Gå til innhold

Våteksem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppdaget igår at valpen hadde noe som lignet på et sår på innsiden av lårene, idag ser jeg at dette såret har blitt betydelig større! Googlet litt å fant ut at dette måtte være våteksem: det er klissete å rødt, pelsen er klistret sammen rundt såret:( har tenkt at jeg må til dyrelegen med dette!

Men siden jeg er førstegangseier lurer jeg på om det haster å at jeg da må kontakte dyrlegevakta i og med at det er helg, eller kan dette vente til mandag?

Vil jo hjelpe valpen så fort jeg kan, men vet ikke om det blir sett på som hysterisk hvis jeg drar på akutten med et sår? Som sagt, første gangen jeg er borti dette

Anonymous poster hash: 672b5...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde først få barbert område rund eksemet og minst 2 cm rundt .Slik at eksemet får sjangs til å tørke.

Akutten trenger du ikke .Men ta en tur innom vetrinær hvis du er veldig urolig.  Våteksem kommer faktisk av bakterier som lever i huden,får litt overtak på imunforsvaret til hunden.Dette kan være pga allergi f.eks.


Denne "oppskriften" er grei :)

http://nordstrand-dyreklinikk.no/vateksem-hos-hund/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ringte dyrelegen idag å fikk hentet krage, slik at hun ikke klør på det! Også har vi kjøpt hydrokortison å sårrens :)

Anonymous poster hash: 672b5...d63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinksalve skal være fint å bruke.



Anonymous poster hash: 6a6a6...b34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skulle bruke det ja! Både salve og krem, vi kunne velge selv! Er det feil?

Har også kjøpt sårrens i tillegg, tenkte det kunne være lurt å rense det i tillegg til salven!

Men det regner mye her og er vått på bakken, hvordan gjør jeg det etter tur? Er jo mye ute siden hun er valp, må vi rense etter hver gang da?

Anonymous poster hash: 672b5...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bruk sinksalve nei. Eksemet skal tørke inn og salve vil bare gjøre denne prossessen lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...