Gå til innhold

DET HETER IKKE DET!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heter det togstasjon eller jernbanestasjon, evt. Begge deler?

Anonymous poster hash: 58733...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hun skrev jo på nynorsk. Jeg syns det er godt nok og skjønte hva hun mente. (men jeg syns jo det burde hete kyr på bokmål og da :fnise: )

Jeg synes innlegget var uklart. Selv har jeg hverken sett skrevet eller hørt nynorskspråklige bruke "kuer" i flertall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Rossin

Det heter ikke charlottløk, det heter sjalottløk!

:opplyser:

Vet ikke om du mener muntlig eller skriftlig, men på østlandsk og flere andre dialekter er uttalen uansett lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Vet ikke om du mener muntlig eller skriftlig, men på østlandsk og flere andre dialekter er uttalen uansett lik.

Jeg mener skriftlig, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om noen har skrevet dette før, men..

det heter ikke at noe går ann/Ann! Hvem er det liksom? :P (Ja, ser det noen ganger med stor A til og med.)

'Vi kan jo se det ann.' :bond:

Og det heter heller ikke beskymret!! :rasende:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen har skrevet dette før, men..

det heter ikke at noe går ann/Ann! Hvem er det liksom? :P (Ja, ser det noen ganger med stor A til og med.)

'Vi kan jo se det ann.' :bond:

Jeg har sett det så mange ganger, irritert meg stort, men jeg har fått forståelse for at det er autocorrect som slår til. Vet ikke hvor vanskelig det er å rette opp, eller engang oppdage det før det er for sent. Uansett er det ikke bra, men for meg hjelper det ihvertfall med en logisk forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg har sett det så mange ganger, irritert meg stort, men jeg har fått forståelse for at det er autocorrect som slår til. Vet ikke hvor vanskelig det er å rette opp, eller engang oppdage det før det er for sent. Uansett er det ikke bra, men for meg hjelper det ihvertfall med en logisk forklaring.

Det går vel an (!) å slå av autocorrect og skrive på vanlig måte? Gjelder dette mobiltelefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel an (!) å slå av autocorrect og skrive på vanlig måte? Gjelder dette mobiltelefon?

Jeg vet ikke, jeg tror det er nyere mobiltelefoner og nettbrett og sånt som tøyser med det. Men det får andre svare på! Min mobil er fra 2009 og laptopen min er fra 2010? - haha, nå husker jeg ikke det engang :P

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er null problem å slå av autokorrekturen - eller bare la være å trykke den ekstra n'en som gjør an til Ann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg har skrudd av autocorrect på min telefon og nettbrett. Irriterte meg så mye, og ord eller forslag kommer jo opp på linjen over bokstavene på tastaturet, så hvis jeg er usikker så bare ser jeg der.

Irriterer meg også over ann, og hvis det kommer opp med stor bokstav så er det jo sikkert auto correct, men jeg tviler på at det er det som alltid skjer. Siden jeg ser det veldig ofte, og tror mange tror at det skrives sånn siden det uttalles sånn.

Endret av The damned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrudd på Swift Key. Den lærer seg de ordene og ordstillingene jeg bruker mest. Veldig nyttig. Spesielt siden den også lærer av det jeg har skrevet på Facebook og i mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katter har poter, hunder har labber.

Man kan fint si at hunder har poter og katter har labber. Det er ingenting i definisjonen av ordene som utelukker et av dyrene.

Pote: lodden dyrelabb med klør

Labb: fot på (klo)dyr

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint si at hunder har poter og katter har labber. Det er ingenting i definisjonen av ordene som utelukker et av dyrene.

Pote: lodden dyrelabb med klør

Labb: fot på (klo)dyr

Du har rett. Jaja, man lærer noe nytt hver dag. Det høres fortsatt merkelig ut å si at katter har labber, men skal slutte å korrigere folk på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går vel an (!) å slå av autocorrect og skrive på vanlig måte? Gjelder dette mobiltelefon?

Det er null problem å slå av autokorrekturen - eller bare la være å trykke den ekstra n'en som gjør an til Ann.

Det kunne jeg selvfølgelig gjøre, men da hadde det blitt langt flere skrivefeil når jeg skriver på mobil :P

Jeg skriver forresten "an" og får opp "Ann" automatisk på min mobil, men etter at jeg har blitt oppmerksom på det, så retter jeg det automatisk. Det samme gjelder en del andre ting, f.eks at "i" endres til "ikke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel an (!) å slå av autocorrect og skrive på vanlig måte? Gjelder dette mobiltelefon?

Det går an ja, men ettersom det er så knotete å skrive på mobil er det stor fare for at Ann-folkene blir å skrive enda mer feil enn før. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an ja, men ettersom det er så knotete å skrive på mobil er det stor fare for at Ann-folkene blir å skrive enda mer feil enn før. ;)

:grine:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...