Gå til innhold

#jegharopplevd for menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan ville du som kvinne reagert?

Som kvinne har jeg flere ganger kommentert vidoer eller artikler om seksuell trakasering av menn. Jeg har vist sympati og jeg er veldig bekymret over tabuet når det kommer til å si ifra når slikt skjer.

Hadde det vært en #jegharopplevd for menn, så vill jeg vist sympati. Jeg ville lest om deres opplevelser. Jeg ville ikke ha prøvd å sitte det i et negativt lys. Jeg ville ikke ha sagt at Norges menn syter. Jeg ville tatt det helt seriøst.

Derfor, som kvinne, blir jeg oppriktig lei meg når jeg har lest alle negative kommentarene fra menn om denne aksjonen. Hvor kan det ikke tas seriøst hvis det handler om kvinners opplevelser? Jeg ville tatt det seriøst hvis det var dere.



Anonymous poster hash: f35ce...17f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette handler om at menn i Norge har opplevd fra dei vart født, at folk har snakka og snakka om kvinnesak. Mens det samtidig blir feira kver einaste gang kvinner overgår menn i eit eller anna. Eg brydde meg ikkje så mykje før, men etter at eg las at mange menn går gjennom livet uten å bli gift/samboer nettopp fordi dei ikkje hadde utdannelse, resurser, sjølvtillit osv. var dråpen for meg nådd. Når det har blitt gjort så mykje for kvinner i Norge, mens gutter, unge menn og arbeiderklasse menn blir ignorert og kalt tapere når dei faller fra. Så i tillegg nekter nokon å bli i lag med dei. Nei, der har du årsaken til reaksjonen.

Det er begynt å bli ein form for sjølvbeskyttelse. Det samme gjelder mange andre venstreorienterte idèer.

Endret av oleoh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor lager de ikke en aksjon selv, isteden for å syte så jævli ?? Herregud så tafatte folk er i dag!

Hva er vitsen med å klage over det andre kjønnet, hvis man ikke vil gjøre noe med det?!



Anonymous poster hash: 68d33...5cb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor lager de ikke en aksjon selv, isteden for å syte så jævli ?? Herregud så tafatte folk er i dag!

Hva er vitsen med å klage over det andre kjønnet, hvis man ikke vil gjøre noe med det?!

Anonymous poster hash: 68d33...5cb

Fordi arbeiderklasse menn, gutter og unge menn faktisk er ein gruppe som direkte blir ignorert. Berre sjå på holdningene folk har for dei. Din og. Kvinner er ein overklasse, noko dei alltid har vert, derfor kjem dei til, men ikkje der undermench.

Endret av oleoh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler om at menn i Norge har opplevd fra dei vart født, at folk har snakka og snakka om kvinnesak. Mens det samtidig blir feira kver einaste gang kvinner overgår menn i eit eller anna. Eg brydde meg ikkje så mykje før, men etter at eg las at mange menn går gjennom livet uten å bli gift/samboer nettopp fordi dei ikkje hadde utdannelse, resurser, sjølvtillit osv. var dråpen for meg nådd. Når det har blitt gjort så mykje for kvinner i Norge, mens gutter, unge menn og arbeiderklasse menn blir ignorert og kalt tapere når dei faller fra. Så i tillegg nekter nokon å bli i lag med dei. Nei, der har du årsaken til reaksjonen.

Det er begynt å bli ein form for sjølvbeskyttelse. Det samme gjelder mange andre venstreorienterte idèer.

Artig at du sammenligner uønsket tafsing av gamle menn på unge jenter, blotting, voldtekter og trusler om overgrep med at noen ikke finner seg en partner... :klo:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor lager de ikke en aksjon selv, isteden for å syte så jævli ?? Herregud så tafatte folk er i dag!

Hva er vitsen med å klage over det andre kjønnet, hvis man ikke vil gjøre noe med det?!

Anonymous poster hash: 68d33...5cb

Ja for kvinner klager aldri på menn.

Anonymous poster hash: decc6...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi arbeiderklasse menn, gutter og unge menn faktisk er ein gruppe som direkte blir ignorert. Berre sjå på holdningene folk har for dei. Din og. Kvinner er ein overklasse, noko dei alltid har vert, derfor kjem dei til, men ikkje der undermench.

Noe de alltid har vært? Har du lest verdenshistorie i det heletatt?

Om dere vil bli hørt, så må dere, som alle andre, jobbe for å bli hørt. Vil du ha en kampanje, så start en kampanje, ikke sitt der med tommelen i rumpa.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler om at menn i Norge har opplevd fra dei vart født, at folk har snakka og snakka om kvinnesak. Mens det samtidig blir feira kver einaste gang kvinner overgår menn i eit eller anna. Eg brydde meg ikkje så mykje før, men etter at eg las at mange menn går gjennom livet uten å bli gift/samboer nettopp fordi dei ikkje hadde utdannelse, resurser, sjølvtillit osv. var dråpen for meg nådd. Når det har blitt gjort så mykje for kvinner i Norge, mens gutter, unge menn og arbeiderklasse menn blir ignorert og kalt tapere når dei faller fra. Så i tillegg nekter nokon å bli i lag med dei. Nei, der har du årsaken til reaksjonen.

Det er begynt å bli ein form for sjølvbeskyttelse. Det samme gjelder mange andre venstreorienterte idèer.

Unnskyld, men jeg må bare: HVORFOR HAR DU BEGYNT Å SKRIVE PÅ NYNORSK??? Jeg blir gal av det.

Som en person som har hatt nynorsk som hovedmål siden barneskolen må jeg bare si at du er svært dårlig i det, og det gir irriterende lesestoff.

Det heter "Noreg", ikke "Norge".

Det heter "frå", ikke "fra".

Det heter "medan", ikke "mens".

Det heter "kvar", ikke "kver".

Det heter "gong", ikke "gang".

The list goes on...

Anonymous poster hash: eb208...fe6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi arbeiderklasse menn, gutter og unge menn faktisk er ein gruppe som direkte blir ignorert. Berre sjå på holdningene folk har for dei. Din og. Kvinner er ein overklasse, noko dei alltid har vert, derfor kjem dei til, men ikkje der undermench.

Hvis du påstår kvinner er, og alltid har vært overklasse, så må du sette deg ned med historieboken igjen kjære deg. Å basere et synspunkt på andre misogynistiske utsagn i nettforum er ikke et lovende grunnlag for en oppegående debatt mellom almendannede mennesker fra den norske skoleinstitusjon.

Anonymous poster hash: ce821...33f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det bare er flott at menn også bruker den hashtagen!

Føler meg så absolutt ikke stigmatisert eller noe lignende, av at menn deler sine negative opplevelser med kvinner.

Jeg håper at fler og fler menn bruker denne hashtagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe de alltid har vært? Har du lest verdenshistorie i det heletatt?

Om dere vil bli hørt, så må dere, som alle andre, jobbe for å bli hørt. Vil du ha en kampanje, så start en kampanje, ikke sitt der med tommelen i rumpa.

Ja, eg har lest den, og det viser det at mens menn har blitt slaktet ned for fote, har kvinner levd gode liv. Eg har hørt ein gong at mens det var under halvparten, kanskje så lite som 1/4av menn har reformert seg dei siste 10 000 åra, har ca. alle kvinner det. Veit du kva det betyr? At dei har blitt slakta ned, fryst ihjel, dødd for ein stamme og kvinner, eller rett og slett berre vert ein "untuchable". Mens kvinner har levd gode trygge tilværelser. Trur du ikkje dei som har blitt slakta ned gjerne hadde lyst å ha eit vanleg liv, på ein jordflekk med kone og barn? Jo, men det fekk dei ikkje. Dei daua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg har lest den, og det viser det at mens menn har blitt slaktet ned for fote, har kvinner levd gode liv. Eg har hørt ein gong at mens det var under halvparten, kanskje så lite som 1/4av menn har reformert seg dei siste 10 000 åra, har ca. alle kvinner det. Veit du kva det betyr? At dei har blitt slakta ned, fryst ihjel, dødd for ein stamme og kvinner, eller rett og slett berre vert ein "untuchable". Mens kvinner har levd gode trygge tilværelser. Trur du ikkje dei som har blitt slakta ned gjerne hadde lyst å ha eit vanleg liv, på ein jordflekk med kone og barn? Jo, men det fekk dei ikkje. Dei daua.

Du har virkelig ikke lest deg opp på historie, dra på biblioteket, finn en bok, les... Så kan vi diskutere videre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg har lest den, og det viser det at mens menn har blitt slaktet ned for fote, har kvinner levd gode liv. Eg har hørt ein gong at mens det var under halvparten, kanskje så lite som 1/4av menn har reformert seg dei siste 10 000 åra, har ca. alle kvinner det. Veit du kva det betyr? At dei har blitt slakta ned, fryst ihjel, dødd for ein stamme og kvinner, eller rett og slett berre vert ein "untuchable". Mens kvinner har levd gode trygge tilværelser. Trur du ikkje dei som har blitt slakta ned gjerne hadde lyst å ha eit vanleg liv, på ein jordflekk med kone og barn? Jo, men det fekk dei ikkje. Dei daua.

Men tenk logisk da; Hva er best for reproduksjonen av mennesket? 1 kvinne og 12 menn, eller 1 mann og 12 kvinner? Kjønnsrollene har jo vært slik til evig tid; mannen var ute og jaktet, kriget og brukte sin fysiske styrke til å forsvare eiendom/familie/riket. Kvinnen var hjemme, tok hånd om mat/avling, hus og oppdro ungene.

Anonymous poster hash: ce821...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, eg har lest den, og det viser det at mens menn har blitt slaktet ned for fote, har kvinner levd gode liv. Eg har hørt ein gong at mens det var under halvparten, kanskje så lite som 1/4av menn har reformert seg dei siste 10 000 åra, har ca. alle kvinner det. Veit du kva det betyr? At dei har blitt slakta ned, fryst ihjel, dødd for ein stamme og kvinner, eller rett og slett berre vert ein "untuchable". Mens kvinner har levd gode trygge tilværelser. Trur du ikkje dei som har blitt slakta ned gjerne hadde lyst å ha eit vanleg liv, på ein jordflekk med kone og barn? Jo, men det fekk dei ikkje. Dei daua.

Levd det gode liv?! Les om industrialiseringen!!!! Kvinner fikk mindre lønn og krøp nesten naken i små huler under bakken mens de hentet kull. Flere kvinner spotanaborterte fordi de jobbet for hardt. I tillegg måtte de passe barn og lage middag til mannen.

Anonymous poster hash: f35ce...17f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Jegharopplevd:

* å være ett poeng under på et kjønnskvotert studie. (kan hende jeg ikke hadde kommet inn allikevel men hvem vet?)

* å bli totalt forbigått på en leilighet fordi det var meg og 3 jenter, husvertene begynte fra starten av og snakket kun med jentene. For ikke å snakke om hvor mange leiligheter som kun leies ut til jenter som jeg ikke trengte å prøve på en gang.

* at bussen kjører fra meg når jeg var 20 meter unna, mens jeg mange ganger har sett bussen stoppe samme sted (daglig rute) for jenter og pensjonister.

* å se menn bli slått ned av andre menn fordi de forsvarer seg mot jenter.

* å bli påtvunget dårlige skift fordi noen har blitt mor og derfor fikk forkjørsrett.

* overtid på grunn av at jenter bare går. Ferdig for dagen, har ikke noe ansvar utenom det, du får ta resten.

* å måtte betale på dates fordi jenter nekter å dele regningen. Jeg spør om de vil dele og får bare et krasst blikk tilbake.

* verneplikt

* ballespark



Anonymous poster hash: d399e...ad2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som gjør narr av kampanjen, er nok de som liker å seksuelt trakkasere folk. Håper ikke de har døtre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

#Jegharopplevd:

* at bussen kjører fra meg når jeg var 20 meter unna, mens jeg mange ganger har sett bussen stoppe samme sted (daglig rute) for jenter og pensjonister.

Anonymous poster hash: d399e...ad2

Dette skjer men kvinner hele tiden. Jeg tar bussen hver dag. Har ingenting med kjønn å gjøre.

Anonymous poster hash: f35ce...17f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk logisk da; Hva er best for reproduksjonen av mennesket? 1 kvinne og 12 menn, eller 1 mann og 12 kvinner? Kjønnsrollene har jo vært slik til evig tid; mannen var ute og jaktet, kriget og brukte sin fysiske styrke til å forsvare eiendom/familie/riket. Kvinnen var hjemme, tok hånd om mat/avling, hus og oppdro ungene.

Anonymous poster hash: ce821...33f

Vårt samfunn i dag vart skapt av underklassenen, mao dessa 11 overflødige. Om det ikkje var for dei, hadde vi ikkje hatt velstaden som i dag eksisterer, men i dag blir dessa behandla som spedalske og som undermenncher. Dei einaste som har igjen nokon form for ære i dagens samfunn er arbeiderklasse menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levd det gode liv?! Les om industrialiseringen!!!! Kvinner fikk mindre lønn og krøp nesten naken i små huler under bakken mens de hentet kull. Flere kvinner spotanaborterte fordi de jobbet for hardt. I tillegg måtte de passe barn og lage middag til mannen.

Anonymous poster hash: f35ce...17f

Det der var i alle fall i stor grad unntakene. Som i dag var det nok stort sett (arbeiderklasse)menn som dødde på arbeidsplassen

Endret av oleoh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer men kvinner hele tiden. Jeg tar bussen hver dag. Har ingenting med kjønn å gjøre.

Anonymous poster hash: f35ce...17f

Jo, det har det. Selvfølgelig stopper bussen noen ganger for meg og, men det er ingen tvil om at voksne menn er dem som skjeldnest blir stoppet for.

Ikke sitt det å tro at du ikke får privilegier på bakgrunn av at du er kvinne.

Anonymous poster hash: d399e...ad2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...