Gå til innhold

Rare/morsomme/uheldige formuleringer i media


altflyter

Anbefalte innlegg

Jeg merker jeg irriterer meg mer og mer over journalister som ikke kan ordlegge seg, så jeg tenkte vi kunne lage en tråd om det. Jeg kan begynne:

Sett i VG: "Rettsmedisinerne har konkludert med at den tiltalte ikke var bevisstløs i gjerningsøyeblikket" ...ja... jeg begår lovbrudd hele tiden når jeg ligger på bakken og er bevisstløs

post-48064-0-37837400-1427744822_thumb.p

Jeg lurer litt på hvordan en bot på 7,5 timer utøves i praksis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sportsjournalister er noe for seg selv. Her er det Dagbladets Christian M. Hugsted som briljerer:

Chelsea har, som det eneste laget i ligaen, ikke tapt hjemme på Stamford Bridge denne sesongen (…)

Det skal godt gjøres for andre lag å tape hjemme på Chelseas hjemmebane, så den var ikke helt heldig, Christian.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Brann på russisk atomubåt skal være slokt" hva er slokt? Fra vg.no idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

"Brann på russisk atomubåt skal være slokt" hva er slokt? Fra vg.no idag.

Slukket; Det er ikke feil å skrive "slokt", det er vel mer radikalt bokmål;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge DB får Nestlé på pukkelen for å slåss mot djevelen i California:

Nestlé får kritikk for å pumpe vann og selge det på flaske mens delsatan lider som aldri før.

Riktignok er det bare en del av djevelen de kjemper mot, men et sted må man jo begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ifølge DB får Nestlé på pukkelen for å slåss mot djevelen i California:

Nestlé får kritikk for å pumpe vann og selge det på flaske mens delsatan lider som aldri før.

Riktignok er det bare en del av djevelen de kjemper mot, men et sted må man jo begynne.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker jeg irriterer meg mer og mer over journalister som ikke kan ordlegge seg, så jeg tenkte vi kunne lage en tråd om det. Jeg kan begynne:

Sett i VG: "Rettsmedisinerne har konkludert med at den tiltalte ikke var bevisstløs i gjerningsøyeblikket" ...ja... jeg begår lovbrudd hele tiden når jeg ligger på bakken og er bevisstløs

attachicon.gifbilde.PNG

Jeg lurer litt på hvordan en bot på 7,5 timer utøves i praksis.

I slike tilfeller betyr nok "bevisstløs" noe annet enn det du beskriver. Så det er ikke journalistenens feil i nevnte tilfelle.

Anonymous poster hash: 4bb67...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...