Gå til innhold

Sannheten om muslimer


99699

Anbefalte innlegg

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/vil-bygge-moskeer-over-hele-landet/3422776784.html

Etter å ha lest denne artiklen om muslimer og deres innsamling til moskebygging, så er det en ting som slår meg nemlig at de er noen egoister. Det å samle inn penger til å bygge noe bare svært få har glede av er i mine øyne meget egoistisk. Hvorfor i ville helvete samler dem ikke inn penger til å bygge og forbedre norske sykehus som alle har glede av? Jeg skal ikke slenge alle muslimer under samme teppe, men det å få flere imamer som ikke evner å ta avstand fra ekstrem islamistisk ideologi, det taler meg midt imot. Det å fremheve islam er ekstremt feil! Se bare til midtøsten, er det et slikt samfunn vi vil ha? Halshugging, kvinneundertrykkelse, vold, pedofili, krig og faenskap? Nei takk! Er det noe vi skal fremheve her til lands, så er det IKKE religion og andre trossamfunn. Jeg synes vi skal ha fokus på bærekraftig utvikling og mennesker som helhet. Fokus på det som alle kan ha behov og glede av.

Og ikke minst, finansieringen av disse moskeene kan komme fra utlandet. Er det penger som er verdt å ta imot når de stammer fra korrupsjon og annen dritt? Nei! For min del mangler man moral om man tar i mot slik økonomisk støtte!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En av de verste katastrofene i moderne tid, er oljen i Saudi Arabia. Faktumet er at det er dette landet, som i stor grad pøse ut penger til å fremme wahabismen, en forferdelig form for islam, som blant annet den islamske staten hører til. Hadde det ikke vært for oljepengene så hadde landet vært lite og ubetydelig, og ikke klart å eksportere ideologien sin.

Du kan se det slik, hovedeksporten til Saudi Arabia er ekstrem islam, og oljepengene gir dem penger til å fremme denne ideologien, blant annet ved milliardbruk for bygging av moskeer rundt i hele verden, i tillegg til å spre denne formen for islam med imamer og mer. Enorme penger er brukt på dette. De er en av verdens største ideologiske eksportører, eventuelt kultur om du vil :-)

For de av dere (tipper det er få) som har tid og interesse, så anbefales denne videoen. Den tar opp noe av denne problemstillingen, og mer:

Fra 2007 men punktene er fult relevant idag også.

Endret av Snof
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...