Gå til innhold

Jonas Gahr Støre, Norge må ta i mot flere asylsøkere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her å ser på diskusjonen mellom Erna og Ghar Støre (AP) om asyl avtalen på NRK Dagsnytt 18 (Sendes på radio og NRK TV2). Ca kl 18.10 sier Ghar Støre at Norge må ha en streng asylpolitikk og rettferdig asylpolitikk, men at Norge fremover må ta i mot flere asylsøkere.

Så da kan det vel ikke lenger herske noen tvil. Arbeiderpartiet synes regjeringen har for streng politikk og at Arbeiderpartiet ønsker å øke asylstrømmen inn i Norge. Under den nye regjeringen er ikke Norge lenger på innvandrings-toppen (selv om vi fortsatt er høyt opp).

Så det er virkelig noe de "nye" som vurdere å stemme AP må tenke over ved neste valg. Selv vurdere jeg å gå tilbake til Frp.



Anonymous poster hash: 754ef...90d
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med Gahr Støre må man alltid regne med runde formuleringer som kan bety både det ene og andre. Norge kommer til å ta inn flere asylsøkere, uansett regjering. Det kommer ikke til å bli full stopp med asylsøkere. Blir det mindre eller mer pr. år gjenstår å se.



Anonymous poster hash: 664e6...1fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Gahr Støre må man alltid regne med runde formuleringer som kan bety både det ene og andre. Norge kommer til å ta inn flere asylsøkere, uansett regjering. Det kommer ikke til å bli full stopp med asylsøkere. Blir det mindre eller mer pr. år gjenstår å se.

Anonymous poster hash: 664e6...1fa

Du kan si hva du vil, ingen tvil om at han synes Norge skal og bør ta i mot (enda) fler i fremtiden.

Det er jo også de som hevdet at Stoltenberg var strengere en Støre,noe jeg er enig i. AP ønsker en rausere/slappere asylpolitikk.

Jeg synes det er urettferdig. Norge lå lenge på asyltoppen da de arbeiderpartiet styrte, vi ble bare slått av Sverige. Det er ikke bra, vi er et lite sårbart land med 5 milioner. Sorry, jeg tør ikke å stemme AP.

Anonymous poster hash: 754ef...90d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Vi må jo det.

Norske folk føder ikkje nok unger(Tallet er nede på 1,7) og for at det skal være stabilt, må tallet være 2.1. Derfor må vi også ha inn fleire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må jo det.

Norske folk føder ikkje nok unger(Tallet er nede på 1,7) og for at det skal være stabilt, må tallet være 2.1. Derfor må vi også ha inn fleire.

Ja men ikke asylsøkere. Vi må ta inn innvandrere med kompetanse. Det vil vi trenge. Men vi trenger ikke asylsøkere.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må jo det.

Norske folk føder ikkje nok unger(Tallet er nede på 1,7) og for at det skal være stabilt, må tallet være 2.1. Derfor må vi også ha inn fleire.

Tingen er at det ikke blir det samme, vi må få borgere her til å få flere barn ikke importere. Da blir det kaos og ghettoer.

Man vil ha folk som følger Norsk kultur, ikke erstatte noe som ikke kan bli erstattet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi må jo det.

Norske folk føder ikkje nok unger(Tallet er nede på 1,7) og for at det skal være stabilt, må tallet være 2.1. Derfor må vi også ha inn fleire.

Jeg skjønner ikke hvordan det kan være et problem med lav fødselsrate i en verden som er sykt overbefolket?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Jeg skjønner ikke hvordan det kan være et problem med lav fødselsrate i en verden som er sykt overbefolket?

Fordi at da vil det bli mindre og mindre folk i landet til å arbeide. Seier vel seg sjøl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at da vil det bli mindre og mindre folk i landet til å arbeide. Seier vel seg sjøl?

Ok, men da reduserer vi mengden av arbeide som må gjøres.

Alternativt så lar vi folk jobbe lenger før man går på pensjon?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Ok, men da reduserer vi mengden av arbeide som må gjøres.

Alternativt så lar vi folk jobbe lenger før man går på pensjon?

Å gå av når man er 62 er ein skam uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støre kommer med en så endeløs strøm av svada at jeg ikke kan skjønne hvordan AP kan se seg tjent med å ha ham som leder. Jeg har stemt på AP mens Stoltenberg var leder, men det kommer aldri til å skje så lenge Støre er det. Jeg skjønner selvsagt at det er vanskelig å kritisere en regjering for å ha videreført APs politikk i stedet for sin egen, men kan han ikke heller bare ta konsekvensen av det og gå litt stillere i dørene i denne saken? Det er direkte flaut å se på når han desperat prøver å finne en måte å kritisere dem, og i stedet bare vikler seg inn i selvmotsigende påstander om hva AP og regjeringen mener.



Anonymous poster hash: e8bc9...a23
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, og Støre blir faktisk med stor sannsynlighet statsminister om 2,5 år..

Anonymous poster hash: d30f6...d59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik situasjonen i dag er i flere områder i verden er det dessverre liten tvil om at flyktningstrømmen vil øke framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi må jo det.

Norske folk føder ikkje nok unger(Tallet er nede på 1,7) og for at det skal være stabilt, må tallet være 2.1. Derfor må vi også ha inn fleire.

Hvorfor det?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ta imot flere, det er vår plikt som verdensborgere. Vi er verdens rikeste land, og ikke alle er like heldige.



Anonymous poster hash: 1a1a1...fcb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor kan ikke Kina, Japan , Mexico + resten av de ikke europeiske landene utenom USA hjelpe til med flyktninger? Dubai og Saudia Arabia driter jo oljepenger hvorfor kan ikke akuratt Saudi Arabia og Dubai,Quatar ta imot flyktninger? Svar meg på det noen.

Ja jeg vet at de gir penger, men jeg vil også gi penger, ikke importere dem...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke Kina, Japan , Mexico + resten av de ikke europeiske landene utenom USA hjelpe til med flyktninger?

Alle må bidra, og verdens rikeste land må selvfølgelig bidra mer enn andre land.

Anonymous poster hash: 1a1a1...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kanskje litt rart ut men Støre skremmer meg faktisk. I likhet med ytringsfriheten, så er han både for den og imot den, der han er både for blasfemi og mot blasfemi. Hvis det stemmer det han sa på NRK, så kan man si at historien gjentar seg. Han er for en streng asylpolitikk, men samtidig må vi ta inn flere asylsøkere. Hva mener mannen. Faen meg lettere med KrF og Hareide, der man faktisk vet hva de mener.

I klassisk Støre stil kjører han den diplomatiske intetsigende svada linjen som tidligere, der han skal blidgjøre innvandringsmotstandere i partiet, samtidig som han skal blidgjøre folk som Raymond Johansen. Har sett lignende retorikk i andre politiske debatter, bare at jeg klarer ikke å sette ord på det.

Mannen må aldri bli statsminister, AP har bedre politikere. Håper ingen blir lurt av tåkepratet hans.

Endret av Snof
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at da vil det bli mindre og mindre folk i landet til å arbeide. Seier vel seg sjøl?

Det er flere og flere som ikke er i jobb i dagens situasjon. Er det da lurt å få inn flere mennesker som høyst sannsynligvis vil gå over på trygd?

Anonymous poster hash: a60d4...664

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...