Gå til innhold

Sitering av nettsider når du bruker Harvard-stilen


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg jobber med en hjemmeeksamen, og bruker Harvard-stilen for å sitere/referere. Jeg er ikke så dreven på dette, og sliter veldig med å finne ut hvordan jeg skal sitere en nettside. Forfatter/Redaktør og årstall for publikasjon er greit, men hva med sidetall? Nettsiden (Sparknotes) har ikke sidetall slik en bok har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber med en hjemmeeksamen, og bruker Harvard-stilen for å sitere/referere. Jeg er ikke så dreven på dette, og sliter veldig med å finne ut hvordan jeg skal sitere en nettside. Forfatter/Redaktør og årstall for publikasjon er greit, men hva med sidetall? Nettsiden (Sparknotes) har ikke sidetall slik en bok har.

Er bare å gjøre et raskt google-søk, så kom denne malen opp:

Websider

Forfatter/redaktør, Initial. (År)Tittel i kursiv. [online]. Tilgjengelig fra: <url>. [Lastet ned dag, måned, år].

Fugelsnes, E. (2004) Oppvarmet støv kan gi økte helseplager. [online] . Tilgjengelig fra: http://www.forskning.no/Artikler/2004/mars/1079517069.32. [Lastet ned 01. april 2004].

Veldig viktig å få med datoen du så på/hentet informasjonen/lastet ned siden, for det kan endre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en god del høgskole-/universitetsbiblioteker har lenker til oversikt over harvard, prøv for eksempel hib.no/biblioteket :) der finner du fullstendig oversik over (nesten) alle tenkelige ting du kan sitere.

Forresten skal ikke sidetall med når du siterer nettsider. Men finn en mal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...