Gå til innhold

Så mange kjedelige gifteringer! Hvor finne en spesiell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 eller 18 karat? Jeg har fått anbefalt 14 karat gull da dette er mer slitesterkt, men noe slitasje vil det jo kunne bli uansett legering, regner jeg med.

Anonymous poster hash: 8818a...1a1

585 tilsvarer 14 karat, stemmer ikke det?

Anonymous poster hash: c39bb...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pusset opp min avdøde mormors giftering og satte tre diamanter i den, ble veldig spesiell og pen. Også ringen til min mann, er hans avdøde morfars giftering. Pusset den opp men satt ikke i diamant. Vi er så fornøyd med dette 😄

Anonymous poster hash: ece8a...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg tror jeg skjønner akkurat hva du mener. Jeg er også på utkikk etter ring (ikke ringer, da husband-to-be og jeg har ulik smak og han allerede har funnet sin). Selv har jeg helle rikke sansen for de typiske "gullsmedringene" (eller smykkene for den del), da de gjerne er for gule, for blanke, for kjedelige, for etter eller annet. Jeg er ikke på utkikk etter noe superspesielt, men etter noe som kanskje ikke "alle andre har" og som kanskje er litt unikt, men ikke flashy.

Så jeg kan tipse deg om etsy.com! Der er det mange små forhandlere som også kan tilpasse ringen til dine ønsker og behov (materialer, finish, størrelse og bredde).

Et lite utvalg av mine favoritter:

il_340x270.564820920_41ev.jpg

il_340x270.561635363_ay8g.jpg

il_340x270.507464269_hs7f.jpg

il_340x270.617832768_aetv.jpg

Som du ser så er de ikke flashy at all, men du finner de ikke hos den alminnelige norske gullsmeden...

Anonymous poster hash: 8818a...1a1

har du kjøpt ringer her enda #15? jeg har nemmelig også sett på liknende ringer på Etsy, og vurdert å kjøpe der. Men er det trygt? (dvs hvordan vet man at de er ekte kvalitet?)

angående karat fikk jeg opplyst av en gullsmed at det vanligste i Norge var 14 kt gull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...