Gå til innhold

AP vil tvangsvaksinere barna dine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette fascisme? Bør ikke foreldre få velge selv?



Anonymous poster hash: 8d649...044
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette fascisme? Bør ikke foreldre få velge selv?

Anonymous poster hash: 8d649...044

Jeg er for en minstepakke med vaksiner alle bør ha. Gamle og testet vaksiner. Nye og eksperimentelle vaksiner kan man derimot velge om man vil ha i tillegg.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, foreldre bør ikke få velge selv. Foreldrene tar valg som faktisk er til fare både for sine egne og andres barn. Det gjelder selvfølgelig de sykdommene som er veldig smittsomme og potensielt dødlige. Noen barn kan ikke ta vaksine pga underliggende sykdommer og allergier og blir utsatt for fare pga andres dumheter.

Anonymous poster hash: 8cb63...c74

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Dette støtter jeg fult ut

Det burde bli sett på som barnemishanling og ikke vaksinere barna sine. Foreldre som ikke vaksinerer barna sine burde fengsles og gis kraftige bøter

vist ikke så kan man gjøre som de gjør i Australia.

Nekte foreldre som ikke vaksinerer barna sine noe form for økonomisk hjelp fra staten.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange barn har blitt skadet av narkolepsi. Du vil altså gjøre det obligatorisk å gi ungene narkolepsi hver gang det kommer et virus?



Anonymous poster hash: 8d649...044
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange barn har blitt skadet av narkolepsi. Du vil altså gjøre det obligatorisk å gi ungene narkolepsi hver gang det kommer et virus?

Anonymous poster hash: 8d649...044

Dette gjelder en viss vaksine som ikke ble testet skikkelig. Ikke "vanlige" vaksiner.

Uansett så må vi jo tenke på det beste for flertallet. Kan ikke risikere at tusenvis dør av meslinger fordi det kanskje er 1 som for narkolepsi? Og ikke kom med moralpreken til meg, vaksineskader vet jeg alt om.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange barn har blitt skadet av narkolepsi. Du vil altså gjøre det obligatorisk å gi ungene narkolepsi hver gang det kommer et virus?

Anonymous poster hash: 8d649...044

Fordømt vrøvl!!

I forhold til antallet unger som blir vaksinert er risikoen for narkolepsi forsvinnende liten!

Jeg er for øvrig imot tvang, foreldre må få lov å bestemme over sine egne unger, da det ellers blir statens unger, men det går at å se igjennom antivaksernes idiotiske "argumenter"!

Dersom noen foreldre ikke vaksinerer sine unger bør andre foreldre, f.eks. i barnehage, ha rett til å holde de uvaksinerte barn vekk fra sine unger.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke fascisme, nei. Det er tvang, akkurat som skatter og avgifter, og muligheten til å tvangsinnlegge deg om du prøver å skade deg selv.

Dersom barna dine ikke er vaksinerte er de mer utsatt for sykdommer, og i det store bildet mer utsatt for skader og i verste fall for å dø.

Å ikke vaksinere barna, gitt at de ikke har immunsystem som er særlig svekket og ikke tåler vaksiner eller allergier, er uansvarlig, og å utsette barna for fare. Man utsetter også andres barn for fare, siden det ikke er alle barn som kan vaksineres, som de jeg nevner over.

Vi har utryddet sykdommer ved vaksinering. Kopper er så farlig at det bare oppbevares i militære laboratorier der de voktes like strengt som atomvåpen. For noen generasjoner siden var polio, kopper og andre dødelige eller grusome sykdommer en hverdagsgreie.

Vil dere virkelig ha dem tilbake?

Om det er formålstjenelig å tvinge foreldre til å vaksinere barna er en interessant debatt. Så lenge det bare er 2-3 prosent som er sprøyte gale og nekter å høre på fornuft er det en sak, siden vi har flokkimmunitet. Men om vi lar tallet øke forsvinner flokkimmuniteten. Og da oppstår sykdommer igjen. Som meslinger.

Tvang brukes bare, som i dette tilfellet, når det er nødvendig, og frvillighet ikke fungerer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Flott om vaksinering blir obligatorisk. Hodeløse konspirasjonsforeldre synes jeg ikke skal få lov å ødelegge flokkimmuniteten vår.

Anonymous poster hash: 3ca5b...54a

Skremmende tankegang.

Vaksine er logisk og bra. Men jeg vil ikke bo under fascisme, hvor en stat bestemmer hvilke ting jeg skal sprøyte inn i kroppen.

Du burde lese deg opp om både juss, etikk og moral. Dette "forslaget" vil uansett aldri bli noe av, med mindre sånne som deg blir i flertall. Det får vi bare håpe og be om at aldri vil skje.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, å lage vaksine-programmet obligatorisk, så blir det en non-issue, så slipper vi utbrudd av kikhoste og meslinger som vi har hatt de siste årene i Europa og Skandinavia. Få utrydde Polio i India må jo være mål nr 1, og er det også. Vaksine-program er bra for menneskeheten.



Anonymous poster hash: a11ff...666
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Dette gjelder en viss vaksine som ikke ble testet skikkelig. Ikke "vanlige" vaksiner.

Uansett så må vi jo tenke på det beste for flertallet. Kan ikke risikere at tusenvis dør av meslinger fordi det kanskje er 1 som for narkolepsi? Og ikke kom med moralpreken til meg, vaksineskader vet jeg alt om.

Nei..og hvor mener du grensen bør gå for tvang da? Det skal bare være tvang for vaksiner som er over 20 år gamle? Eller..10? Eller testet ut ett år? Et halvt år? Om du begynner å lefle med slike fascistoide tanker som å tvinge folk til å ta sprøyter og vaksiner osv, så er veien plutselig svært mye kortere til masse mulige maktovergrep fra staten. Tror du folk i Nord Korea, eller Nazi-tyskland eller fascist-italia var noe verre enn oss andre? Nei..men de lot staten få for mye makt. DET var fellesnevneren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Fordømt vrøvl!!

I forhold til antallet unger som blir vaksinert er risikoen for narkolepsi forsvinnende liten!

Jeg er for øvrig imot tvang, foreldre må få lov å bestemme over sine egne unger, da det ellers blir statens unger, men det går at å se igjennom antivaksernes idiotiske "argumenter"!

Dersom noen foreldre ikke vaksinerer sine unger bør andre foreldre, f.eks. i barnehage, ha rett til å holde de uvaksinerte barn vekk fra sine unger.

Jøss..du snakker fornuft. Staten er plutselig ikke allmektig? Hva skjer? Starta å drikke tidlig i dag?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss..du snakker fornuft. Staten er plutselig ikke allmektig? Hva skjer? Starta å drikke tidlig i dag?

Hvordan i all verden har du fått forvekslet meg med en sosialist?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Dette er ikke fascisme, nei. Det er tvang, akkurat som skatter og avgifter, og muligheten til å tvangsinnlegge deg om du prøver å skade deg selv.

Dersom barna dine ikke er vaksinerte er de mer utsatt for sykdommer, og i det store bildet mer utsatt for skader og i verste fall for å dø.

Å ikke vaksinere barna, gitt at de ikke har immunsystem som er særlig svekket og ikke tåler vaksiner eller allergier, er uansvarlig, og å utsette barna for fare. Man utsetter også andres barn for fare, siden det ikke er alle barn som kan vaksineres, som de jeg nevner over.

Vi har utryddet sykdommer ved vaksinering. Kopper er så farlig at det bare oppbevares i militære laboratorier der de voktes like strengt som atomvåpen. For noen generasjoner siden var polio, kopper og andre dødelige eller grusome sykdommer en hverdagsgreie.

Vil dere virkelig ha dem tilbake?

Om det er formålstjenelig å tvinge foreldre til å vaksinere barna er en interessant debatt. Så lenge det bare er 2-3 prosent som er sprøyte gale og nekter å høre på fornuft er det en sak, siden vi har flokkimmunitet. Men om vi lar tallet øke forsvinner flokkimmuniteten. Og da oppstår sykdommer igjen. Som meslinger.

Tvang brukes bare, som i dette tilfellet, når det er nødvendig, og frvillighet ikke fungerer.

Vet du hva. Jeg vil heller ha tilbake barnesykdommer enn å ha en stat som tvinger sprøyter inn i armen din. Jeg vil heller ha RETTEN til å være stokk dum i huet og velge feil, og at andre velger feil, enn et totalitært regime. Jeg er for frihet. Jeg er ikke for tvang.

Faen meg helt sjukt hvordan enkelte tenker. Håper virkelig dere kun har barnehageutannelse, for et minimum av kunnskap om etikk og moral og statsvitenskap og basic historiekunnskap burde tilsi at vi IKKE skal gå i den fella igjen og la staten begå alt for store overgrep mot oss. Skatter og avgifter osv er nå en ting..men å tvinge folk til å ta sprøyter? TVINGE..overgrep. Og enkelte her er faktisk FOR det? Jeg tipper at dere stemmer til venstre også? Sosialister? Dere er jaggu farligere enn jeg trodde.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Hvordan i all verden har du fått forvekslet meg med en sosialist?

Det var jo du som sa at staten aldri gjør feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra. Nye vaksine kan være valgfritt, men barnevaksinasjonsprogrammet burde være obligatorisk. De får min stemme.

Anonymous poster hash: 39d7d...729

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Dette er først og fremst en vaksine mot meslinger. Så er det slik at enkelte foreldre tenker at de er lure fordi de lar være å vaksinere barna sine. "Vi trenger ikke å vaksinere barna våre når alle andre vaksinerer sine barn fordi da ville det ikke skje noe sykdomspredning". Vel, hva skjer når alle går rundt og tenker slik. Hele systemet faller sammen. Utviklingen i det siste er at færre velger å vaksinere barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, så lenge de som av medisinske årsaker ikke skal ha vaksiner unntas, så hvorfor ikke.

Vi har jo allerede "tvangs-grunnskole", fordi det faktisk er til beste for individet selv om foreldrene av en eller annen syk religiøs, kulturell eller overtroisk årsak skulle ha noe imot skolegang.

Obligatoriske grunnvaksiner av barn er på samme måte en beskyttelse av barnet på tvers av foreldrenes idiotiske innfall. Når du først er myndig bør du derimot stå fritt til å velge selv hva du ønsker å sprøyte inn i kroppen din, men det er ingen grunn til å tillate foreldre å gamble med sine umyndige barns helse av konspirasjonsteoretiske årsaker.



Anonymous poster hash: cbc1f...ef6
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva. Jeg vil heller ha tilbake barnesykdommer enn å ha en stat som tvinger sprøyter inn i armen din. Jeg vil heller ha RETTEN til å være stokk dum i huet og velge feil, og at andre velger feil, enn et totalitært regime. Jeg er for frihet. Jeg er ikke for tvang.

Faen meg helt sjukt hvordan enkelte tenker. Håper virkelig dere kun har barnehageutannelse, for et minimum av kunnskap om etikk og moral og statsvitenskap og basic historiekunnskap burde tilsi at vi IKKE skal gå i den fella igjen og la staten begå alt for store overgrep mot oss. Skatter og avgifter osv er nå en ting..men å tvinge folk til å ta sprøyter? TVINGE..overgrep. Og enkelte her er faktisk FOR det? Jeg tipper at dere stemmer til venstre også? Sosialister? Dere er jaggu farligere enn jeg trodde.

Du er ikke for tvang, og er derfor mot at staten tvinger deg til å betale en del av lønnen din i skatt, du er mot at staten tvinger deg til å bruke bilbelte, kjøre fartsgrensen (og edru), og mot at staten tvinger naboen din til å ikke spille høy musikk midt på natten. Du er nemlig mot tvang. Og det er det lov å være.

Vi har hatt frihet i dette spørsmålet i flere tiår. Og det kan vi fortsette med, om foreldre er fornuftige nok til å vaksinere barna sine. Å ikke vaksinere av frykt for bivirkninger kan sammenlignes med å ikke ha setebelte på ungene fordi man har lest om en seksåring i Australia som fikk vondt av sikkerhetsbeltet.

Det er ikke et overgrep å tvinge noen til å gi barna en vaksine. Det er et overgrep når foreldre ikke gir barna nødvendig helsehjelp for å avverge at de får sykdommer som kan ødelegge dem for resten av livet.

Selv er jeg en ganske moderat sosialdemokrat og høgskoleutdannet. Jeg antar du finner folk på hele den politiske skalaen som mener akkurat det samme som meg. Det vil si, jeg vet at de finnes. Fordi jeg kjenner dem. Fra SV til Frp.

Om man leser sin historie vil man vite at når folk er dumme, da dør folk. Du vil heller ha tilbake barnesykdommer som drepte ti til femten barn hvert år enn å tvinge foreldre som ikke vet hva de snakker om til å vaksinere barna sine?

Akkurat som med vaksiner generelt er det et totalt misforhold mellom det du er villig til å utsette barn for, og det som er alternativet. Det er absurd.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...