Gå til innhold

Hvilke ord og uttrykk irriterer deg mest?


Gjest Silvermist

Anbefalte innlegg

Gjest crazycatlady

Ler meg i hjel! Har du sett ditt eget brukernavn? :hoho:Anonymous poster hash: d11b6...b59

Brukernavn er noe helt annet da din fjomp. Og dette måtte du være anonym for å skrive? Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mest irriterende må vel være:

"Kosemoseoverdose" !

Anonymous poster hash: 1028a...041

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Reise et spørsmål". Dårlig forsøk på å oversette fra engelsk?

"Knekke koden" om å få til noe.

"og så sier de vi er verdens rikeste land" varianter når folk klager på ting som at de ikke får enerom etter den gratis operasjonen de har fått.



Anonymous poster hash: 9a34d...095
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Noe som går igjen, både muntlig og skriftlig, er "både (blablabla), men også (blablabla)". Det heter fremdeles "både-og" og "ikke bare-men også".

Nå kom jeg noen uttrykk til. Å være høy på seg selv/å være full av seg selv. Hva menes eksakt med dette?

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

"...Da jeg fortalte at meg og samboer skulle..."

Dette ser jeg støtt og stadig, "meg og...". JEG heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elseby13

Joda, det er da noen av oss :)

Da er det nok bare oss to igjen i denne verden! Jeg har hørt alt fra norsklærere til toppolitikere bruke "når" feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Da er det nok bare oss to igjen i denne verden! Jeg har hørt alt fra norsklærere til toppolitikere bruke "når" feil.

Vi to hever oss over den gemene hop :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ut som han han lyst til å gjøre noe, og det er jo forsovet greit, men plutselig blir han så care. Jeg blir bare så nyskjerrig, what to do? Er det hannes eller mitt problem?



Anonymous poster hash: 22527...699
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når jeg var liten.."

Det er INGEN som bruker når/da riktig lenger!

På min dialekt sier vi faktisk "når jeg var liten", men det kunne ikke falle meg inn å skrive det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min dialekt sier vi faktisk "når jeg var liten", men det kunne ikke falle meg inn å skrive det.

Og det og ha to ord for dette er jo bare tull, hele da/når-flisespikkinga er helt meningsløs. Så vidt jeg vet er det ingen andre språk som har dette skillet. Hva er vitsen? Hva er det som kan misforstås hvis man bruker "feil" ord?

Anonymous poster hash: 22527...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At ting er "sykt" eller "sinnsykt" synes jeg er slitsomt å høre på, særlig når det ikke forsøkes å si at noe faktisk framstår som sykelig.

Jeg får spader av at "med henblikk på", "med hensyn til", "med tanke på", og "i forhold til" brukes uten noen som helst sammenheng med det som sies.



Anonymous poster hash: 5104a...9d1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleint er også høyt oppe på listen.

Kleint er i hvert fall et tysk avbrekk fra det engelske, så jeg liker faktisk det uttrykket på det grunnlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når jeg var liten.."

Det er INGEN som bruker når/da riktig lenger!

Det har jeg lagt merke til også. Min oppfatning er, at omkring 95% av befolkningen skriver da/når feil. Jeg kjenner at det irriterer meg en smule. :P

Jeg må innrømme at jeg ofte sier "når" i tale, men bruker alltid "da" riktig i tekst. Grunnen er nok at det å si f.eks. "da jeg var barn" av en eller annen grunn føles veldig påtatt og rart ut på min dialekt.

Anonymous poster hash: 767bf...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

har lagt merke til at folk ofte sier "henne spiser" "henne skal gå" i stedet for "hun spiser" "hun skal gå.." For meg hører det veldig rart ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som skriver ting som "da har man vært på tur" på Facebook fks. Skriv "da har JEG vært på tur"...

Anonymous poster hash: 396c7...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som skriver ting som "da har man vært på tur" på Facebook fks. Skriv "da har JEG vært på tur"...

Anonymous poster hash: 396c7...561

Skriv heller "NÅ har jeg vært på tur".

Anonymous poster hash: d11b6...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...