Gå til innhold

Våkner tidlig uansett hva


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 21 år, studerer og jobber. Til vanlig legger jeg meg rundt kl 23 og står opp kl 6.15.

Dette har jeg gjort lenge, og da jeg har vært lengre oppe enn til kl 23 (som f.eks. i helgene) så har jeg også sovet lengre på morgenen, kanskje til kl. 9-10.

Men i de siste månedene har jeg våknet senest kl 6.30, uansett når jeg legger meg. I går kveld la jeg meg kl 01.30, og var lys våken av meg selv kl 06.26. Prøver å sove videre, men det nytter ikke.

Betyr dette da at jeg har fått nok søvn, siden kroppen min ikke vil sove mer? Er redd jeg skal få får lite søvn da jeg trener mye, og er avhengig av nok søvn og næring.

Noen som vet? :)



Anonymous poster hash: 996ae...b16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gammel vane :) du har en innstilt klokke i kroppen din. så lenge du spiser bra mat og ellers ikke presser deg for mye så vil jeg ikke si det er ille. noen dager med lite søvn gjør ikke noe bare du får minimum 8 timer søvn ellers (sier de fantastiske forskerne) :P



Anonymous poster hash: 50629...4ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gammel vane :) du har en innstilt klokke i kroppen din. så lenge du spiser bra mat og ellers ikke presser deg for mye så vil jeg ikke si det er ille. noen dager med lite søvn gjør ikke noe bare du får minimum 8 timer søvn ellers (sier de fantastiske forskerne) :P

Anonymous poster hash: 50629...4ab

På en "vanlig, god natt" for meg får jeg rundt 7 timer søvn. I en hektisk hverdag har jeg ikke tid til annet. Er jeg heldig, får jeg 7,5 timer, men det er sjelden.

Hvordan blir det da når jeg er vant med 7 timer søvn, men nå får rundt 5 timer, siden jeg ikke klarer å sove mer?

Anonymous poster hash: 996ae...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Jeg er også slik. Står opp kl 6 hver dag, og kroppen er visst innstilt på at kl 6 skal man opp uavhengig om det er helg eller ei :fnise:

Jeg sover i snitt bare 4-6 timer hver natt og har enda ikke tatt noen skade av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er våken ellers om dagen er det ikke noe problem. Dersom du begynner å bli mye trøtt ofte, hele tiden er det et varseltegn. Dersom du er litt søvnig utover dagen kan du ta en 30min lur. Er ikke unormalt med det du beskriver.



Anonymous poster hash: 676ae...bed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din indre biologiske klokke som sier at du ikke skal sove mer.

Føler du deg generelt uthvilt så betyr det bare at kroppen er uthvilt og ikke trenger mer søvn, men føler du deg skikkelig trøtt når du våkner, bør du se om du klarer å sove litt mer, evt legge deg tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir sånn på våren bare. Tror det har noe med sola å gjøre. Kjempe irriterende, for går rundt trøtt hele dagen.



Anonymous poster hash: 20677...108
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...