Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke fått fulgt deg på en stund,men ser det har skjedd en del kul på magen :gravid: å greier..hihi grattis

Og i morgen er det ultralyd,dett skal bli skikkelig spennende å høre om det er ei jente eller en gutt der inne.:)

Masse lykke til i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Lykke til, er noe helt spesielt å se babyen såpass stor og få vite at man kan si han eller hun istedetfor det eller den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd og jeg kan nesten ikke helt tro det, men vi venter mest sannsynlig en liten jente! Det var litt vanskelig å se, men jordmor trodde det var en jente :rolleyes: Ellers så er babyen frisk og fin og vi fikk se en masse sprelling inne i magen. Ny termin fikk vi også, det blir nok julebaby. 22. Desember er ny termin.

Nå har vi handlet inn en hel haug med ting! Masse utstyr som er mer eller mindre nødvendig :sprettoy: Dyrt nok ble det i allefall :icon_lol: Håper vi arver en del nå ass!

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med en frisk liten frøken i magen! :hjertesmil: :hjertesmil: Så utrolig godt å få vite at alt er i orden! :)

Følger litt med her, du har en fin dagbok! :smilorange:

Har termin selv den 25. desember, så det blir julebaby her også :) Selv om den enda kan bli justert på ultralyd om halvannen uke :)

Ha en NYDELIG dag! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonene :hoppendeglad:

Livet er bare helt fantastisk for tida! Redebygging har blitt vår nye lidenskap, og alle rommene i huset får virkelig gjennomgå! I går rydda vi i sengetøy lageret. Skulle virkelig tro vi driver ett hotell når man ser mengden med sengetøy som befinner seg i huset! Dette kommer vel av at alt av foreldre og besteforeldre tror vi er så lite etablert at vi fortsatt trenger fire sett med sengesett hver jul og bursdag... Men nå har vi kastet alt med fuggly blomstermønster og sortert i dynekategorier og lakenkategorier (dobbeldyne, 220-dyner og 200-dyner, dobbelsenglaken, en-og-en-halv-senglaken og enkeltsenglaken)

Alt dette fikk vi UT av det falleferdige klesskapet, som skal byttes ut til ett mer stabilt skap for babyen, og pakket det inn under sovesofaen som foreløbig skal stå på barnerommet.

I dag har vi kastet ut en haug gamle TV'er, TV-benker og stoler. Jeg har sendt en søppelsekk til kostymelageret (tror halvparten av kostymene som blir brukt til div. revyer og andre arrangementer her i bygda opprinnelig kommer i fra mitt klesskap opp igjennom åra :overrasket: ), og så har jeg ryddet vaskerommet og vasket masse babyklær. Enda har jeg masse energi, sikkert fordi jeg har tatt helg :icon_lol:

Ha en flott dag, mine damer! :sjarmor:

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!! Ikke slit deg ut nå, da ;) Hehe!

Kos deg, og ha en fin kveld videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slite oss ut nei!? Har da så ufattelig mye energi for tiden :icon_lol: I dag har vi rundvasket huset :rolleyes:

I morges våknet jeg med skikkelig gravidmage! Hun ligger så langt ned at når blæra mi er full presses livmoren oppover og stikker skikkelig ut, bare se:

9qzsdh.jpg

Så gikk jeg på do og magen var flat igjen... *sukk* Hvor blir du av?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :D Kjenner igjen den kulen på magen om morgenen når blæra er full, hehehe. nå er jeg selv snart i uke 21 og kulen er blitt permanent, og forsvinner ikke lenger etter dotur :hoppendeglad: Herlig når kulen på magen titter mer og mer fram!:D Ser ut til at det er mange desember/ julebabyer på vei her på forumet! :hoppendeglad: Hihi. det kommer til å bli verdens beste jul :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke fatte og begripe hvor all denne energien og husmorsevnen kommer i fra?! I dag har jeg ryddet i seksjonene på stua, vasket alt av nedstøvet glass og ryddet i barskapet. Jeg har også vasket masse ullklær, noen i maskin, men stort sett for hånd. Jeg har også brettet en haug med tøy. Nå venter jeg på at oppvaskmaskina skal bli ferdig, slik at jeg kan sette i gang en ny runde med glass. Fy, vi har mye glass. Jeg elsker glass!

Gleder meg til kvelds, samboeren skal lage hjemmelaget pizza :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Håper jeg kommer inn i den steamen også ;)

Ha en deilig lørdag med mann og god mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk nuttapia :hjerte:

I dag har vi hatt en skikkelig kjærestedag! Vært på kino og sett "what to expect when you're expecting" :fnise: Morsom film! Kjente meg igjen i noen scener ja :sprettoy:

Så gikk vi litt rundt om kring i bakgater og parker i vakre Trondheim by, før vi spiste middag på frati :rolleyes: Herlig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maiava88.

Så utroooolig heldig du er som har fått et skikkelig energikick. Savner det skikkelig. Får jeg det så er jeg kjempesliten fort. Rakk vaske badet før jeg måtte deise nedi sofan igjen :gjeiper:

Jeg har også dradd med samboer på den filmen og syns den var såååå fin. Samboer protesterte ikke for mye heller. Tror han syns den gutteklubben var utrolig vittig ;)

Håper du får en fin kveld videre. Heldig som kan sprade rundt i Trondheim. Bodde der i 2 år, og savner det skikkelig. Likte meg så godt i trøndelag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gubben fikk skikkelig sansen for den "pappaklubben" og spøkte med at han og kompisene som har fått smått måtte starte en slik en :fnise: Kan bare forestille meg den gjengen med langt hår, skinnjakker og metal t-skjorter går rundt med barnevogner og unger i bæreselen :legrine:

Elsker Trondheim, så lenge jeg slipper å bo der selv :biggrin: Glad jeg har bil så jeg kan bo der jeg bor, men samtidig ta turen inn til byen når jeg måtte føle for det! Skal dit en tur i morgen også, for å babyshoppe litt og møte ei venninne :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelsen finner sted omkring: 29. mars 2012

Hjertet begynner å slå: 23. april 2012

Embryoet beveger seg: 17. mai 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 24. mai 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 24. mai 2012

Risiko for spontanabort avtar: 7. juni 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 14. juni 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 21. juni 2012

Fosteret svelger og tisser: 5. juli 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 19. juli 2012

Tid for ultralyd: 17. juli 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 02. august 2012

Fosteret begynner å høre: 23. august 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 20. september 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 25. oktober 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 01. desember 2012

Antatt termindato: 22. desember 2012

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...