Gå til innhold

Hotell i praha


lulle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

SuiteHome! Får en "leilighet", med oppvaskmaskin/stue osv. Ti minutter fra hovedgaten og flere koselige butikker i gatene mot "sentrum"(selv om jeg mener det er i sentrum da). Skal definitivt tilbake dit:) Bestilte via Hotels.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuiteHome! Får en "leilighet", med oppvaskmaskin/stue osv. Ti minutter fra hovedgaten og flere koselige butikker i gatene mot "sentrum"(selv om jeg mener det er i sentrum da). Skal definitivt tilbake dit:) Bestilte via Hotels.com.

Takk skal du ha. Hvilket område menes med sentrum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde på TopHotel, som forøvrig ikke er midt i sentrum, men som var helt OK. En liten taxitur så var du i sentrum, og taxien er "gratis", ekstremt billig. Det var veldig rimelig og enormt stort. De hadde flere resturanter, barer osv. på hotellet. Mener å huske det var nærmere 1000 rom.

Rommene hadde helt OK standard, kanskje litt tynne vegger, men igjen så får du stort sett det du betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg å sjekke ut tripadvisor.com, der finner du anmeldelser fra andre som har bodd på hoteller i bl.a Praha.

Jeg har vært i Praha 2 ganger, sist bodde vi på Eurostars Thalia, det hadde veldig fin beliggenhet og god standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser til Praha 20 sept med samboer, dere som har vært der før, hvordan kommer man seg til sentrum fra flyplassen? Vi har bestilt gjennom expedia, både hotell og fly men ikke noe transport. Er redd for å bli svindlet, aldri vært der for og aner ikke hva prisene på taxier bør ligge på. Noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok taxi fra flyplassen til sentrum, men jeg husker ikke helt hvor mye det kostet. Leste i guideboken jeg hadde liggende her (fra 2002, hehe) der står det at man kan forhåndsbetale taxituren i skranken til taxiselskapet inne i ankomsthallen. Ellers så går det busser til sentrum også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde på Hotel Rott sist vi var der, og vi var meget fornøyde med det. Kjempebra beliggenhet, og de kan hente deg på flyplassen om du skulle trenge det. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Akkurat kommet hjem fra 4 fantastiske dager i Praha!

Fant et hotel på expedia.no som lå bare noen få meter unna hovedgaten i gamlebyen. Det het Hotel Perla, 4 stjerners hotel med frokost inkludert. Betalte 4200 totalt for 4 netter, 2 personer med fly.

Vil anbefale dette hotellet på det sterkeste, og velger helt klart samme hotel om vi reiser tilbake ved senere annledning.

Vil også tipse om at tjekkerne i byen kan være sleipe, velg AAA taxi fra flyplassen, og avtal pris før du setter deg inn i bilen. Vi betalte 500tjekkiske kroner for dette.

Vi fant også ut at brødet de setter på bordet som det virker som om du får, tar de betalt for. (ikke store summen men..) Så ene dagen valgte vi å takke nei til dette. Da ble kelnern pottesur. Og når vi ba om regningen hadde han lagt på 200tjekkiske ekstra for service! Og maten totalt kosta ikke mer enn 300. Det var jo LITT mye i tips.. Så de kan være ganske sleipe så bare vær obs på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Praha i slutten av forrige måned, da lå vi på dette hotellet:

http://www.clarionhotel.com/hotel-prague-czech_republic-CS004

Kostet vel 450-500 kr natta, og låg ganske sentralt i gamlebyen:) Helt greit hotell, med en overraskende bra frokost inkludert i prisen!

Skal du leve billig anbefaler jeg å ta buss fra flyplassen, som koster omtrent ingenting (30 per pers, tror jeg det var?) Også lurt å kjøpe mat og drikke utenfor de store turistområdene.

Vi fant også ut at brødet de setter på bordet som det virker som om du får, tar de betalt for. (ikke store summen men..) Så ene dagen valgte vi å takke nei til dette. Da ble kelnern pottesur. Og når vi ba om regningen hadde han lagt på 200tjekkiske ekstra for service! Og maten totalt kosta ikke mer enn 300. Det var jo LITT mye i tips.. Så de kan være ganske sleipe så bare vær obs på dette!

At man får brød på bordet som man må betale for, er da helt vanlig rundtomkring i Europa? Det er litt vel naivt og tro at dette er gratis. At de legger på for service er også vanlig (det bruker som regel å stå hvor mye de legger til prosentvis i menyene), men 200 av 500 hørest meget sykt ut..! Antar dere ikke gikk der igjen for å spise nei.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale Cloister Inn i Gamlebyen. Har bodd der mange ganger. Billig, stille bakgate - men utrolig sentralt i forhold til alle attraksjoner. Og så er det billig.

Ta en till på Cloister Inn og andre hotell i Praha på http://www.prahaguiding.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg bodde i Tsjekkia i 2 år.

Avtal alltid pris med taxisjåførene på forhånd,det koster ca 4-600 ck fra Flyplassen til sentrum i Praha,Yellowcab er billigst.

Om noen er intressert har jeg Tsjekkiske kroner jeg gjerne vil veksle mot norske da jeg ikke får vekslet dem i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...