Gå til innhold

Skal i forberedende rettsmøte


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Om 2 uker skal jeg i forberedende rettsmøte og mekle om full omsorg for sønnen min.

Jeg har en god sak, men likevel er jeg nervøs. Har lest veldig mye på nett om menn som har opplevd å bli nærmest rettsløse i systemet, og er redd for å bli en i statistikken.

Har du vært i retten eller i rettsforberedene møter og vil dele erfaringer med meg?

Er det noe å grue seg til, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om 2 uker skal jeg i forberedende rettsmøte og mekle om full omsorg for sønnen min.

Jeg har en god sak, men likevel er jeg nervøs. Har lest veldig mye på nett om menn som har opplevd å bli nærmest rettsløse i systemet, og er redd for å bli en i statistikken.

Har du vært i retten eller i rettsforberedene møter og vil dele erfaringer med meg?

Er det noe å grue seg til, eller?

Jeg har vært i forberedende rettsmøte. Det kom det ikke særlig mye godt ut av. Jeg var der for å få en allerede eksisterende samværsavtale rettskraftig. Dette fordi jeg var lei av mors sabotering av samværet med ungene. I et forberedende rettsmøte er det visstnok meningen at dommeren skal ha en meklerrolle. Da jeg kom dit oppdaget jeg ganske fort at dommeren var på mors side. Dommeren var en kvinne på ca.60. Istedenfor å prøve å mekle,prøvde hun isteden å overkjøre meg helt. Hun var tydelig forutinntatt fra starten av og var ikke interessert i å høre mine argumenter.

Tror ikke det er noe å grue seg til,men vær forberedt på at du kan møte holdninger ang.fedre og hovedomsorg som ikke hører hjemme i 2010. Da er det bare å prøve å beholde roen og ikke la seg provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

TS her

Takk for svar hittil.

Jeg ønsker ikke å utbrodere saken min da den jeg anser den som å være personlig og hvem vet om den kan gjenkjennes?

Jeg var egentlig bare ute etter erfaringer rundt rettsmøtet. Hvordan det foregår, hvilke inntrykk folk sitter igjen med etterpå. Jeg har hørt både pluss og minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Har desverre ingen erfaring å dele med deg. Men (som du sikkert vet allerede) er det VELDIG viktig at du fokuserer på barnets beste, og barnets behov, ikke ditt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...