Gå til innhold

Støre vil ta imot 10.000 syriske flyktninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skremmende å tenke på at han her ligger an til å bli vår neste statsminister. Eier ikke folk fornuft?



Anonymous poster hash: f5b91...de8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 000 er sinnsykt mange!

Blir vel økte skatter da for å finansiere gildet..



Anonymous poster hash: 47cac...909
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 000 er sinnsykt mange!

Blir vel økte skatter da for å finansiere gildet..

Anonymous poster hash: 47cac...909

Han sier at det ikke skal bli høyere skatter av det, men erfaring tilsier at 10.000 flyktninger vil koste opp mot 10 milliarder kroner. Det blir en skatteøkning på rundt 5000 kroner hvis vi antar at det er 2 millioner som jobber i landet.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Hver-flyktning-koster-746000-kroner-3232289.html

Anonymous poster hash: f5b91...de8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier at det ikke skal bli høyere skatter av det, men erfaring tilsier at 10.000 flyktninger vil koste opp mot 10 milliarder kroner. Det blir en skatteøkning på rundt 5000 kroner hvis vi antar at det er 2 millioner som jobber i landet.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Hver-flyktning-koster-746000-kroner-3232289.html

Hver ikke-vestlig innvandrer koster 4,1 millioner, arabere koster enda mer. Og med dette medregner man ikke økt utgifter til f.eks politi på grunn av økt kriminalitet og terrorfare.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye penger. Ja, vi er verdens rikeste land og har sikkert råd til det, men jeg mener at innvandring ikke skal gå ut over norske lommebøker.



Anonymous poster hash: f5b91...de8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye penger. Ja, vi er verdens rikeste land og har sikkert råd til det, men jeg mener at innvandring ikke skal gå ut over norske lommebøker.

Anonymous poster hash: f5b91...de8

Vi ikke har ikke råd til det, med mindre du mener at det er greit å øke skatter og avgifter, senke sykehustilbud, skoletilbud og den slags.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/ap-kommunene-bosetter-faerre-flyktninger-enn-staten-ber-om/a/23436652/

Støre er stor og prektig, han sammen med pampene på Stortinget og den religiøse sekten AUF uten bakkekontakt krever de 10.000 flyktninger til landet, men nesten ingen AP kommuner i landet vil ha dem. De tar knapt inn halvparten av de asylsøkerene de blir bedt om sånn som situasjonen er i dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå får dere gi dere.

10.000 flyktninger utgjør under 25 personer i hver eneste kommune i hele landet.

Nå får du gi deg heller, du forholder deg jo ikke til virkeligheten.

25 personer pr. kommune i snitt x 4 millioner ca = 100 millioner per kommune. Ingen kommuner som har råd til det.

Endret av debattanten
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får dere gi dere.

10.000 flyktninger utgjør under 25 personer i hver eneste kommune i hele landet.

Hvem tror du får betale millionene for deres integrering og så de ekstra millionene som kommer i utgifter rundt deres familiegjenforening om kort tid? Staten? Du? Støre?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gi deg heller, du forholder deg jo ikke til virkeligheten.

25 personer pr. kommune i snitt x 4 millioner ca = 100 millioner per kommune. Ingen kommuner som har råd til det.

Ne-hei?

Vi bor i Norge. Vi har nettopp åpnet for ENDA MER oljeboring.

Og det nærmeste vi kommer borgerkrig er "kakekrigen"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ne-hei?

Vi bor i Norge. Vi har nettopp åpnet for ENDA MER oljeboring.

Og det nærmeste vi kommer borgerkrig er "kakekrigen"

Du har nok ingen innsikt i oljebransjen om du tror det liksom er redningen, hahahaha. Huff, nå orker jeg ikke mer. Blir for dumt, du mangler nok litt forståelse for hvordan tingene henger sammen, du blir litt som en naiv idealist i AUF som er 15år.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ne-hei?

Vi bor i Norge. Vi har nettopp åpnet for ENDA MER oljeboring.

Og det nærmeste vi kommer borgerkrig er "kakekrigen"

Oljeprisene går garantert opp og holder seg stabilt oppe i de neste 50-60 årene, ikke sant? Garantert sånn 100% sikkert. Ikke sant? ;)

Oljefondet kan fint brukes til mislykket integrering av noen få utenfra istedet for pensjon og velferd til de som allerede er her. Eller?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem tror du får betale millionene for deres integrering og så de ekstra millionene som kommer i utgifter rundt deres familiegjenforening om kort tid? Staten? Du? Støre?

Jeg betaler heller for familiegjenforening i Syria enn for opprettholdelse av monarkiet i Norge.

Vi har aldri hatt en høyere levestandard enn det vi har nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler heller for familiegjenforening i Syria enn for opprettholdelse av monarkiet i Norge.

Vi har aldri hatt en høyere levestandard enn det vi har nå.

Hvis du er såpass rik at du har noen mrd til overs, gjerne gi bort formuen din til integreringen deres, ja :) Istedet for at staten bruker penger til det og kutter enda mer i helse, skole, infrastruktur og velferd generelt.

Men jeg tviler på at du har råd til å dekke utgiftene som kommer med dem. Ren idealisme betaler ikke regninger, vet du. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler heller for familiegjenforening i Syria enn for opprettholdelse av monarkiet i Norge.

Vi har aldri hatt en høyere levestandard enn det vi har nå.

Mulig jeg misforstår, men du kan gjerne oppklare.

Slik jeg tolker dette så driter du egentlig fullstendig i landet Norge og vil gjerne ofre alt vi har her så folk i andre land kan få det bedre?

Dette ønsker du, selv om Norge allerede er ett av de landene i Europa som tar inn desidert mest asylsøkere og bidrar mest med bistand.

Endret av debattanten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har nok ingen innsikt i oljebransjen om du tror det liksom er redningen, hahahaha. Huff, nå orker jeg ikke mer. Blir for dumt, du mangler nok litt forståelse for hvordan tingene henger sammen, du blir litt som en naiv idealist i AUF som er 15år.

Hadde det vært opp til meg, hadde krana vært stengt og naturressursene fått stå uberørt.

Men det er absurd å være vitne til en debatt om vedlikehold av sykehus og veg, når det handler om å ta vare på mennesker.

" jeg vil ikke ta i mot flyktninger, fordi jeg vil ha énstavsparkett i hvitpigmentert ask

fordi jeg er lei av den trestavede parketten i eik. så da kan vi ikke ta i mot noen som ikke en gang har tak over hodet "

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært opp til meg, hadde krana vært stengt og naturressursene fått stå uberørt.

Men det er absurd å være vitne til en debatt om vedlikehold av sykehus og veg, når det handler om å ta vare på mennesker.

" jeg vil ikke ta i mot flyktninger, fordi jeg vil ha énstavsparkett i hvitpigmentert ask

fordi jeg er lei av den trestavede parketten i eik. så da kan vi ikke ta i mot noen som ikke en gang har tak over hodet "

Ok, men da regner jeg med du kan selge alt du eier og har, flytte i telt i skogen og sende de verdiene du måtte ha ned til u-land.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært opp til meg, hadde krana vært stengt og naturressursene fått stå uberørt.

Men det er absurd å være vitne til en debatt om vedlikehold av sykehus og veg, når det handler om å ta vare på mennesker.

" jeg vil ikke ta i mot flyktninger, fordi jeg vil ha énstavsparkett i hvitpigmentert ask

fordi jeg er lei av den trestavede parketten i eik. så da kan vi ikke ta i mot noen som ikke en gang har tak over hodet "

Nei, du har rett. Det er helt absurd å være vitne til en debatt om vedlikehold av sykehus som forfaller og lange sykehuskøer hvor folk dør mens de venter på behandling eller dårlig veg som fører til flere ulykker hvor folk dør. Bare la sykehusene forfalle helt og de som ikke er heldige nok å få behandling i tide dø og bruk heller pengene på å hente noen fra andre siden av kloden bare for å få vedkommende sittende i asylmottak resten av livet i påvente av en kommune som har råd til å ta ham. Gode veger trenger man heller ikke - vi kan jo fly. Hva med gamlingene på sykehjem? At de ikke får god nok pleie er bare deres eget problem.

Gode verdier du har, helt klart. :ironi:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo sende halvparten av de til den øya Smøla som unge frøken Osen kommer fra, siden hun så engasjert vil ha 10 000 hit til landet! Smøla er ei ganske avfolket øy, så litt liv og røre der tror jeg blir bra :nigo:



Anonymous poster hash: 47cac...909
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...