Gå til innhold

Uke 40 - gikk vannet mitt..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte først det var utflod som rant, tok på meg et bind for sikkerhetsskyld.

Tre ganger på 2 timer har jeg kjent det har rent ut noe. Var på en plass hvor det var vanskelig å finne toalett, så når jeg kom hjem og så i bindet var der noe lysebrunt som har rent ut. Tørket med dopapir og dette her var mye tynnere enn utflod.

Er førstegangs og hodet på babyen har enda ikke festet seg. Jeg har ikke lyst på noen bomtur til sykehuset, så prøver å lese om det kan være vannet. Noen som har erfaring med det?

Har ikke lekket noe mer ikveld, men hvis det plutselig gjør det så skal jeg ringe føden å høre med de :)

Anonymous poster hash: c33a2...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som vet, det du må gjøre er å ringe føden. De vurderer om de vil ha deg inn eller ikke. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Ring føden.

Da vannet mitt gikk for mange år siden kom det ut som en stor foss omtrent. Det var ingen tvil her. Men hver fødsel er ulik, så jeg ville ringt fagpersonene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er brunt kan vannet være misfarget og da må du sjekkes med en gang for da er baby stresset. Dra på kontroll.

Bomtur kan det bli uansett når vannet går vanligvis og ikke er farget, for mange begynner ikke riene selv om vannet går og de drar hjem for så å komme tilbake for å settes i gang 24t senere.

Anonymous poster hash: cb261...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er førstegangs i uke 40 og hodet har ikke festet seg enda? Det er litt uvanlig.

Som oftest er det ingen tvil om vannet går. Det er som en ballong med vann sprekker nedentil og du skjønner det med en gang, selv om vannet ikke har begynt å renne engang.

Ønsker ikke å skremme deg, mem det at væsken er brun bekymrer meg litt. Det kan være væske med blod i, som er vanlig etter sex f.eks, men blod som kommer uten videre i slutten av svangerskapet er ikke et godt tegn. Det samme er alt fostervann som IKKE er blankt. Brunt, grønt, rødt fostervann er dårlige tegn, og da bør du ringe føden straks!

Sikkert ingenting, men ring føden du. Bedre å ringe en gang for mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er førstegangs i uke 40 og hodet har ikke festet seg enda? Det er litt uvanlig.

Som oftest er det ingen tvil om vannet går. Det er som en ballong med vann sprekker nedentil og du skjønner det med en gang, selv om vannet ikke har begynt å renne engang.

Ønsker ikke å skremme deg, mem det at væsken er brun bekymrer meg litt. Det kan være væske med blod i, som er vanlig etter sex f.eks, men blod som kommer uten videre i slutten av svangerskapet er ikke et godt tegn. Det samme er alt fostervann som IKKE er blankt. Brunt, grønt, rødt fostervann er dårlige tegn, og da bør du ringe føden straks!

Sikkert ingenting, men ring føden du. Bedre å ringe en gang for mye. :)

Hodet har ikke festet seg nei. Jeg er litt bekymra over det, men jordmor sa på kontroll i går at det ikke har så mye å si.. Jeg føler på meg at bekkenet er for trangt og at det ender med KS. Men om bekkenet hadde vært for trangt så hadde de kanskje sett dette på ordinær ul i uke 20?

Anonymous poster hash: c33a2...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hodet har ikke festet seg nei. Jeg er litt bekymra over det, men jordmor sa på kontroll i går at det ikke har så mye å si.. Jeg føler på meg at bekkenet er for trangt og at det ender med KS. Men om bekkenet hadde vært for trangt så hadde de kanskje sett dette på ordinær ul i uke 20?

Anonymous poster hash: c33a2...615

Det er dessverre ikke sikkert. Noen finner ikke ut av det før de er i fødsel dessverre. Er trangt bekken vanlig i familien din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fare om hodet ikke fester seg altså. Det er mange som opplever at det ikke skjer før fødsel, men om det er snakk om vannavgang så må du ligge helt i ro og du bør bli fraktet i ambulanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg gikk det hull på den ytterste fosterhinna, så da rant det kanskje to dl eller noe sånt. Kom av og til en liten skvett de neste to dagene før fødselen startet. Synes du skal ringe føden. Jeg var flere ganger inne tul undersøkelse etter truende fortidligfødsel. Da sa de at det var mange som var en eller noen turer innom før fødselen startet faktisk var i gang. Bedre å ringe en (eller flere) ganger for mye:)



Anonymous poster hash: 3c70e...034
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring føden! Ingenting som heter bomtur. Bedre å sjekke en gang for mye, enn for lite! :)

Det med bekken er det ingen garanti for at de ser på ul. Jeg måtte på ct for å finne der ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Det har ikke kommet noe mer ikveld, så jeg ringer ikke føden idag.

Men hvis det skjer igjen skal jeg ta å ringe :)

Anonymous poster hash: c33a2...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Det har ikke kommet noe mer ikveld, så jeg ringer ikke føden idag.

Men hvis det skjer igjen skal jeg ta å ringe :)

Anonymous poster hash: c33a2...615

Hvis hodet har festet seg nå kan det sitte som en propp og da kommer det bare litt og litt.

Anonymous poster hash: cb261...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er førstegangs i uke 40 og hodet har ikke festet seg enda? Det er litt uvanlig.

Som oftest er det ingen tvil om vannet går. Det er som en ballong med vann sprekker nedentil og du skjønner det med en gang, selv om vannet ikke har begynt å renne engang.

Ønsker ikke å skremme deg, mem det at væsken er brun bekymrer meg litt. Det kan være væske med blod i, som er vanlig etter sex f.eks, men blod som kommer uten videre i slutten av svangerskapet er ikke et godt tegn. Det samme er alt fostervann som IKKE er blankt. Brunt, grønt, rødt fostervann er dårlige tegn, og da bør du ringe føden straks!

Sikkert ingenting, men ring føden du. Bedre å ringe en gang for mye. :)

Dette stemmer jo ikke. Noen lekker bare litt vann, og er faktisk ganske usikker på om det har gått eller ikke. Hos meg gikk det som en foss, men det er altså ikke slik for alle.

Dette med å legge seg ned er ikke noe hun trenger å gjøre når det bare lekker litt. Det er i så fall bare hvis det går "skikkelig", men også dette er noe man får veldig ulike råd om fra helsepersonell. Det er visst litt avleggs slik jeg har forstått det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Det har ikke kommet noe mer ikveld, så jeg ringer ikke føden idag.

Men hvis det skjer igjen skal jeg ta å ringe :)

Anonymous poster hash: c33a2...615

I sånne tilfeller stusser jeg over at man ikke ringer. Det er tross alt et liv inni der, som kan i verste fall gå tapt om man venter for mange timer.

I de fleste tilfeller er jo alt helt fint, men jeg stusser veldig over at man velger la være å ta en telefon. Det koster så lite, og kan redde liv i ytterste konsekvens.

Anonymous poster hash: c73e0...7f2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tidligere het det at man skulle kontakte føden umiddelbart hvis vannet gikk, dette grunnet fare for infeksjon. Er det ikke slik lenger?



Anonymous poster hash: 39ee4...5eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det høres ikke ut som fostervannslekkasje, MEN når det er sagt er man i vil tar man kontakt.

Det er vanlig med vannete utflod som kan virke som fostervann, men det må komme med jevne mellomrom ikke stoppe opp fullstendig. Om det så bare er bittelitt så må det fortsette å komme.

Anonymous poster hash: f4356...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere het det at man skulle kontakte føden umiddelbart hvis vannet gikk, dette grunnet fare for infeksjon. Er det ikke slik lenger?

Anonymous poster hash: 39ee4...5eb

Er sånn ennå ja.

Ringt føden TS?

Anonymous poster hash: 3c6b9...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer jo ikke. Noen lekker bare litt vann, og er faktisk ganske usikker på om det har gått eller ikke. Hos meg gikk det som en foss, men det er altså ikke slik for alle.

Dette med å legge seg ned er ikke noe hun trenger å gjøre når det bare lekker litt. Det er i så fall bare hvis det går "skikkelig", men også dette er noe man får veldig ulike råd om fra helsepersonell. Det er visst litt avleggs slik jeg har forstått det.

Som oftest skrev jeg.

Er man usikker så har gjerne vannet ikke gått "skikkelig". F.eks. Jeg hadde 'fostervannlekkasje', men hadde ikke 'vannavgang' før noen uker etterpå, så det er en forskjell. Var usikker da det var lekkasje, men bombesikker da det var vannavgang. Lekkasje er ikke uvanlig så sent i svangerskapet.

At hun måtte ligge i ro var ment som et obs om det skulle skje noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...