Gå til innhold

Hvordan er det å bo på Sørlandet (vest agder)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Greit å være sørlending, bortsett fra om sommeren, når alle dere udugelige østlendingene skal komme hit, kjøre båt (med mindre hell), alltid vet best, og skal breie ræva deres overalt hvor dere går...



Anonymous poster hash: 93ed5...e26
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit å være sørlending, bortsett fra om sommeren, når alle dere udugelige østlendingene skal komme hit, kjøre båt (med mindre hell), alltid vet best, og skal breie ræva deres overalt hvor dere går...

Anonymous poster hash: 93ed5...e26

Ikke ta alle under en kam :P og østlandet er ikke bare Oslo!

Så skal jeg ikke ta alle sørlendinger under en kam. :P

Anonymous poster hash: 87c57...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta alle under en kam :P og østlandet er ikke bare Oslo!

Så skal jeg ikke ta alle sørlendinger under en kam. :P

Anonymous poster hash: 87c57...e80

Trodde dette var "skråblikk og generaliseringer" jeg. Tok visst feil...

Neida, jeg bare tullet litt i innlegget jeg skrev. Men det er sånn mange sørlendinger kommenterer østlendinger om sommeren. Tro meg.

Anonymous poster hash: 93ed5...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt horribelt, flyttet tilbake til Oslo etter 3 uker.

Anonymous poster hash: 534b9...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg har bodd i både Vest og Aust. Vest er klautrofobisk og ufritt. Virkelig en studie i innavl og fundamentalistisk kristendom. I Aust pustet jeg friere, og menneskene var mer åpne, og fikk flere venner som jeg fortsatt har i dag. Så det kommer an på hva du søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjente fra lengst vest i Vest Agder, var de jeg kom minst overens med, og de fra Kristiansand og videre østover syntes jeg var mye hyggeligere og mindre fordømmende. Veldig generaliserende ja, men virker som flere her har samme erfaring som meg..

Ts

Anonymous poster hash: d94ee...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blanda erfaringer. Har bodd 2 år i Oslo, 22 år i Grimstad og 3 år i Kvinesdal. I Grimstad var det lett å få venner, mange tilbud, fint året rundt. Jeg opplevde ikke at det var så mye mobbing og baksnakking, men jeg gikk i en positiv klasse/vennegjeng. I Kvinesdal er det også mange hyggelige folk. Men det er litt vanskeligere å bli kjent her borte. Enten er du kristen, driver med idrett eller liker å feste. Men det tror jeg er typisk for mange små plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde der 1 år, trivdes ikke særlig. Ble bare kjent med folk fra andre steder i landet, fikk til stadighet bibelversj og drit i postkassa. Veldig annerledes fra meg selv.



Anonymous poster hash: f2df0...771
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Fortsatt aktuelt tema, som jeg lurer på. Spesielt barneskolene, hyggelig i nabolag etc? Man får vel relativt mye for pengene, da det er en relativt stor by med mye tilbud. Likevel er ikke boligprisene helt ekstreme . ? noen innspill?

Anonymkode: c3161...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...