Gå til innhold

Gifte seg alene i utlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi går med planer med å gifte oss i utlandet, ønsker ingen gjester, bare være oss to. Vi tenker at dette er fint å kombinere med en bryllupsreise. Noen som har gjort noe lignende, og vil fortelle litt om opplevelsen? Hvor giftet dere dere, og hvordan gjorde dere planleggingen? Har ingen anelse hvordan vi skal gjøre det rent praktisk :)



Anonymous poster hash: 63ac6...0b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp :)

Vi giftet oss i Barcelona alene - var helt topp :)

Booket sjømannskirke, fotograf(fant selv) først - og så bosted.

Middag overlot jeg til mannen, og det var stort sett såpass sære menyer dit han ville at vi endte litt spontant på en lokal tapasbar :ler: (ikke i brudekjole altså).

Jeg hadde vanlig brudekjole, og vi møtte ved kirken kl 17. Vi hadde samtale med presten dagen før tror jeg, og fotografen kom et par dager før til leiligheten vår for å diskutere hvordan vi ønsket ha det. Da hadde vi betalt depositum.

Kl 18 var vielsen, og vi hadde med egen musikk. Man kunne leie musikere og etter ønske.

Fotografen tok bilder utenfor, underveis og etterpå - og så dro vi med taxi til selvutvalgt lokasjon for mer bildetaking.

Etter det var vi skikkelig slitne, og dro til leiligheten for å kle oss litt mindre formelt og dusje(var helt svette).

Så spiste vi ute og gikk en spasertur ;)

Vi bestilte blomster hos en anbefalt florist, ble en utrolig overdådig bukett helt forskjellig fra hva jeg faktisk hadde bestilt. Det plagde ikke meg særlig, men.

Jeg valgte droppe frisør og ordne håret selv - jeg liker best enkle frisyrer, og var litt redd for å bli overstylet den dagen. Men man kunne bestille svensk frisør som kom på hotell/leilighet.

Jeg bestilte kirke/fotograf og bosted i veldig god tid(tror det var nesten 1 år før fordi det kunne være lange ventelister avogtil og vi kun ønsket den byen), og så tok vi blomster/restaurantsøk etc når det nærmet seg litt.



Anonymous poster hash: f9f3d...531
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte prisene;

8000 for kirken(sjømannspresten flyr fra Malaga eller noe sånt et par ganger i uka, man betaler derfor kirkeleie+fly), 7-8000 for fotografering i 2-3 timer(tror jeg det var, vielse+halvannen til to timer etterpå). 800 for bukett.

Så kommer jo kjole/bosted/opphold/restaurant/frisør etc i tillegg ettersom hva man ønsker.



Anonymous poster hash: f9f3d...531
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss på en strand i Thailand om knappe 3 måneder :) Gleder oss veldig og er utrolig glad for valget vi gjorde. Tenker det blir roligt, intimt og veldig "oss". Er ganske stille og rolige av oss og liker ikke være midtpunkt og ha masse krav/forventninger på en slik dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sånn vil vi også gjøre det! :)

Vi er rett og slett ikke gira på et superstort bryllup. Det handler om oss, og jeg vil ikke måtte tenke på tusen andre ting enn selve seremonien og han :)



Anonymous poster hash: 8e96d...0b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har giftet dere alene...Har dere gjort noe i etterkant for å markere dette? Fest når dere kom hjem? Eller droppet dere den slags?



Anonymous poster hash: d114c...9bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har giftet dere alene...Har dere gjort noe i etterkant for å markere dette? Fest når dere kom hjem? Eller droppet dere den slags?

Anonymous poster hash: d114c...9bb

Nå er vi ikke gift enda da, men svarer likevell. Ja, vi skal ha en fest i etterkant og tenker det blir nærmere sommeren. Inviterer de som normalt sett ville blitt invitert i bryllupet våres. Blir uhøytidlig og ingen taler, så mer en fest rett og slett . Med tilhørende (grill)mat og drikke selvfølelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss alene ved en ambassade og hadde bryllupsreisen i byen vi giftet oss i. Det var veldig deilig å bare være oss, og lite å ordne: få prøvingsattesten, booke tid for vielsen, booke hotell og fly for oppholdet, booke en virkelig god restaurant for bryllupsmiddagen og kjøpe ringer. Vi markerte det ikke i etterkant, vi er ikke så gade i store sammenkomster.



Anonymous poster hash: 20a88...5a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste alene til Roma for å giifte oss på Valentines day. Datteren vår var hjemme med besteforeldrene. Var kun familie og nærmeste venner som visste om det.

Giftet oss på ambassaden, og jeg hadde brudekjole. Hadde leid frisør som kom til leiligheten for å sminke meg og ordne håret, privat sjåfør som kom å hentet oss(betalte litt ekstra slik han hadde tillatelse til å kjøre inn i selve sentrum, slik vi fikk ta bilder hvor vi ville etterpå), fotograf som møtte oss på ambassaden og ble med for å ta bilder rundt om etterpå.

Så reiste vi tilbake til leilogheten for å skifte, gikk over gaten for å kjøpe italiensk pizza og is;)

Vi var der i nesten 2 uker og storkoste oss❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere svart i en annen tråd her, og prøvde å finne det for å kopiere (latskapen lenge leve...).

Vi giftet oss i Las Vegas for en god del år siden. Vi er begge ateister, så kirkebryllup var uaktuelt. Og vi har litt sansen for bad taste og humor, så vi dro til Vegas og fikk et helt fantastisk bryllup. Rosa limousin (laaaaaang limousin), Elvis-imitator i rosa dress under vielsen, og bryllupsnatt med hjerteformet seng med speil i taket!

Vi hadde vennefest da vi kom tilbake til Norge.

Nærmeste familie ble litt sure, men det brydde vi oss ikke så mye om. Det var vår dag. Og vårt bryllup.



Anonymous poster hash: b0e3b...f51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...