Gå til innhold

Inspirert av matte-tråd. Noen som jobber med regnskap/lønn her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i disse tider på jakt etter ny jobb, eventuelt omskolering. Jeg har en master i et samfunnsfag, men jobbmulighetene mine er ikke så veldig interessante og jeg ønsker å gjøre noe annet. Ser at det er mange ledige stillinger innen regnskap og lønn rundt omkring. Det virker som et fagfelt hvor det er enkelt å få seg jobb. Noen som vet noe om dette? Jeg ønsker å jobbe deltid siden jeg er småbarnsmamma, og mulighetene for å jobbe deltid med dette virker gode.

 

Problemet er at jeg er en sånn er flink i språk og den slags, og som skulle ønske jeg var flink med tall. Det virker som om det er så mange flere muligheter for slike folk. Jeg fikk skrekken for tall fra barneskolen. Jeg vet ikke helt hvorfor. Dårlig lærer? Husker en gang jeg ble nærmest hengt ut da jeg skulle regne ut noe på tavla foran alle. Vel, jeg er helt elendig i hoderegning i dag og kobler helt ut når det gjelder tall. Jeg valgte likevel en økonomisk/adminisitrativ retning på videregående og gjorde det ganske bra i regnskapsfaget. 

- Jeg ser for meg at disse jobbene innebærer mye rutine. Det er greit for meg om lønna er okei.
- At man jobber mye selvstendig. Det trives jeg greit med.
- At man må kunne regler og det som ligger bak tallene mer enn regning for å jobbe med akkurat regnskap og lønn. Det virker interessant.

Er jeg helt på jordet her? Er det håp for eventuelle studier innen dette for en som i utgangspunktet er redd for tall?



Anonymous poster hash: f531e...516
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bumper denne tråden, da jeg gjerne skulle hørt flere meninger om hvor lett det er å få jobb, evnt lønn og hvor gøy det er, samt muligheter for å ta utdanning på siden. For min del ELSKER jeg matte (har alltid måtte unnskyld det, men ser nå at jeg hadde gjort klokt i å utnytte den interessen).



Anonymous poster hash: 01bc1...ef0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med regnskap i femten år, og jeg strøk i matte, faktisk. Regnskap er egentlig lite matte (bortsett fra prosentregning og sånt), men mer logikk og system. Og det passer meg helt perfekt. Jeg er også rutinemenneske, og setter pris på faste rammer. For min del en god blanding mellom rutine og utfordringer.

Tjener 470' i året + overtid. Jobber forholdsvis lite overtid - ca 70-80 timer i året.

Anonymous poster hash: 46461...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med regnskap i femten år, og jeg strøk i matte, faktisk. Regnskap er egentlig lite matte (bortsett fra prosentregning og sånt), men mer logikk og system. Og det passer meg helt perfekt. Jeg er også rutinemenneske, og setter pris på faste rammer. For min del en god blanding mellom rutine og utfordringer.

Tjener 470' i året + overtid. Jobber forholdsvis lite overtid - ca 70-80 timer i året.

Anonymous poster hash: 46461...043

 

Kan du forklare litt mer? F eks en konkret ting du gjør ofte på jobb? Jeg har null peiling på hvordan dette foregår ( jeg er ikke TS), men er også nysgjerrig på hva man gjør i praksis og hvor mye av teorien fra økonomibøkene/matte for økonomer man egentlig bruker i hverdagen. 

Anonymous poster hash: 9eaf8...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...