Gå til innhold

Er 1 dag over termin og har ekstremt mye vann i kroppen.. MÅ man vente hele 9 dager til før man blir satt igang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det på grensa til å være vondt. Lårene er gigantiske og gnisser sammen helt ned til knærne når jeg går normalt. Samler bare mer og mer vann.

Skal til legen over helga på overtidskontroll, kan man bli hørt hvis man virkelig har et ønske om å settes igang før de neste 9 dagene har gått, eller er det kun hvis det er noen fare for mor eller barn de setter igang før denne fristen?

Anonymous poster hash: 86120...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun hvis det er fare, og det er dag 12 over termin som er ihht retningslinjer.

Anonymous poster hash: a6365...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilket sykehus du hører til. På sykehuset jeg skal føde på får man bare gå en uke over, og den gravide får være med på å bestemme når man skal i gangsettes :)



Anonymous poster hash: e3d50...cf5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilket sykehus du hører til. På sykehuset jeg skal føde på får man bare gå en uke over, og den gravide får være med på å bestemme når man skal i gangsettes :)

Anonymous poster hash: e3d50...cf5

Hvilket sykehus er dette?

Anonymous poster hash: 4c1a8...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 11 dager over på mitt sykehus som er grensen og det er ikke bare fare som taes hensyn til her, også den gravides form da hun skal igjennom en fødsel som for alt man vet kan bli lang også skal hun helst være i form til tiden rett etter fødselen og.

Lykke til! :klem:



Anonymous poster hash: 1805b...5d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her.

Jeg har så mye vann i kroppen, før jeg ble gravid brukte jeg str S i joggebukser, nå får jeg såvidt dratt på meg joggebukse i str XL :(

Føttene mine prikker, sovner bort og blir blåaktige innimellom. Kan da umulig være bra?

(Har ingen tegn på svangerskapsforgiftning når jeg har tatt urinprøve)

Anonymous poster hash: 86120...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på sykehuset og mulighetene de har der.

Jeg fikk tilbud på st.olavs om å settes i gang på overtidskontrollen om jeg hadde noen plager.



Anonymous poster hash: aaa7d...463
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte vente til jeg var 11 dager over. Hadde bekkenløsning og holdt på å bli gal men ikke snakk om att det ble før! De setter vell ikke igang tidligere om det ikke er fare for mor eller barn

Anonymous poster hash: 0e1aa...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært mer stillesittende de siste dagene enn i ukene før, så kan det hjelpe å bevege seg litt mer. Jeg var noen dager hos svigers, der jeg omtrent bare satt på rumpa og fikk ekstremt mye mer vann i kroppen enn jeg allerede hadde. Det hjalp rimelig kjapt på når jeg kom hjem til oss og begynte å røre på meg igjen.

Det trenger ikke å være den store aktiviteten, bare det foregår jevnt.

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket sykehus er dette?

Anonymous poster hash: 4c1a8...4fe

Skal kanskje ikke være så bastant å si at man ikke får lov til å gå mer enn 1 uke over, det får man helt sikkert, men du får tilbud om å bli satt i gang når du er 1 uke over termin. Dette er på Lillehammer sykehus :)

http://www.babyverden.no/Nyheter/Igangsetting-i-Trondheim-og-Lillehammer-far-kvinnene-velge/

http://www.nrk.no/ho/ulik-behandling-av-gravide-1.7624200

"Risikoen ved å gå for lenge er større enn ulempene ved å sette i gang. Jeg har opplevd mange av de tragiske hendelsene. Det å miste et barn er en katastrofe for familien. Og også en stor påkjenning for oss helsearbeidere."

Anonymous poster hash: e3d50...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kanskje ikke være så bastant å si at man ikke får lov til å gå mer enn 1 uke over, det får man helt sikkert, men du får tilbud om å bli satt i gang når du er 1 uke over termin. Dette er på Lillehammer sykehus :)

http://www.babyverden.no/Nyheter/Igangsetting-i-Trondheim-og-Lillehammer-far-kvinnene-velge/

http://www.nrk.no/ho/ulik-behandling-av-gravide-1.7624200

"Risikoen ved å gå for lenge er større enn ulempene ved å sette i gang. Jeg har opplevd mange av de tragiske hendelsene. Det å miste et barn er en katastrofe for familien. Og også en stor påkjenning for oss helsearbeidere."

Anonymous poster hash: e3d50...cf5

Supert! Hadde konstant angst for å miste dagene på overtid. Har ett søskenbarn som hadde fått feil termin og mistet ei uke på overtid(viste seg å egentlig være 13 dager over). Jeg måtte gå 11 dager noe jeg synes var veldig tøft psykisk

Anonymous poster hash: 0e1aa...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...