Gå til innhold

Store fordommer mot alenemødre..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Jeg sier IKKE at det gjelder ALLE, men det gjelder de FLESTE!

Anonymous poster hash: 381cb...01e

Hvordan kan du si noe sånt? Har du belegg for dette? Dokumentasjon?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Jeg sier IKKE at det gjelder ALLE, men det gjelder de FLESTE!

Anonymous poster hash: 381cb...01e

har du statistikk på det?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

idiot. Er mange måter å bli alenemor på. Forholdet kan ta slutt, mannen dør, mannen stikker når dama er høygravid fordi han først da finner ut at han angrer.. hvorfor går du ut fra at alle kvinner har blitt alenemødre fordi de var løse..??

Er mang en kvinne som har blitt alenemor fordi hun alene skal tvinge igjennom barnet mot mannen sine ønsker. Dette står vel for 90% av alenemødre.

At man har hovedomsorg/delt omsorg er en naturlig endelse av et samhold der begge ønsket barnet og gir derved ikke alenemor.

Anonymous poster hash: efeea...dec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

De fleste alenemødrene er uansvarlige! Jeg har møtt flere, kanskje det ikke er et ONS, men kanskje en UKES eller MÅNEDS....

Anonymous poster hash: 381cb...01e

Da burde du revurdere omgangskretsen din.Jeg er selv vokst opp med en alenemor,fordi jeg hadde en far som var voldig og elsket meg og min søster på en straffbar måte.Og i min bok er dette en ansvarsfull mor. Jeg har også noen venninner som er alenemødre av ulike årsaker,og det er ingenting uansvarlig med de de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Er mang en kvinne som har blitt alenemor fordi hun alene skal tvinge igjennom barnet mot mannen sine ønsker. Dette står vel for 90% av alenemødre.

At man har hovedomsorg/delt omsorg er en naturlig endelse av et samhold der begge ønsket barnet og gir derved ikke alenemor.

Anonymous poster hash: efeea...dec

tvinge igjennom? Har uhellet først skjedd så burde begge som er ansvarlig for graviditeten ta konsekvensene. Ksnskje menn skal slutte å tenke at det å få barn er så grusomt og slutte å være så selvopptatte og forsøke å tvinge igjennom en abort.er dessuten flere tilfeller der menn ikke gidder samvær. Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si noe sånt? Har du belegg for dette? Dokumentasjon?

har du statistikk på det?

Vi diskuterer, ingen har dokumentasjon på hver eneste ting. Men jeg vet hva jeg har sett og møtt...

Anonymous poster hash: 381cb...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Det har og noe med at samfunnet ikke liker løse kvinner. Alenemødre mangler på en måte selvkontroll om dere forstår, man bør ærlig talt ikke bare spre bena for alle og enhver, men vente med å få barn til man er gift eller vet at forholdet er langvarig!

Anonymous poster hash: 381cb...01e

Jeg har fått fem barn. I dine øyne må jeg vel ha vært så løs at det et mirakel at jeg henger sammen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Vi diskuterer, ingen har dokumentasjon på hver eneste ting. Men jeg vet hva jeg har sett og møtt...

Anonymous poster hash: 381cb...01e

da ksn du ikke bastant mene at det gjelder de fleste kvinner generelt og for alt du vet om de du vet om kan det være basert på sladder og spekulasjoner fra andre
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått fem barn. I dine øyne må jeg vel ha vært så løs at det et mirakel at jeg henger sammen.

Hvor mange forskjellige fedre?

Anonymous poster hash: 381cb...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som folk har fått rast fra seg litt, bringer jeg litt fakta på bordet:

Flest alenemødre i barnevernssaker

"43 prosent av barn i barnevernet bor sammen med mor. Tilsvarende tall på landsbasis er 14,6 prosent."

"19 prosent av barn i barnevernet bor med både mor og far. Tilsvarende tall på landsbasis er 74,6 prosent."

Og så må vi helt ned på 11 prosent for å finne den tredje største gruppen. Så det er helt klart et åpenbart samfunnsfenomen vi er vitne til her.

Noen av årsakene det pekes på er økonomiske og psykososiale problemer, "tid og krefter". Så med andre ord er det helt riktig som den anonyme brukeren i innlegg #3 sa (innlegget som satte hele denne shit stormen i gang):

(...) alenemødre prøver hardt men de får det rett og slett ikke til, og at det til slutt er barna som sitter igjen med skjegget i postkassa på grunn av det.

Anonymous poster hash: ef360...08f

Endret av evnukken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én

Jeg har ikke kalt deg løs. Men det at du tar dette opp tyder kanskje på at selvbildet ditt ikke er så bra. Så for å svare på spørmålet ditt, jeg ville ikke sagt automatisk at du er løs. Men siden det er du som tar det opp så vet jeg ikke, la meg si det sånn, hvis jeg måtte vedde hadde jeg veddet på at du var løs, siden du tar temaet opp ut av det blå.

Anonymous poster hash: 381cb...01e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvinge igjennom? Har uhellet først skjedd så burde begge som er ansvarlig for graviditeten ta konsekvensene. Ksnskje menn skal slutte å tenke at det å få barn er så grusomt og slutte å være så selvopptatte og forsøke å tvinge igjennom en abort.er dessuten flere tilfeller der menn ikke gidder samvær.

Din mening er at abort er en syd og at man skal ta ansvar sammen. Min mening er at abort ikke er en synd og man skal sammen ta ansvar... Dersom den ene parten ikke ønsker og kvinnen trumfer igjennom barnet er det sansynligvis smart av mannen å bryte kontakt da dette viser at kvinnen bryr seg null om hans syn og meninger.

Det er massevis av tilfeller der menn ikke gidder samvær fordi di ikke ønsket barnet, men per idag er rettsløs og har ingenting de skulle ha sagt.

Anonymous poster hash: efeea...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg har ikke kalt deg løs. Men det at du tar dette opp tyder kanskje på at selvbildet ditt ikke er så bra. Så for å svare på spørmålet ditt, jeg ville ikke sagt automatisk at du er løs. Men siden det er du som tar det opp så vet jeg ikke, la meg si det sånn, hvis jeg måtte vedde hadde jeg veddet på at du var løs, siden du tar temaet opp ut av det blå.

Anonymous poster hash: 381cb...01e

Mitt selvbilde er utmerket. Men det virker som du klassifiserer kvinners "løshet" etter hvor mange barn de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Nå som folk har fått rast fra seg litt, bringer jeg litt fakta på bordet:

Flest alenemødre i barnevernssaker

"43 prosent av barn i barnevernet bor sammen med mor. Tilsvarende tall på landsbasis er 14,6 prosent."

"19 prosent av barn i barnevernet bor med både mor og far. Tilsvarende tall på landsbasis er 74,6 prosent."

Og så må vi helt ned på 11 prosent for å finne den tredje største gruppen. Så det er helt klart et åpenbart samfunnsfenomen vi er vitne til her.

Noen av årsakene det pekes på er økonomiske og psykososiale problemer. Så med andre ord er det helt riktig som den anonyme brukeren i innlegg #3 sa (innlegget som satte hele denne shit stormen i gang):

Men grunnene trenger igjen ikke å ha noe med en uansvarlig mor å gjøre.Trekker frem meg selv igjen. Pga min mor ble alene som følge av det min far gjorde trengte hun noe ekstra avlastning,og denne hjelpen fikk vi via barnevernet. Så med andre ord passer vi under den statestikken,men det handlet ikke om at mamma var uansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Din mening er at abort er en syd og at man skal ta ansvar sammen. Min mening er at abort ikke er en synd og man skal sammen ta ansvar... Dersom den ene parten ikke ønsker og kvinnen trumfer igjennom barnet er det sansynligvis smart av mannen å bryte kontakt da dette viser at kvinnen bryr seg null om hans syn og meninger.

Det er massevis av tilfeller der menn ikke gidder samvær fordi di ikke ønsket barnet, men per idag er rettsløs og har ingenting de skulle ha sagt.

Anonymous poster hash: efeea...dec

NEI det mener jeg ikke. Jeg mener at abort er kvinnens valg og det er et vanskelig valg. Det er ikke noe msn bare gjør uten videre. Jeg er ikke imot abort men jeg vet at det er veldig tøft for mange å skulle gå igjennom. Men det driter vel du i så lenge du får pult så mye du vil uten kondom og kan slippe konsekvenser.

Og det er bare dust av en mann å ville sitt eget barn så vondt st han bare stikker og gir faen. Alle vet at sex kan føre til barn. Og hater man barn så mye fpr man sterilisere seg. Er et inngrep det og og er ikke noe mer urimelig enn å forvebte at boen skal ta abort

Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt selvbilde er utmerket. Men det virker som du klassifiserer kvinners "løshet" etter hvor mange barn de har.

Det har jeg ikke gjort, igjen tror jeg du leser noe annet enn det jeg skriver. Hvis du selv har problemer med dine valg i livet er ikke det noe jeg kan ta ansvar for.

Anonymous poster hash: 381cb...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men grunnene trenger igjen ikke å ha noe med en uansvarlig mor å gjøre.Trekker frem meg selv igjen. Pga min mor ble alene som følge av det min far gjorde trengte hun noe ekstra avlastning,og denne hjelpen fikk vi via barnevernet. Så med andre ord passer vi under den statestikken,men det handlet ikke om at mamma var uansvarlig.

Dine personlige erfaringer er irrelevante når man snakker om statistikk. Det er heller ikke noe jeg kan forholde meg til som argument, da den eneste måten å kontre et slikt argument på er å gå på deg personlig, noe jeg ikke ønsker å gjøre (jeg kjenner ikke deg og har ingenting imot deg). Det er heller ikke min påstand at alenemødre er "uansvarlige", med mindre de da direkte har gått inn for å bli alenemødre (som f.eks. når det gjelder kvinner som puler på seg en unge på byen med vilje, eller single kvinner som reiser til Danmark for å bli inseminert). Men faktum er at det å være alenemor er en for stor oppgave for mange alenemødre å løse, noe som vises helt tydelig igjen i barnevernsstatistikken.

Endret av evnukken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det har jeg ikke gjort, igjen tror jeg du leser noe annet enn det jeg skriver. Hvis du selv har problemer med dine valg i livet er ikke det noe jeg kan ta ansvar for.

Anonymous poster hash: 381cb...01e

Det er mulig jeg blander deg sammen med en annen. Selvfølgelig har jeg i likhet med mange andre gjort valg i livet som jeg i ettertid ville ha sett ugjort, men det gjelder ikke barna mine. Til din orientering var jeg gift med barnas far i 16 år og har aldri vært utro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg blander deg sammen med en annen. Selvfølgelig har jeg i likhet med mange andre gjort valg i livet som jeg i ettertid ville ha sett ugjort, men det gjelder ikke barna mine. Til din orientering var jeg gift med barnas far i 16 år og har aldri vært utro.

Tråden handler om alenemødre, hvorfor i alle dager blander du inn ditt liv!??

Anonymous poster hash: 381cb...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...