Gå til innhold

Skal dere ha egen nettside/epost/event?


Åselin

Anbefalte innlegg

Jeg driver og mekker på invitasjonene for tiden, og lurte på om det hadde vært lurt med en egen epost til alle svarene om folk kommer eller ikke. Hva synes dere? Skal dere ha det?

Har/skal dere ha egen nettside til bryllupet? Hva med facebook-event? Eller begge deler?

Tenkte i utgangspunktet det var overflødig med egen nettside/event, men ser nå at det kanskje kan være praktisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har egen hjemmeside til bryllupet som vi lanserte ett år før bryllupsdagen som er i august 2015. Det er en helt enkel en fra bryllupsvenner.no med informasjon om alt fra vielse, dresskode, lokalene, rabattkode til hotellovernatting osv.

Vi trykket adressen til hjemmesiden på save the date- kortene vi sendte ut for ikke så lenge siden, og har fått veldig gode tilbakemelding på dette. Siden vi er dagsventende med barn nummer to, er det deilig at vi slipper så mange henvendelser med de samme spørsmålene, samt at vi slipper at innbydelsen er proppet med informasjon når den sendes ut på nyåret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha egen nettside og egen mail til svar.



Anonymous poster hash: 22c7e...f97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ingenting, savnet ikke det. De fleste ga muntlig beskjed uansett om de kom eller ikke.

Egen e-post ser jeg overhodet ikke poenget med, det blir jo bare mer å holde styr på. Er jo bare å sortere bryllupsmail i egen mappe så har du grei oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ingenting, savnet ikke det. De fleste ga muntlig beskjed uansett om de kom eller ikke.

Egen e-post ser jeg overhodet ikke poenget med, det blir jo bare mer å holde styr på. Er jo bare å sortere bryllupsmail i egen mappe så har du grei oversikt.

Vi velger å ha egen epost tilknyttet hjemme siden slik at alt er der, og da er det en mail vi begge har tilgang til.

Anonymous poster hash: 22c7e...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi velger å ha egen epost tilknyttet hjemme siden slik at alt er der, og da er det en mail vi begge har tilgang til.

Anonymous poster hash: 22c7e...f97

Enig! Dessuten bruker vi begge våre private eposter til jobbene våre også. Så da er det deilig å ha alt på ett sted, tenker jeg.

Hva et det viktig å ha med på nettsiden tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes en nettside virker litt for folk som er selvopptatte.. se så viktig mitt byllup er, les mine oppdateringer, se min ønskeliste... :bond: crazy people



Anonymous poster hash: 836c4...a02
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes en nettside virker litt for folk som er selvopptatte.. se så viktig mitt byllup er, les mine oppdateringer, se min ønskeliste... :bond: crazy people

Anonymous poster hash: 836c4...a02

Fint for deg da. Vi velger å ha en side hvor all informasjonen står. Slik at vi slipper å bli spurt om hver eneste lille ting. Vi har også en god del gjester som ikke er lokalkjent og da er det mye info som må ut. Best å ha det på et samlet sted tenker jeg. Da slipper vi også å ha alt klart når invitasjonen sendes ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en facebookside for de som kom langveisfra for å kunne lett informere om hotell og transport, men det var det. Tror de satte pris på dette, var enklere enn å sende sms til alle :)



Anonymous poster hash: 3b921...88e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg på denne :) Dere som har hatt hjemmeside/blogg etc. med praktisk informasjon, hvilken har dere brukt? Jeg har sett bryllups-venner sin som er lukket med passord. Finnes andre evt. bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en facebookside for de som kom langveisfra for å kunne lett informere om hotell og transport, men det var det. Tror de satte pris på dette, var enklere enn å sende sms til alle :)

Anonymous poster hash: 3b921...88e

Hva med de som ikke hadde facebook?

Anonymous poster hash: 836c4...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke da min mann synes det er teit og unødvendig med egen side.. Så vi må nok bare svare på alle spørsmål uendelig ganger :fnise: men folk giftet seg da også før nettet sin tid så håper vi overlever. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som ikke hadde facebook?

Anonymous poster hash: 836c4...a02

Det var ingen av de som kom langveisfra som ikke hadde facebook. Hadde det vært tilfelle hadde de selvsagt fått sms.

Anonymous poster hash: 3b921...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde laget en epostadresse som vi og forlover/toastmaster hadde tilgang til, der kunne alle sende spm om praktiske ting, eller ting vi ikke skulle vite f.eks planlegging av taler, underholdning, etc etc. Det var veldig ålreit, alle synes det var veldig kjekt!

Det var også denne epostadressen vi ba folk svare til ang om de kom eller ei. Det å svare med post kan for mange være kjedelig, og epost er lett og unnagjort lett.

Anonymous poster hash: 83461...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde laget en epostadresse som vi og forlover/toastmaster hadde tilgang til, der kunne alle sende spm om praktiske ting, eller ting vi ikke skulle vite f.eks planlegging av taler, underholdning, etc etc. Det var veldig ålreit, alle synes det var veldig kjekt!

Det var også denne epostadressen vi ba folk svare til ang om de kom eller ei. Det å svare med post kan for mange være kjedelig, og epost er lett og unnagjort lett.

Anonymous poster hash: 83461...6bc

Kan jeg bare spørre om hvordan dere greide å ikke få vite ting dere ikke skulle vite om dere også hadde tilgang til mailen slikt kom inn på?

Anonymous poster hash: 16062...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke til å ha noe slikt egentlig.

Vi bruker vår egen Mail og tlf til å få svar om de kommer eller ikke. Den infoen folk trenger står i invit.

Sånn rundt bryllupsdagen skal jeg lage en gruppe de vi har på Facebook som skal i bryllup blir invit til for at folk kan dele bilder, gratulasjoner etc der istede for over alt. Utenom det kan folk spørre på den gode gamle måten å få svar av oss eller foreldre :)

Det er nok å styre med rundt et bryllup om jeg skulle ha styrt med nettside og blogg og Facebookgruppe og alt det styret der :P

Men for all del. Dere som orker og faktisk greier å holde det på en ryddig og ordentlig måte kjør på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jeg bare spørre om hvordan dere greide å ikke få vite ting dere ikke skulle vite om dere også hadde tilgang til mailen slikt kom inn på? Anonymous poster hash: 16062...84a

Vi logget ikke inn på eposten etter fristen om å si ifra om man kom eller ei. Da var det kun min forlover som også var toastmaster som logget på. Etter dette sendte hun en epost om at mailen kunne brukes som spm/kommentar etc hvor hun ville svare og ikke vi. Har fremdeles ikke logget på, 2,5 år etter når jeg tenker etter haha! :)

Anonymous poster hash: 83461...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det begynner å ta av litt for mye om man skal ha en egen nettside eller facebookside for et bryllup!

Hvordan har samfunnet blitt og hva er det dere tror dere er? Verdens midtpunkt, fordi dere skal gifte dere?

Og velger dere å beholde nettsiden med tanke på oppdateringer om barn, utroskap, skilsmisse barnefordeling etc?

Anonymous poster hash: e46f2...4d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det begynner å ta av litt for mye om man skal ha en egen nettside eller facebookside for et bryllup!

Hvordan har samfunnet blitt og hva er det dere tror dere er? Verdens midtpunkt, fordi dere skal gifte dere?

Og velger dere å beholde nettsiden med tanke på oppdateringer om barn, utroskap, skilsmisse barnefordeling etc?

Anonymous poster hash: e46f2...4d9

Haha, det var da voldsomt? :) grunnen til at vi tenker på det er fordi de aller fleste kommer som tilreisende. Derfor føler vi at det er en god måte å gi informasjon om overnattingssteder o.l., samt en enkel måte å ha praktisk informasjon lett tilgjengelig for gjestene. Så først og fremst for gjestene sin del egentlig (og for oss i den forstand at vi slipper å svare på samme spørsmål 50 ganger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tror overhodet ikke at bryllupet vårt er århunderets happening, eller har spesielt stort behov for å være i fokus. Å lage en nettside med info om bryllupet er ganske naturlig for oss, festen går over flere dager med gjester fra flere land. Vi må organisere overnatting og det er også flere som ønsker å kombinere med en ferietur i Norge og ønsker tips osvosv. Dette gjør at vi har laget nettsiden med relevant informasjon - så slipper vi mursteinstykke invitasjoner. Jeg liker å pusle med sånne ting (data/design), og det skaper derfor ikke mye bry. Om noen ikke ser behovet for å dele informasjon med gjestene, greit for meg! Synes det blir så tåpelig at noen her mener det er av oppmerksomhetsbehov osv, men det er kanskje typisk KG å kritisere alle som ikke gjør som deg selv..? *grmpf*

Anonymous poster hash: 51989...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...