Gå til innhold

Bli-kjent-samling dagen før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss i utlandet med noen nære utvalgte og nærmeste familie. Noen tar en uke ferie, andre kommer ned en langhelg. De to dagene alle har felles, er dagen før bryllupet og selve bryllupsdagen, så vi lurte på å finne på en felles greie dagen før bryllupet slik at alle får hilst på hverandre. Spørsmålet er; har dere ideer til hva dette kan være?

Vi har ikke lyst til å holde en stor middag dagen før - synes bryllupsfeiringen skal være det "største" og ønsker dessuten å være opplagt på selve dagen. Tenker mer i retning av å ha en velkomstdrink og noe fingermat i vår suite eller i baren på hotellet e.l.

Eller er det vanlig med noe annet?

Kan det evt droppes mot at vi lager hefter med presentasjoner av gjestene våre?

Hva ville dere gjort?



Anonymous poster hash: 06745...56d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi giftet oss i utlandet og bestilte langbord på en hyggelig restaurant i nærheten av hotellet kvelden før. Helt frivillig å delta og gjestene betalte hver for seg. Alle kom og det ble en veldig hyggelig "bli kjent" kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk dere avviklet det i praksis - at det var slik at alle visse man skulle betale for seg selv? Vi er litt i tvil om hvordan vi skal legge opp ting og hvordan vi skal foreslå felles aktiviteter uten at vi blir sittende med regningen hver gang :sjenert: for det har vi dessverre ikke mulighet til hvis det gjelder større ting.



Anonymous poster hash: 06745...56d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ganger vært med på bli-kjent-kveld dagen før bryllupet.

Den ene gangen var vi på en tapasrestaurant der brudeparet hadde reservert et eget rom på restauranten, alle betalte for seg selv.

Den andre gangen hadde brudeparet leid en stor båt, så vi som hadde anledning var med på båttur med enkel bevertning.

Jeg syntes det var utrolig kjekt, i begge bryllupene var det et fåtall jeg kjente (studievenner av mannen min) så det var greit å møte folk og bli litt kjent. Det sto forresten info i invitasjonene, både for restaurantbesøket og båtturen, sto også at vi måtte betale selv (ikke båtturen)

Da vi giftet oss så var vi kvelden før selve bryllupet på restaurant med foreldrene våre og forloverene med partner. Foreldrene våre hadde ikke møtt hverandre før vi giftet oss, så var veldig greit at alle møttes for første gang før bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg hadde "bli kjent kveld" med grilling. Det var veldig hyggelig, spesielt fordi de fleste kom kvelden før bryllupet og derfor hadde alle som var litt langveis fra noe å gjøre dagen før dagen. Så fikk man roen over seg, sett alle fra utdrikkingslaget igjen, hilst på familie man ikke hadde møtt før osv. Og ikke minst få snakket med brud og brudgom! På selve dagene rakk vi ikke prate så mye akkurat ;)

Greit å slippe alle hilserundene på bryllupsdagen. Vi fikk servert grillmat/salat om jeg ikke husker feil, samt litt øl/alkoholfritt osv. Var nok ikke store utgiften for brudeparet, men veldig hyggelig for alle sammen. Man kunne komme når man ville, og måtte ikke føle noe press på å bli lenge heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres så koselig ut med bli-kjent-fest, kunne godt tenke meg å ha det, men dagen før bryllupet tror jeg neppe at jeg rekker det :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan fikk dere avviklet det i praksis - at det var slik at alle visse man skulle betale for seg selv? Vi er litt i tvil om hvordan vi skal legge opp ting og hvordan vi skal foreslå felles aktiviteter uten at vi blir sittende med regningen hver gang :sjenert: for det har vi dessverre ikke mulighet til hvis det gjelder større ting.

Anonymous poster hash: 06745...56d

Vi laget en utvidet invitasjon siden vi var i utlandet. I denne inneholdt det mye praktisk informasjon, og blant annet da dette med middagen kvelden før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sa at de som var interesserte kunne komme til en bar for å skravle og spise noe småtteri =)

Det var altså ikke noe til-bords-opplegg, kun løst og ledig.



Anonymous poster hash: 20eca...e55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde rekefest/vennefest dagen før, slik at både vi og gjestane fekk meir tid til prat :-) Nesten alle bryllup eg har vore i har hatt det slik. Pluss restefest på søndagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Om man har en slik sammenkomst dagen/kvelden før, når pynter dere lokalet? det rekker man jo ikke på selve dagen, og det er jo ikke alle steder hvor man får komme å pynte flere dager i forrveien... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...