Gå til innhold

#jegharopplevd for menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som gjør narr av kampanjen, er nok de som liker å seksuelt trakkasere folk. Håper ikke de har døtre.

Jeg syns synd på de kvinnelige familiemedlemmene deres. Om deg var min far, mine brødre, onkel eller fetter... jeg hadde blitt så rasende og lei meg. :( Bra de må bruke Facebook til å si det.

Anonymous poster hash: f35ce...17f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi vi blir i de fleste tilfellene latterliggjort når det kommer til vold og seksuelle overgrep begått av kvinner. Svært få menn ønsker å snakke åpent om det.

Anonymous poster hash: f2150...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi blir i de fleste tilfellene latterliggjort når det kommer til vold og seksuelle overgrep begått av kvinner. Svært få menn ønsker å snakke åpent om det.

Anonymous poster hash: f2150...3fe

Så kvinner kan ikke snakke om det?

JEg syns menn bør snakke mer om det isteden for å rake ned på kvinner fordi de deler sine erfaringer.

Anonymous poster hash: f35ce...17f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi blir i de fleste tilfellene latterliggjort når det kommer til vold og seksuelle overgrep begått av kvinner. Svært få menn ønsker å snakke åpent om det.

Anonymous poster hash: f2150...3fe

Og min teori til dette er at mannsvesenet generelt har vært flink til å opp igjennom historien gi STERKT inntrykk for at sex er noe de gjerne får og tar så fort sjansen byr seg. Derfor kan det virke litt fjernt for mange at det plutselig står fram ofre som forteller om voldtekt fra kvinner. Jeg skal innrømme at jeg fortsatt jobber med den realiteten, i mitt hode er mannen fortsatt et så seksuelt vesen at det å erklære seg voldtatt må være en spøk.

Og her må begge jobbe. Dere som menn må virkelig jobbe hardt for å snu dette, fortelle verden at historien er en løgn og at sex med hvem som helst når som helst faktisk ikke er ønskelig. Og vi som kvinner må jobbe hardt for å glemme historien og den pågående tematikken med voldtekter, partnerdrap, gruppevoldtekter etc, og håpe at det dere sier er sant.

Ja, det blir mye generalisering av kjønn her nå, men man står sitt eget kjønn sterkere enn det motsatte.

Anonymous poster hash: ce821...33f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kvinner kan ikke snakke om det?

JEg syns menn bør snakke mer om det isteden for å rake ned på kvinner fordi de deler sine erfaringer.

Anonymous poster hash: f35ce...17f

Kven er det som for øvrig rakker ned på dykk då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kven er det som for øvrig rakker ned på dykk då?

Menn i Norge på sosiale medier kommenterer aksjoner og skriver at kvinner i Norge syter fordi vi står fram med våre erfaringer med seksuell trakassering.

Anonymous poster hash: f35ce...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn i Norge på sosiale medier kommenterer aksjoner og skriver at kvinner i Norge syter fordi vi står fram med våre erfaringer med seksuell trakassering.

Anonymous poster hash: f35ce...17f

Det der handler utelukkende om at dei er så lei av at heile samfunnet utelukkende skal hjelpe kvinner. Ikkje at de ikkje synes det er gale med seksuell trakassering. Om dei i stede fortalte om slike ting til slektningar, vennar, politiet eller noko slikt så hadde det blitt lettare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg har lest den, og det viser det at mens menn har blitt slaktet ned for fote, har kvinner levd gode liv. Eg har hørt ein gong at mens det var under halvparten, kanskje så lite som 1/4av menn har reformert seg dei siste 10 000 åra, har ca. alle kvinner det. Veit du kva det betyr? At dei har blitt slakta ned, fryst ihjel, dødd for ein stamme og kvinner, eller rett og slett berre vert ein "untuchable". Mens kvinner har levd gode trygge tilværelser. Trur du ikkje dei som har blitt slakta ned gjerne hadde lyst å ha eit vanleg liv, på ein jordflekk med kone og barn? Jo, men det fekk dei ikkje. Dei daua.

Nei, men vær så snill å ikke ignorer mitt originale innlegg angående nynorsken din! Du er jo så flink på bokmål! Kan du ikke være så snill å bytte tilbake til morsmålet ditt?

"Jo, eg har lese den, og den visar det at medan menn har verte slakta ned for fote, har kvinner levd det gode liv. Eg har høyrt ein gong at medan det var under halvparten , kanskje så lite som ein av fire av menn som har reformert seg dei siste 10.000 åra, har circa alle kvinner det. Veit du kva det betyr? At dei har verte slakta ned, fryst i hel, døydd for ein stamme og kvinner, eller rett og slett berre vert ein "untouchable". Medan kvinner har levd gode og tryggje tilveresler. Trur du ikkje dei som har verte slakta ned gjerne hadde lyst å ha eit vanleg liv, på ein jordflekk med kone og born? Jo,, men det fekk dei ikkje. Dei daude.

Og uansett, hvis vi ser bort fra din elendige nynorske rettskrivning, er poenget ditt helt idiotisk. Det var ikke kvinner sin feil at det var utelukkende menn ble sendt i krig for hundre år siden: det var menn sin feil. Fordi det var menn som var statsoverhodene. At kun en fjerdedel av menn skal ha reformert seg, slik som du skal ha "høyrt ein gong", kontra 100% av kvinnene, kunne jeg godt tenkt meg en kilde på. Og dersom denne kilden gjelder steinalderen er den ikke gyldig for dagens diskusjon.

At kun "ein fjerdedel" av menn reformerte seg er ikke ensbetydende med at de har blitt slaktet ned fryst i hjel eller dødd for kvinners skyld. Noen menn er infertile. Noen menn ønsker seg ikke barn. Slik er det bare, og det er dermed ikke automatisk alle kvinners feil at de ikke gir dem barn. Like lite som at det er alle menns feil dersom en kvinne dør barnløs. Sannheten er at det finnes masse menn i dag som ikke vil ha barn, noensinne! Om kvinner har levd trygge og gode tilværelser for hundre av år tilbake kan jeg ikke svare på, da jeg ikke var en av disse kvinnene. Men tydeligvis må jeg lastes for deres synder, fordi jeg ble født jente. Så ja, jeg legger meg flat for at et par menn for 300 år siden ikke fikk seg en jordflekk, kone og barn, til tross for at det ikke var min avgjørelse eller vilje.

Kan vi nå starte en diskusjon om hvorfor menn hater jøder, basert på Adolf Hitlers hat av jøder? Ettersom alle kjønn tilsynelatende blir født med en agenda om å ødelegge verdien av meningene og fremtidsplanene til det andre?

Anonymous poster hash: eb208...fe6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der handler utelukkende om at dei er så lei av at heile samfunnet utelukkende skal hjelpe kvinner. Ikkje at de ikkje synes det er gale med seksuell trakassering. Om dei i stede fortalte om slike ting til slektningar, vennar, politiet eller noko slikt så hadde det blitt lettare.

Men skal det bli endring, kan man ikke luske i bakgaten heller. Vil man starte en revolusjon må man ut med det. Ut i lyset. Løfte fram problemet. Samme med deg, hvor er din revolusjon? Du har jo sittet her i månedsvis, hvorfor leser jeg ingenting om deg og 20 menn som står utenfor Stortinget og demonstrerer? Du virker bitter for at vi faktisk har greid å kjempe frem ting, men hva med å gjøre om den bitterheten til motivasjon for å gjøre noe for mennene i dette landet? KG er IKKE den rette kanalen til å drive propaganda.

Anonymous poster hash: ce821...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner må få snakke så mye som de orker om det. Det eneste som burde bli slått HARDT ned på, er falske anklager om overgrep. Kanskje menn burde ha startet en slik aksjon? Slik at flere av de som har fått livet problematisk pga noen kvinner farer med løgner? Det er også en side av denne problematikken, for det er et problem at mennesker ikke respekterer andre menneskers grenser. Det er synd det blir en kjønnskamp av dette, og mye hets foregår (men det er vel av de samme som sitter og styrer i kommentarfeltet i aviser etc). Utenfor i den virkelige verden tviler jeg på at så mange oppfører seg slik.

Og man skal ikke langt for å funne kvinner som mener det ikke går an å voldta menn. Fordi menn vil være fornøyd med hver eneste en som gidder å klå på de. Men tviler på at det er så veldig mange menn som liker å få stappet diverse gjenstander opp i baken ufrivillig. Noe som også vil gå under voldtekt, og ja det skjer. Det er ikke alle som vil sette pris på å våkne opp med å bli sugd av noen, runket eller hatt sex med. Vårt nei betyr akkurat like mye som damers nei. Må vi ha en aksjon eller kampanje for at voksne mennesker skal forstå at man ikke kan forgripe seg på andre uansett kjønn? Kvinner snakker stadig om at det må holdningsendringer til hos menn når det kommer til dette, men mange bør starte med seg selv. Det eneste menn står for ene og alene, er vel overfallsvoldtekter. Men det er ikke slik de fleste blir voldtatt uansett, selv om det er det som får mest oppmerksomhet i media. Det er folk vi kjenner og har et tillitsforhold til som voldtar. Familie, partner, venner.

Holdningen samfunnet har til dette enda gjør at mange kvier seg for å ta opp dette. Overgrep mot små gutter kommer gjerne fram i større saker, eller saker som omhandler menigheter. Særdeles sjelden fortelles det om mor som forgriper seg på sønn, enda det skjer det også. Oftere enn vi trur garantert.

Se på hvordan filmbransjen fremstiller vold mot menn. Det er humor, alle ler. Kvinner slår oftest i forhold, men likevel er det ekstremt liten beredskap ovenfor menn når det kommer til slikt. Vil menn overhode slippe inn på steder som Dixi senteret, og hvordan blir de møtt der? Har heldigvis aldri trengt å sjekke ut det, og håper jeg slipper.

Jeg har aldri slått en kvinne, og ikke så mye som kysset noen på kinnet uten deres samtykke. Og gitt vekk en skulder til de venninnene mine som har blitt utsatt for overgrep. Jeg vet om en kompis som har blitt utsatt for sexuelle overgrep. Han er åpen om det, men ser jo hva slags reaksjoner han har fått dessverre.

Dersom det voldtas ei dame i mitt nabolag kan jeg risikere å bli kalt inn til DNA test kun fordi jeg er mann som bor i en viss geografisk tilhørighet. Jeg må bevise min uskyld, ikke de som skal bevise at jeg er mistenkt. Er vel ikke så mange kvinner som ikke synes jeg skal gjøre min borgerplikt og stille opp? Dette forventes selv om jeg aldri har forgrepet meg på noen.

Holdninger er noe flere må jobbe med. Ikke bare menn. Neste ut kan være en sønn. Tenk hvor mye mer belastende det vil være for han dersom han vet at mor tenker at han bare skal være glad for st noen gadd å ha sex med han?

Anonymous poster hash: f2150...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor lager de ikke en aksjon selv, isteden for å syte så jævli ?? Herregud så tafatte folk er i dag! Hva er vitsen med å klage over det andre kjønnet, hvis man ikke vil gjøre noe med det?! Anonymous poster hash: 68d33...5cb

Fordi vi kvinner tar all ledig plass + litt til. Det er i vårt eget hode OSS det er synd på. Forteller en mann tilsvarende er han pr.def. sytete.

Vi skulle skamme oss!

Anonymous poster hash: 046cd...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner må få snakke så mye som de orker om det. Det eneste som burde bli slått HARDT ned på, er falske anklager om overgrep. Kanskje menn burde ha startet en slik aksjon? Slik at flere av de som har fått livet problematisk pga noen kvinner farer med løgner? Det er også en side av denne problematikken, for det er et problem at mennesker ikke respekterer andre menneskers grenser. Det er synd det blir en kjønnskamp av dette, og mye hets foregår (men det er vel av de samme som sitter og styrer i kommentarfeltet i aviser etc). Utenfor i den virkelige verden tviler jeg på at så mange oppfører seg slik.

Og man skal ikke langt for å funne kvinner som mener det ikke går an å voldta menn. Fordi menn vil være fornøyd med hver eneste en som gidder å klå på de. Men tviler på at det er så veldig mange menn som liker å få stappet diverse gjenstander opp i baken ufrivillig. Noe som også vil gå under voldtekt, og ja det skjer. Det er ikke alle som vil sette pris på å våkne opp med å bli sugd av noen, runket eller hatt sex med. Vårt nei betyr akkurat like mye som damers nei. Må vi ha en aksjon eller kampanje for at voksne mennesker skal forstå at man ikke kan forgripe seg på andre uansett kjønn? Kvinner snakker stadig om at det må holdningsendringer til hos menn når det kommer til dette, men mange bør starte med seg selv. Det eneste menn står for ene og alene, er vel overfallsvoldtekter. Men det er ikke slik de fleste blir voldtatt uansett, selv om det er det som får mest oppmerksomhet i media. Det er folk vi kjenner og har et tillitsforhold til som voldtar. Familie, partner, venner.

Holdningen samfunnet har til dette enda gjør at mange kvier seg for å ta opp dette. Overgrep mot små gutter kommer gjerne fram i større saker, eller saker som omhandler menigheter. Særdeles sjelden fortelles det om mor som forgriper seg på sønn, enda det skjer det også. Oftere enn vi trur garantert.

Se på hvordan filmbransjen fremstiller vold mot menn. Det er humor, alle ler. Kvinner slår oftest i forhold, men likevel er det ekstremt liten beredskap ovenfor menn når det kommer til slikt. Vil menn overhode slippe inn på steder som Dixi senteret, og hvordan blir de møtt der? Har heldigvis aldri trengt å sjekke ut det, og håper jeg slipper.

Jeg har aldri slått en kvinne, og ikke så mye som kysset noen på kinnet uten deres samtykke. Og gitt vekk en skulder til de venninnene mine som har blitt utsatt for overgrep. Jeg vet om en kompis som har blitt utsatt for sexuelle overgrep. Han er åpen om det, men ser jo hva slags reaksjoner han har fått dessverre.

Dersom det voldtas ei dame i mitt nabolag kan jeg risikere å bli kalt inn til DNA test kun fordi jeg er mann som bor i en viss geografisk tilhørighet. Jeg må bevise min uskyld, ikke de som skal bevise at jeg er mistenkt. Er vel ikke så mange kvinner som ikke synes jeg skal gjøre min borgerplikt og stille opp? Dette forventes selv om jeg aldri har forgrepet meg på noen.

Holdninger er noe flere må jobbe med. Ikke bare menn. Neste ut kan være en sønn. Tenk hvor mye mer belastende det vil være for han dersom han vet at mor tenker at han bare skal være glad for st noen gadd å ha sex med han?

Anonymous poster hash: f2150...3fe

Du kommer med mange gode poeng, men det viser at menn må stå fram også. :)

Jeg syns ikke at en kvinne aksjon skal være negativ fordi menn opplever det samme. Når norske kvinner står fram og forteller om voldtekt eller annen trakassering så er det ganske flaut hvis våre fedre, brødre, fetter og onkler står fram i media med fullt navn og sier at vi syter. :(

Anonymous poster hash: f35ce...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mann, #jegharopplevd flere ganger helt uprovoserende å bli truet med vold, jeg har ved ett tilfelle opplevd uprovosert vold. Alle gangene har det vært mange tilskuere som ikke har gjort noe. Jeg anmeldte ikke den gangen jeg ble slått ned for jeg var sikker på at det ble henlagt. Uansett så er ikke dette hendelser som påkaller noe annet enn skuldertrekk heller fordi jeg er mann.



Anonymous poster hash: c9175...986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som blir stort nok og alt som når ut til mange mennesker i ulike miljøer med ulike erfaringer blir på et eller annet tidspunkt kritisert sønder og sammen.

Skjønner ikke helt konkurranseelementet, at det ikke skal være "lov" å gi uttrykk for egenopplevde krenkelser uten at den andre gruppa skal oppleve at deres erfaringer blir mindreverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer med mange gode poeng, men det viser at menn må stå fram også. :)

Jeg syns ikke at en kvinne aksjon skal være negativ fordi menn opplever det samme. Når norske kvinner står fram og forteller om voldtekt eller annen trakassering så er det ganske flaut hvis våre fedre, brødre, fetter og onkler står fram i media med fullt navn og sier at vi syter. :(

Anonymous poster hash: f35ce...17f

Nå leser jeg ikke kommentarfelter i aviser lengre av prinsipp, fordi at ønsket om å stikke noe brennende langt inn i hjernen sin etterpå er alt for stor. Så jeg har ikke fått med meg alt av kommentarer, bare det som har herjet litt på FB. Og det er synd at det blir slik, men ikke uventet dessverre.

Det er ikke negativt nei. Det er veldig bra at det blir synliggjort og fått mer oppmerksomhet på det. Men likevel ønsker jeg at det skulle vært litt mer kjønnsløs oppmerksomhet rundt slike ting. At de både henviser seg til kvinner og menn. Mørketallene når det kommer til overgrep og voldtekt er store, og antakelig mye større hos menn enn kvinner. Av det som kommer ut om overgrep, så omhandler sikkert 99% av det menn som forgriper seg på kvinner. Trur mange menn føler seg nok ganske ensomme rundt dette, fordi de mangler noen å snakke med om. Tviler sterkt på at de fleste tør å ringe til en kompis å fortelle om overgrep, men mange kvier seg nok til å ringe til en venninne også. For hva om han blir møtt med at han bare skal være glad for at han fikk seg noe?

Menn må tørre å stå fram ja. Men skal de gjøre det, så er de avhengig av å kunne få en annen reaksjon enn latterliggjøring, få høre at han var heldig som fikk seg noe, og slike ting. De må også kunne bli tatt på alvor av rettsaparatet, politiet, media og ha en beredskap som møter de med akkurat samme holdning og kompetanse ovenfor damer.

Så dette med holdninger ang overgrep, om det er sexuelle, fysiske eller psykiske er det nok mange som bør jobbe litt med, både kvinner og menn. Det skal være nulltoleranse mot det, uansett kjønn og alder på overgriperen og på offeret.

Noen ganger så lurer jeg på hvorfor mange ender i denne kjønnskampen og sinnet mot motsatt kjønn som de gjør. Man ser det her inne også. Antakelig er det mye større på nettet enn i RL, men de holdningene man presenterer ovenfor motsatt kjønn på eksempel FB, tar man nok noe med seg ut i hverdagen også.

Anonymous poster hash: f2150...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...