Gå til innhold

Kan brudekjolen være en overraskelse for alle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beklager litt dårlig overskrift.

Jeg skal ikke gifte meg enda, men når jeg skal det om en stund så har jeg litt lyst til at brudekjolen ikke bare skal være en overraskelse for forloveden min, men også for alle andre. Det betyr da at jeg prøver og velger ut kjole alene og ingen får se den før jeg skal gifte meg (eneste kan være de som må hjelpe med å ta den på, men ingen andre) og lurer på hva dere synes om ideen?

:)

Jeg tror det hadde vært ganske kjekt :)



Anonymous poster hash: 8af45...c5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HappyWaffle

hvorfor ikke :D jeg vil heller ikke at gud og hvermann får se kjolen før i kirka :P plutselig er det noen som skal mene alt mulig rart selv om de ikek har noe med det, å da er det like greit at de ikke veit noe om den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Låner brudekjole av familievenn, bare ho som får se den på meg før den store dagen. Ønsker jo å "ta pusten" fra gjestene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var vanlig at ingen fikk se den før selve dagen? Ingen som får se min :-)

Ikke vet jeg :) Jeg trodde det var helt uvanlig at ingen så kjolen før, for jeg er vant med at mannen og familien får se før selve dagen, men som hun over her sier ønsker jeg også å ta pusten fra alle :)

Anonymous poster hash: 8af45...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg :) Jeg trodde det var helt uvanlig at ingen så kjolen før, for jeg er vant med at mannen og familien får se før selve dagen, men som hun over her sier ønsker jeg også å ta pusten fra alle :)

Anonymous poster hash: 8af45...c5c

Hos meg har nærmeste familie sett den. Min forlovede var med å plukket den ut. Da det var noe han ønsket.

Utenom familie er det forloveren min, min nærmeste venninne og hu som skal fikse håret mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg har nærmeste familie sett den. Min forlovede var med å plukket den ut. Da det var noe han ønsket.

Utenom familie er det forloveren min, min nærmeste venninne og hu som skal fikse håret mitt :)

Jeg er litt tradisjonell så den siste som skulle fått sett den hadde vært min forlovede :P Synes det er noe ekstra spennende med at han ikke vet hvordan jeg ser ut før den store dagen :) Men jeg forstår at slik jeg tenker kanskje er utenom det normale :)

Anonymous poster hash: 8af45...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

De eneste som så min før selve dagen var min forlover og mamma :) Fordi de var med på tilpasninger av kjolen og som moralsk støtte når jeg skulle finne den :) Mange spurte om de kunne se den før bryllupet, da sa jeg nei. Har opplevd venninner som viser frem uoppfordret, så vi er forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt tradisjonell så den siste som skulle fått sett den hadde vært min forlovede :P Synes det er noe ekstra spennende med at han ikke vet hvordan jeg ser ut før den store dagen :) Men jeg forstår at slik jeg tenker kanskje er utenom det normale :)

Anonymous poster hash: 8af45...c5c

Jeg tror egentlig begge deler er mer eller mindre normalt nå. Kjenner folk som både vil at han skal se og ikke.

Det sies at det er "bad luck" om brudgom ser kjolen før, men kjenner noen som har hvert gift i mange år selv om han så.

Men nå er det takket være min forlovede jeg kjøpte kjolen jeg ville ha. ;P

Jeg var usikker med pris, men han sa den er deg kjøp den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør hva dere selv vil, men å ha ambisjoner om å "ta pusten" fra gjestene høres litt voldsomt ut. Dere er vel bare vanlige mennesker, ikke supermodeller... Eller?

Anonymous poster hash: 2aafa...d27

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør hva dere selv vil, men å ha ambisjoner om å "ta pusten" fra gjestene høres litt voldsomt ut. Dere er vel bare vanlige mennesker, ikke supermodeller... Eller?

Anonymous poster hash: 2aafa...d27

Enig :)

Anonymous poster hash: 91d39...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør hva dere selv vil, men å ha ambisjoner om å "ta pusten" fra gjestene høres litt voldsomt ut. Dere er vel bare vanlige mennesker, ikke supermodeller... Eller?

Anonymous poster hash: 2aafa...d27

Lett å bli skuffet om man har sånne ambisjoner. De fleste gjestene bryr seg ikke så veldig om hva man har på.

Det skal være en ubeskrivelig fin, unik kjolen for at jeg skal miste pusten hvertfall - noe de færreste bruder har.

Men mannen derimot, han blir nok imponert uansett. ;)

Men ingen problem å holde kjolen skjult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har sett kjolen min siden vi skal gå sammen opp midtgangen så syntes jeg det var greit. Men vil ikke vise den til andre, ikke forde jeg tror den har skikkelig wow-effekt. Men bare forde jeg vil det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør hva dere selv vil, men å ha ambisjoner om å "ta pusten" fra gjestene høres litt voldsomt ut. Dere er vel bare vanlige mennesker, ikke supermodeller... Eller?

Anonymous poster hash: 2aafa...d27

Man trenger heller ikke være supermodell gor å være fin på bryllupsdagen. Finnes mange flotte og vakre kvinner i Norge slm ikke er supermodeller!

Anonymous poster hash: 8af45...c5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger heller ikke være supermodell gor å være fin på bryllupsdagen. Finnes mange flotte og vakre kvinner i Norge slm ikke er supermodeller!

Anonymous poster hash: 8af45...c5c

Det er klart. Men man tar ikke "pusten fra" folk ved bare å være en vanlig flott dame, selv ikke i brudekjole.

Kommemtaren var ikke ment som en negativ bemerkning om utseende til brudene, men som en realitetsorientering. Gjestene forventer en brud i brudekjoler, og de blir neppe veldig sjokkerte.

Jeg er bare redd enkelte kanskje har litt vel høye forventninger til gjestenes oppmerksomhet og reaksjoner.

Anonymous poster hash: 2aafa...d27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart. Men man tar ikke "pusten fra" folk ved bare å være en vanlig flott dame, selv ikke i brudekjole.

Kommemtaren var ikke ment som en negativ bemerkning om utseende til brudene, men som en realitetsorientering. Gjestene forventer en brud i brudekjoler, og de blir neppe veldig sjokkerte.

Jeg er bare redd enkelte kanskje har litt vel høye forventninger til gjestenes oppmerksomhet og reaksjoner.

Anonymous poster hash: 2aafa...d27

Jeg er en helt vanlig dame og jeg har tatt pusten fra folk i flere av mine antrekk før, så jeg tror ikke det er så vanskelig å gjøre det i en kjole :)

Jeg er i alle fall ikke redd for at jeg har for høye forventninger, så slapp helt av :)

Anonymous poster hash: 8af45...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er nok litt enig med de over, det skal litt til å ta pusten fra gjestene. Det nytter i allfall ikke å troppe opp i noe sånt http://www.bridaldresses2011.com/images/satin-strapless-a-line-flying-ruched-skirt-with-lace-up-closure-wholesale-wedding-dress-wm-0030.jpg (og liknende) som det virker som om 99% av norske bruder gjør. Alle sier til bruden at hun ser helt fantastisk ut uansett hva hun har på seg, så sånn sett spiller deg ingen rolle.

Når det gjelder dette med ikke å ha med noen kjente på kjoleprøvingen: Selvfølgelig kan du det, du kan gjøre akkurat som du vil! Men det er litt varierende hvor flinke de er på brudesalongene, og om de faktisk sier det til deg om du absolutt ikke kler en fasong eller ikke (om du bryr deg om det er en annen sak). Også på selve bryllupsdagen blir det kanskje litt trist å sitte hos frisøren alene i 3 timer, uten forlover eller andre? Jeg tror nok kanskje forlover ville følt seg veldig utelatt om han/hun bare ble bedt om å troppe opp i vigselslokalet som alle andre gjester. Men gjør som du/dere vil, få ting et skrevet i stein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en helt vanlig dame og jeg har tatt pusten fra folk i flere av mine antrekk før, så jeg tror ikke det er så vanskelig å gjøre det i en kjole :)

Anonymous poster hash: 8af45...c5c

Da legger du nok noe helt annet i å "ta pusten fra folk" enn jeg gjør.

Anonymous poster hash: 2aafa...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du nevner er da ikke noe uvanlig? Helt normalt..

De fleste jeg kjenner, inkl meg selv, viste kun kjolen til forlover og mamma.

Ingen andre så den.

Høre ut som du kanskje hauser litt opp?

Anonymous poster hash: 5ff51...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...