jeg har, nemlig kjærligheten. Det er en naturlig følelse som kan dukke opp, enten man vil det eller ikke. :)

Tviler 100% på at du burde gi det en eneste tanke. <3

Anonymous poster hash: 999fe...3f8

Synes og det er fint å vise en reaksjon. Betyr at man bryr seg! Bedre enn og alltid late som ingenting...

Anonymous poster hash: 1c092...4db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et lattelig råd.. Med mindre Ts ønsker å bli singel på flekken, da.

Anonymous poster hash: f676b...2ee

Det er ikke latterlig av henne å tenke dette. Det er bare en reell mekanisme hun har plukket opp; at kjærligheten er en konkurranse hvor de fleste til slutt tar til takke med noen på sitt eget "nivå". Men du har rett i at hun bør unngå å handle på den tanken, dersom hun ikke ønsker å bli singel.

Anonymous poster hash: d9fb5...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et lattelig råd.. Med mindre Ts ønsker å bli singel på flekken, da.

Anonymous poster hash: f676b...2ee

Herregud. Det må da kunne gå an å spørre kjæresten om noe uten av vedkommende gjør det slutt?

Kommunikasjon er viktig og jeg synes hun bør nevne det til kjæresten sin hvis det plager henne. Min kjæreste hadde aldri dumpet meg for et slikt spørsmål.

Anonymous poster hash: 7b938...9be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...