Gå til innhold

Folk som har gått "Livets harde skole".


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haha, ja!

La meg komme med en fæl generalisering av studentene ved "Livets harde skole" basert på min Facebook newsfeed: kvinner i 50-60-årene, gjerne uføretrygdede pga fibromyalgi +++, stemmer FRP, legger ut pinlige og kryptiske "føler seg trist" eller "sjekket inn på legevakt/sykehus"-statusoppdateringer hvor de ikke svarer på hva som er galt i kommentarfeltet, og de deler bilder av hvite hester i måneskinn med "visdomsord" skrevet med snirklete skrift.

Anonymous poster hash: b714e...f79

Det er helt likt hos meg og! Sykehusopphold, hester og you name it. Alt stemmer :fnise:

Anonymous poster hash: 75cd4...940

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hver gang jeg ser en tulling skrive noe på f. eks Facebook, så er det stor sannsynlighet for at vedkommende har "Livets harde skole" under utdanning.

Diskuter.

Anonymous poster hash: 5e370...1e6

Artig at det er flere enn meg som har gjort denne observasjonen.

Som med alt annet i verden finnes det unntak - selvsagt er ikke alle disse menneskene idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for noen så har de faktisk gått livets harde skole, og allikevel klart seg bra. Noe de faktisk burde få være stolte av.

Jeg har selv gått livets harde skole, ikke gjennom dop, men en helt for jævlig barndom, senere alvorlig sykdom, skilsmisse og helt alene med to barn, uten familie eller barnefar. Jeg er en strålende mor, jobber frivillig og tar høyere utdannelse. Føler jeg har klart meg veldig bra, og er stolt over det.

Nå står det ikke noe om det på facebook profilen min da. Jeg ønsker ikke oppmerksomhet rundt det, heller ikke være stakkars henne som hadde så fæl barndom. Føler de gangene jeg har fortalt om barndommen, så ser de på meg helt annerledes, og det blir stakkars meg.



Anonymous poster hash: 36fca...a89
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aishwarya

Har tenkt det samme selv! De jeg kjenner som har det oppført har ingen annen utdannelse og som regel vært uføre siden de ble 18 av ymse grunner.

Endret av Aishwarya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mangler søndagsskolen på cv en sin!

Anonymous poster hash: 1357b...c3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det er så populært å le av de som har gått "livets harde skole" på Facebook. Har da jammen mange med høyerer utdanning og status som har tullingmeninger på vennelisten min også.

Har tenkt det samme selv! De jeg kjenner som har det oppført har ingen annen utdannelse og som regel vært uføre siden de ble 18 av ymse grunner.

Ja, det er vel nettopp livets harde skole som har ødelagt så mye for dem at de ikke har klart å ta en utdanning. Det handler oftest ikke om å være evneveik eller lat for de som sitter på sin høye hest og tror det.



Anonymous poster hash: 02912...109
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Skjønner ikke hvorfor det er så populært å le av de som har gått "livets harde skole" på Facebook. Har da jammen mange med høyerer utdanning og status som har tullingmeninger på vennelisten min også.

Ja, det er vel nettopp livets harde skole som har ødelagt så mye for dem at de ikke har klart å ta en utdanning. Det handler oftest ikke om å være evneveik eller lat for de som sitter på sin høye hest og tror det.

Anonymous poster hash: 02912...109

Det har ikke noe med om man har høy eller lav utdanning å gjøre. De fleste av oss har gått Livets harde skole på et eller annet vis, så det virker så merkelig å skulle poengtere det. Hadde heller hatt et tomt felt enn å skrive det.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja!

La meg komme med en fæl generalisering av studentene ved "Livets harde skole" basert på min Facebook newsfeed: kvinner i 50-60-årene, gjerne uføretrygdede pga fibromyalgi +++, stemmer FRP, legger ut pinlige og kryptiske "føler seg trist" eller "sjekket inn på legevakt/sykehus"-statusoppdateringer hvor de ikke svarer på hva som er galt i kommentarfeltet, og de deler bilder av hvite hester i måneskinn med "visdomsord" skrevet med snirklete skrift.

Anonymous poster hash: b714e...f79

Å herre gud! Der beskrev du tanta mi! jeg blir oppgitt hver gang hun poster noe, og vurderer å skjule henne, men det er jo litt underholdning også... Og så føler man seg så innmari smart og oppegående når man leser det de poster. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har egen Facebook-side, der over 1000 har trykt liker. :fnise:

970138_546373595410744_129210962_n.jpg?o

Respekt!

:icon_lol:



Anonymous poster hash: ca07c...266
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har egen Facebook-side, der over 1000 har trykt liker. :fnise:

970138_546373595410744_129210962_n.jpg?o

Respekt!

:icon_lol:

Anonymous poster hash: ca07c...266

So what? Er det så rasende festlig?

Anonymous poster hash: 02912...109

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler 80% av de som er utdannet på Livets Harde Skole

er ansatt hos NAV eller Hjemmeværende Mamma <33

Og er bosatt i Østfold eller Finnmark...



Anonymous poster hash: 9c81e...483
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler 80% av de som er utdannet på Livets Harde Skoleer ansatt hos NAV eller Hjemmeværende Mamma <33 Og er bosatt i Østfold eller Finnmark... Anonymous poster hash: 9c81e...483

Utdannelse: Livets Harde Skole

Jobb: Familien AS <3 <3

Tidligere jobb: Mammapermisjon <3♥♥♥

NAV

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har egen Facebook-side, der over 1000 har trykt liker. :fnise:

970138_546373595410744_129210962_n.jpg?o

Respekt!

:icon_lol:

Anonymous poster hash: ca07c...266

Å herregud.....

I tillegg har jeg inntrykk av at de som poster slikt under utdannelse er av den idiotiske oppfatning at vi som har studert ikke kan ha noen livserfaring i det hele tatt- det har kun de selv ervervet seg mens de har gjort minst mulig ;).

Anonymous poster hash: be8cc...16d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor det er så populært å le av de som har gått "livets harde skole" på Facebook. Har da jammen mange med høyerer utdanning og status som har tullingmeninger på vennelisten min også.

Ja, det er vel nettopp livets harde skole som har ødelagt så mye for dem at de ikke har klart å ta en utdanning. Det handler oftest ikke om å være evneveik eller lat for de som sitter på sin høye hest og tror det.

Anonymous poster hash: 02912...109

Hvordan mener du at man blir "ødelagt"? Om man har gode evner kommer man seg som oftest på beina igjen, med mindre det handler om rusavhengighet.

Anonymous poster hash: 4d4e4...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud.....

I tillegg har jeg inntrykk av at de som poster slikt under utdannelse er av den idiotiske oppfatning at vi som har studert ikke kan ha noen livserfaring i det hele tatt- det har kun de selv ervervet seg mens de har gjort minst mulig ;).

Anonymous poster hash: be8cc...16d

Ja, ikke sant. Jeg har prøvd å forklare at man ikke akkurat får mindre livserfaring ved å komme seg litt vekk fra oppvekststedet, ta en utdanning, se verden, ha utfordrende jobber osv. Men nei, da.. Voldelige forhold og økonomiske problemer, det er DE erfaringene man vokser på. Nemlig ;)

Anonymous poster hash: 4d4e4...cc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er de gjerne mot barnevernet, facebookengasjert i dyrevelferd (og har gjerne flere dyr selv), samt mot innvandring.. Joda, de finnes på min venneliste også :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns "Livets harde skole"-opplegget er så sinnssykt kleint. De aller fleste mennesker opplever noen runder i helvete gjennom livet, på tross av lang utdannelse og jobb. Jeg føler at de som er så stolte av å ha gått livets skole prøver å bevise at de har kjempet seg gjennom mye, og vil ha kred for det. Livet kan være jævlig tøft for utdannede mennesker også, altså. Jeg tipper at hvis det hadde vært en funksjon på Facebook hvor en kunne ha ført opp alle livets elendigheter, så hadde elevene fra livets harde skole fylt den flittig ut for å veie opp for alt de ikke har fått til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kjipe mennesker... Virkelig kjipe.

Jesus bøyde seg ned og skrev på jorden med fingeren.
Men da de fortsatte å spørre, rettet han seg opp og sa:
«Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne.»


Anonymous poster hash: da760...b2c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kjipe mennesker... Virkelig kjipe. Jesus bøyde seg ned og skrev på jorden med fingeren. Men da de fortsatte å spørre, rettet han seg opp og sa: «Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne.» Anonymous poster hash: da760...b2c

Kan jeg kaste den på deg istedenfor?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg kaste den på deg istedenfor?

Tøft comeback, slumkim. Kjempetøft.

Anonymous poster hash: da760...b2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...