Gå til innhold

Morkaken på fremre vegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen andre her inne som har Morkaken på fremre vegg? Hvordan har dere kjent liv gjennom svangerskapet?

Jeg er førstegansgravid og har har Morkaken på fremre vegg. Kjente ikke liv før i uke 22. Er nå i uke 34, kjenner fremdeles lite liv. Bare et par ganger for dagen og det er som oftest svake "bevegelser". Bortsett fra noen ganger da babyen sparker skikkelg i fra, slik at det gjør vondt i ribbeina..

Blir ofte litt småstresset av dette, selvom alt er fint på kontroller og sånn.. Uff - så vil egentlig bare ha babyen ut nå snart, slik at jeg kan være sikker på at den har det bra!

Anonymous poster hash: 02d2a...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det med begge svangerskapene. Med første kjente jeg spark i uke 17+2 og mannen kjente utenpå i uke 18.
Denne gangen kjente jeg i uke 14+5 og mannen utenpå i uke 16+6 idag.
Kjente mye liv i første, men han sparket ned mot hoftebeinet mitt og aldri opp i ribbeinet. Men det var vondt nok når han sparket meg i siden og i hofta.

Tror det vanligste er å ikke kjenne bevegelser før uke 22 og ofte litt svakere frempå magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at baby har mindre plass nå enn før og bevegelsene blir mer redusert nå. Men du skal fortsatt kjenne liv hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Har hatt den på fremre vegg begge svangerskap. Har kjent masse bevegelse begge gangene, helt fra tidlig av.

Men har hørt det er vanlig å kjenne det svakere når man har den på fremre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bak sist, foran nå. Har kjent liv og er 15 uker på vei nå, men det kjennes annerledes ut enn sist. Kjenner mindre liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på fremre vegg og kjente bevegelse først i uke 24. Kjente lite helt frem til fødsel, og nesten aldri utenpå magen. Det bekymret meg en god del. Men på kontroller fikk jeg alltid beroligende beskjed om at baby hadde det tipp topp :-) Hun er nå en aktiv 1 åring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen!

Høres ut som du, Semydfe, var i ca samme situasjon som jeg er i nå. Ja, den bekymringen er ikke noe kjekk, og den tar mye energi :( Men jeg får prøve å berolige meg med at så lenge jeg kjenne litt liv hver dag og at alt er bra på kontroller, så har lille det bra også.. Og jeg vet jo at så lenge alt er bra så har babyen det best inni magen på denne tiden.

Jeg hadde på fremre vegg og kjente bevegelse først i uke 24. Kjente lite helt frem til fødsel, og nesten aldri utenpå magen. Det bekymret meg en god del. Men på kontroller fikk jeg alltid beroligende beskjed om at baby hadde det tipp topp :-) Hun er nå en aktiv 1 åring :-)

Anonymous poster hash: 02d2a...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen!

Høres ut som du, Semydfe, var i ca samme situasjon som jeg er i nå. Ja, den bekymringen er ikke noe kjekk, og den tar mye energi :( Men jeg får prøve å berolige meg med at så lenge jeg kjenne litt liv hver dag og at alt er bra på kontroller, så har lille det bra også.. Og jeg vet jo at så lenge alt er bra så har babyen det best inni magen på denne tiden.

Anonymous poster hash: 02d2a...60c

Jeg var også så "heldig" at jeg hadde svangerskapsdiabetes. Da hadde jeg ul ca 1 gang i mnd hele svangerskapet. Mot slutten enda oftere. Det var nok avgjørende for at jeg ikke skulle bli gal av bekymring. For som du skriver; slik bekymring tar så mye energi!!!

Bare pass på at du kjenner noe bevegelse hver dag. Kjenner du såpass at gjenkjenner et daglig mønster eller kan du gå dager uten å kjenne noe?

Endret av Semydfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også så "heldig" at jeg hadde svangerskapsdiabetes. Da hadde jeg ul ca 1 gang i mnd hele svangerskapet. Mot slutten enda oftere. Det var nok avgjørende for at jeg ikke skulle bli gal av bekymring. For som du skriver; slik bekymring tar så mye energi!!!

Bare pass på at du kjenner noe bevegelse hver dag. Kjenner du såpass at gjenkjenner et daglig mønster eller kan du gå dager uten å kjenne noe?

Off, ikke kjekt med svangerskapsdiabetes! Men må nesten si du var litt "heldig" siden du fikk ekstra UL pga det!

Jeg har ingen slike "plager", så har kun vært på tidlig UL (som jeg bestilte og betalte selv) og ordinær UL - men det er jo så lenge siden nå..

Jeg kjenner bevegelse hver dag, men det er ikke et helt fast mønster da. Kan kjenne litt gjennom dagen, og litt mer på kvelden. På dager hvor jeg har kjent veldig lite er jeg ekstra oppmerksom på å kjenne litt ekstra på kvelden. Prøver å drikke kald drikke, noe med ekstra sukker eller dulte i magen - men føler ikke jeg får særlig respons på det. Det virker som dette er en rolig baby som kun beveger seg når hun selv føler for det!

Anonymous poster hash: 02d2a...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente liv først i uke 17, men ikke skikkelig før i uke 23. Men igjennon hele svangerskapet syntes jeg at det var svake bevegelser. Kjente aldri noe hardt eller vondt som andre forteller om. Har også enveldig rolig baby så kanskje det og har noe å si. Håper at morkaka er plassert bak neste gang så jeg kan kjenne mer liv :)

Hadde fantomspark i ca 6 mnd etter fødselen :fnise:

Anonymous poster hash: a3b00...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente liv først i uke 17, men ikke skikkelig før i uke 23. Men igjennon hele svangerskapet syntes jeg at det var svake bevegelser. Kjente aldri noe hardt eller vondt som andre forteller om. Har også enveldig rolig baby så kanskje det og har noe å si. Håper at morkaka er plassert bak neste gang så jeg kan kjenne mer liv :)

Hadde fantomspark i ca 6 mnd etter fødselen :fnise:

Anonymous poster hash: a3b00...06a

Takk for svar :)

Kjenner til følelsen av svake bevegelser, men jeg kan innimellom bli litt usikker på om det er baby eller om det er magen som bare lager litt rare lyder eller noe.. Jeg har kjent sterke spark kun et par ganger, ellers er det bare "svake og kontrollerte" bevegelser.

Håper også Morkaken er bak neste gang :)

Anonymous poster hash: 02d2a...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Kjenner til følelsen av svake bevegelser, men jeg kan innimellom bli litt usikker på om det er baby eller om det er magen som bare lager litt rare lyder eller noe.. Jeg har kjent sterke spark kun et par ganger, ellers er det bare "svake og kontrollerte" bevegelser.

Håper også Morkaken er bak neste gang :)

Anonymous poster hash: 02d2a...60c

Min sparket aldri som jeg kjente :) Han bare bevegde på seg, f.eks strekte seg litt eller snudde seg. Men aldri store bevegelser som jeg kunne se og kjenne. Har sett på andre gravide at babyen styrer veldig, men aldri min.

Anonymous poster hash: a3b00...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, ikke kjekt med svangerskapsdiabetes! Men må nesten si du var litt "heldig" siden du fikk ekstra UL pga det!

Jeg har ingen slike "plager", så har kun vært på tidlig UL (som jeg bestilte og betalte selv) og ordinær UL - men det er jo så lenge siden nå..

Jeg kjenner bevegelse hver dag, men det er ikke et helt fast mønster da. Kan kjenne litt gjennom dagen, og litt mer på kvelden. På dager hvor jeg har kjent veldig lite er jeg ekstra oppmerksom på å kjenne litt ekstra på kvelden. Prøver å drikke kald drikke, noe med ekstra sukker eller dulte i magen - men føler ikke jeg får særlig respons på det. Det virker som dette er en rolig baby som kun beveger seg når hun selv føler for det!

Anonymous poster hash: 02d2a...60c

Baby beveger seg nok mye mer enn du tror ;-) Det fikk i alle fall jeg sett på ul. Nevnte jo på de ul jeg hadde ifm svangerskapsdiabetesen at jeg var bekymret pga lite bevegelse, og da sjekket de alltid litt ekstra. Kunne se på skjermen at det var mye bevegelse, men jeg kjente ingenting. Men de sa at hun hadde rolige og kontrollerte bevegelser. Ikke en sprellemann som en del bærer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har den på fremre vegg, men kun på høyre side av navlen. Kjenner mest spark på venstre side av magen, men kjenner masse der morkaken ligger også. Kjente bevegelse i uke 14, men da kun på venstre side. Husker ikke når jeg kjente liv på høyre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her! Godt å høre at det er veldig individuelt hvor mye liv man kjenner når Morkaken er på fremre vegg - merker jeg er litt mer rolig nå :)

Anonymous poster hash: 02d2a...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er bekymret, kan du jo ringe føden på ditt sykehus. Du kan få tatt en ctg (sparketest), så kan de ta det derfra. Kanskje en ekstra ultralyd for å se om barnet vokser som det skal. Mitt barn var veldig stille i magen -- fordi det var underernært. Morkakesvikt. Endte med at det måtte komme ut før tiden.

Anonymous poster hash: aef97...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...