Gå til innhold

Hunden min er en voldtektsmann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen min på 17 uker er en liten voldtektsmann! Han humper på katten min! 

Har hatt valper 4 ganger før, 3 hannhunder og ei tispe. Ingen av dem har humpet på verken leker, føtter eller andre dyr så ung. Han ene humpet litt på lekebamser da han var 1 år, men varte i noen uker så var det over. En ble kastrert og humpet på broren min én gang rett før, de andre er ukastrerte og aldri jokket på noen før.

 

Han her voldtar stakkars pusekatten min daglig! 

Han er jo bare baby enda, er dette normalt? Prøver han å bestemme over katten? Er det ikke litt tidlig for det? Han er av liten rase, Chihuahua og Tibetansk spaniel blanding... 



Anonymous poster hash: 0fe82...34d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Humping er nesten alltid tegn på stress. Ikke dominans, ikke kåthet, men stress. Altså at hunden er over- eller understimulert, full av hormoner (men din er litt vel ung for det), eller har blitt giret opp i lek eller er overtrøtt. 

 

Det er så mange som sier at hunden er dominant når den holder på sånn, og i neste øyeblikk sier de at det vanligvis skjer når det kommer gjester eller sammen med andre hunder (eller katter, som her) eller i lek. Altså skjer det i typiske situasjoner hvor en hund blir alt for giret.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg leker mye med han, og han leker kjempe masse med katten. De kaster lekene frem og tilbake, så ofte jeg ikke trengs under lek. 

Han får normal mengde turer, også herjer jeg daglig i noen timer med valpen til ei venninne. 

 

Så kan være det at han er stresset... 

 

Han er jo så ung, og er ikke en ganske dominerende hund. Han slenger seg på ryggen etter få sekunder, slik har det vært siden dag en. Han slenger seg ned så fort han møter nye hunder, ligger på ryggen og er ganske underdanig. Gjorde det samme mot katten første gang de møttes. 

 

Så da må det være stress... Må jeg kutte ned på turene? Eller lekingen? 

 

ts



Anonymous poster hash: 0fe82...34d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så ung valp trenger ikke kilometervis med tur, eller altfor mye mental trening/lek. Ville i stor grad latt hunden leke på egne premisser, ikke bli forstyrret når den sover og kanskje separere katten og valpen hvis katten skal leke hele tiden.

Ofte kan leker som innebærer kast-hent-gjenta føre til overstimulering og at hunden blir langt ifra sliten mentalt.

Jeg husker ikke brukernavnet, men det er en utrolig flink bruker her inne som jobber med hund. Håper hun ser denne tråden og kan gi deg noen råd :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så ung valp trenger ikke kilometervis med tur, eller altfor mye mental trening/lek. Ville i stor grad latt hunden leke på egne premisser, ikke bli forstyrret når den sover og kanskje separere katten og valpen hvis katten skal leke hele tiden.

Ofte kan leker som innebærer kast-hent-gjenta føre til overstimulering og at hunden blir langt ifra sliten mentalt.

Jeg husker ikke brukernavnet, men det er en utrolig flink bruker her inne som jobber med hund. Håper hun ser denne tråden og kan gi deg noen råd :)

Har en familie som maser på meg om å gå tur. Lyver til de og sier jeg går 3 langturer på over en time vær, for de mener det er det jeg bør gjøre. Men, jeg går en 15 minutters tur om morgningen, en 15 min tur på ettermiddagen, også en liten 15 minutters tur etter han har sovet middag, så en 45-1 times tur om kvelden. 

Bør jeg kutte ned de korte tisseturene? Han tisser i løpet av de første 5 minuttene, resten av tiden så løper han rundt og vil hilse på alt og alle. Er ganske folksomt her og mye trafikk, så han blir litt oppirett.

 

Jeg leker sjeldent med han, sånn.. at jeg trekker han opp til lek. Han har en slik labyrint han leker litt med, og en ball med godteri i. 

Katten sover ganske mye (innekatt) og da leker valpen alene på gulvet, eller sover. 

Det er som oftest han som jager opp katten, kaster lekene sine på han for at han skal leke. 

Jeg trenger sjeldent å sitte på gulvet og leke, for han leker fint alene eller med katten. 

 

Av og til kan jeg trene litt på triks og slikt i 10-15 min om dagen. Han lærer ganske fort, og blir fort lei. Så da løper han avgårde og leker alene i stedet. 

 

Har merket at han jager halen sin noen ganger. Når han blir skikkelig hyper, da humper han på katten og løper i ring. Det skjer etter at vi har besøkt venninnen min og valpen hennes, etter de to har herjet i flere timer.. Også kommer han hjem og leker med katten eller alene, og da begynner han å humpe, bjeffe og løper i ring og jager halen sin...

 

ts

Anonymous poster hash: 0fe82...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en familie som maser på meg om å gå tur. Lyver til de og sier jeg går 3 langturer på over en time vær, for de mener det er det jeg bør gjøre. Men, jeg går en 15 minutters tur om morgningen, en 15 min tur på ettermiddagen, også en liten 15 minutters tur etter han har sovet middag, så en 45-1 times tur om kvelden.

Bør jeg kutte ned de korte tisseturene? Han tisser i løpet av de første 5 minuttene, resten av tiden så løper han rundt og vil hilse på alt og alle. Er ganske folksomt her og mye trafikk, så han blir litt oppirett.

Jeg leker sjeldent med han, sånn.. at jeg trekker han opp til lek. Han har en slik labyrint han leker litt med, og en ball med godteri i.

Katten sover ganske mye (innekatt) og da leker valpen alene på gulvet, eller sover.

Det er som oftest han som jager opp katten, kaster lekene sine på han for at han skal leke.

Jeg trenger sjeldent å sitte på gulvet og leke, for han leker fint alene eller med katten.

Av og til kan jeg trene litt på triks og slikt i 10-15 min om dagen. Han lærer ganske fort, og blir fort lei. Så da løper han avgårde og leker alene i stedet.

Har merket at han jager halen sin noen ganger. Når han blir skikkelig hyper, da humper han på katten og løper i ring. Det skjer etter at vi har besøkt venninnen min og valpen hennes, etter de to har herjet i flere timer.. Også kommer han hjem og leker med katten eller alene, og da begynner han å humpe, bjeffe og løper i ring og jager halen sin...

ts

Anonymous poster hash: 0fe82...34d

Du kan med trygghet være ærlig med familien din synes jeg. Google litt fagstoff og vis til de (som er mer troverdig enn innlegg på kg). Du virker som en oppegående hundeeier som faktisk vil lære.

Jeg er ikke en fagperson, men har mye erfaring med hund i tillegg til at jeg har lest en del. For meg høres det ut som leken med venninnen din sin hund er problemet.

Er det mulig at dere går tur sammen med fokus på å gå tur, og ikke herje så mye, eventuelt korte ned besøk?

Jaging av hale er også et typisk tegn på stress.

Jeg skal finne brukernavnet til personen som kan mye om hund, hun kan garantert komme med mer utfyllende innlegg enn det jeg gjør her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan med trygghet være ærlig med familien din synes jeg. Google litt fagstoff og vis til de (som er mer troverdig enn innlegg på kg). Du virker som en oppegående hundeeier som faktisk vil lære.

Jeg er ikke en fagperson, men har mye erfaring med hund i tillegg til at jeg har lest en del. For meg høres det ut som leken med venninnen din sin hund er problemet.

Er det mulig at dere går tur sammen med fokus på å gå tur, og ikke herje så mye, eventuelt korte ned besøk?

Jaging av hale er også et typisk tegn på stress.

Jeg skal finne brukernavnet til personen som kan mye om hund, hun kan garantert komme med mer utfyllende innlegg enn det jeg gjør her :)

Har vokst opp med hund, men mamma og pappa var sjef. Dette er min første hund alene. 

De mente jeg burde gå en times tur 2 ganger om dagen fra dag en! Det er jo helt på trynet, en valp på 10 uker skal ikke gå så langt, ihvertfall ikke så tidlig. 

 

Hun bruker å be meg komme over med valpen min, siden hennes blir så innpåsliten av å være alene. 

Vi bruker å gå kveldsturen sammen, og noen ganger på dagen. Da går jeg litt kortere tur på kvelden alene. For hvis han går to turer på en time så blir han alt for stresset. 

 

Tror jeg kan kutt ned dagens første tur. For han tisser og bæsjer så fort vi går ut døren. Resten av tiden bruker han på å hilse på folk og jager seg selv litt opp. 

En liten tissetur om morgningen tror jeg er nok. også går vi en liten runde på 15 min før og etter middag, også en times tur til kvelds. Det skal jo være nok, ihvertfall til en liten valp...

 

Da leker han litt i mellom vær tur, og spiser middag (og småknasker tørrfôr nå og da, men ikke mye) også sover han litt før vi går en tur igjen. 

 

Nå så er det 15 min tur (morgningen), lek, spis, sove i 10 minutter, så besøk venninnen min og lek i noen timer, så hjem og leke med katten, sover kanskje i 10 minutter igjen, går en 15 min tur (før middag) leker litt med katten, spiser middag, sove i 10 minutter også gå 15 min tur (etter middag) også sov litt. Så leker han og får ikke ro i kroppen, også går vi lang tur. (kvelds tur). Etter det er det litt leking så sovner han så fort jeg går å legger meg. 

Blir veldig mye turer oppi hverandre, for han må leke litt med katten når han kommer hjem. Når han er hyper så kan han holde på lenge, men er han rolig så leker han i 5 minutter også sover han lenge etterpå. Når han da våkner av seg selv så går vi tur. Jeg vekker han ikke. 

 

ts

Anonymous poster hash: 0fe82...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan med trygghet være ærlig med familien din synes jeg. Google litt fagstoff og vis til de (som er mer troverdig enn innlegg på kg). Du virker som en oppegående hundeeier som faktisk vil lære.

Jeg er ikke en fagperson, men har mye erfaring med hund i tillegg til at jeg har lest en del. For meg høres det ut som leken med venninnen din sin hund er problemet.

Er det mulig at dere går tur sammen med fokus på å gå tur, og ikke herje så mye, eventuelt korte ned besøk?

Jaging av hale er også et typisk tegn på stress.

Jeg skal finne brukernavnet til personen som kan mye om hund, hun kan garantert komme med mer utfyllende innlegg enn det jeg gjør her :)

Det er nok Tabris du mener

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris kommer nok på banen med et godt innlegg til deg, TS. :)



Anonymous poster hash: 204f3...985
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tipset om denne tråden. (Og takk for fine ord! :) ).

 

Som andre har skrevet så høres det ut som stressatferd. Mye leking og herjing kan fort bli stressende for en liten valp. Jeg ville rolig og uten kjeft stoppet valpen når den jokker på katten, men jeg ville samtidig også sørget for å redusere kraftig på stressende aktiviteter.

 

Små valper trenger ikke mosjon i den forstand, men de trenger å bevege seg, løpe, lære balanse og bygge muskler i sitt eget naturlige tempo. Men noe av det viktigste for en liten valp er miljøtrening og god sosialisering. Gjerne gå tur med andre, trygge hunder uten at de alltid skal leke og herje. Valper er allerede gode på å leke, de kan også fint lære seg at man kan være med andre hunder uten å herje.

 

Bruk en del tid på miljøtrening. Du kan godt være ute med valpen i et par timer, så lenge det er på valpens premisser. Dvs at det ikke er om å gjøre å gå så veldig langt med valpen, men at man f.eks sitter på en benk i byen og lar valpen kikke på bylivet en stund. Så går man til parken i tusletempo og lar valpen jage løv og kikke på endene. Så kan man trene kontakt og belønne det med de forstyrrelser som er i en park osv. 

 

Slik miljøtrening og kontakttrening i stedet for mye herjing og leking vil gjøre valpen sliten på en roligere måte, og kan være med og bidra til at du får ned stressnivået generelt hos valpen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tipset om denne tråden. (Og takk for fine ord! :) ).

 

Som andre har skrevet så høres det ut som stressatferd. Mye leking og herjing kan fort bli stressende for en liten valp. Jeg ville rolig og uten kjeft stoppet valpen når den jokker på katten, men jeg ville samtidig også sørget for å redusere kraftig på stressende aktiviteter.

 

Små valper trenger ikke mosjon i den forstand, men de trenger å bevege seg, løpe, lære balanse og bygge muskler i sitt eget naturlige tempo. Men noe av det viktigste for en liten valp er miljøtrening og god sosialisering. Gjerne gå tur med andre, trygge hunder uten at de alltid skal leke og herje. Valper er allerede gode på å leke, de kan også fint lære seg at man kan være med andre hunder uten å herje.

 

Bruk en del tid på miljøtrening. Du kan godt være ute med valpen i et par timer, så lenge det er på valpens premisser. Dvs at det ikke er om å gjøre å gå så veldig langt med valpen, men at man f.eks sitter på en benk i byen og lar valpen kikke på bylivet en stund. Så går man til parken i tusletempo og lar valpen jage løv og kikke på endene. Så kan man trene kontakt og belønne det med de forstyrrelser som er i en park osv. 

 

Slik miljøtrening og kontakttrening i stedet for mye herjing og leking vil gjøre valpen sliten på en roligere måte, og kan være med og bidra til at du får ned stressnivået generelt hos valpen.

 

Veldig godt innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har en familie som maser på meg om å gå tur. Lyver til de og sier jeg går 3 langturer på over en time vær, for de mener det er det jeg bør gjøre. Men, jeg går en 15 minutters tur om morgningen, en 15 min tur på ettermiddagen, også en liten 15 minutters tur etter han har sovet middag, så en 45-1 times tur om kvelden. 

Bør jeg kutte ned de korte tisseturene? Han tisser i løpet av de første 5 minuttene, resten av tiden så løper han rundt og vil hilse på alt og alle. Er ganske folksomt her og mye trafikk, så han blir litt oppirett.

 

Jeg leker sjeldent med han, sånn.. at jeg trekker han opp til lek. Han har en slik labyrint han leker litt med, og en ball med godteri i. 

Katten sover ganske mye (innekatt) og da leker valpen alene på gulvet, eller sover. 

Det er som oftest han som jager opp katten, kaster lekene sine på han for at han skal leke. 

Jeg trenger sjeldent å sitte på gulvet og leke, for han leker fint alene eller med katten. 

 

Av og til kan jeg trene litt på triks og slikt i 10-15 min om dagen. Han lærer ganske fort, og blir fort lei. Så da løper han avgårde og leker alene i stedet. 

 

Har merket at han jager halen sin noen ganger. Når han blir skikkelig hyper, da humper han på katten og løper i ring. Det skjer etter at vi har besøkt venninnen min og valpen hennes, etter de to har herjet i flere timer.. Også kommer han hjem og leker med katten eller alene, og da begynner han å humpe, bjeffe og løper i ring og jager halen sin...

 

ts

Anonymous poster hash: 0fe82...34d

 

 

Jeg ville begrenset lek med den andre hunden til max 30 min i slengen. Dette må du styre, f.eks med at de får gode pauser i leken, og/eller at dere går hjem når han viser tegn til å bli sliten eller stresset.

 

Det er tydelig at det stresser han mye opp, og at løping etter hale og humping på katten er en følge av dette stresset. Det blir for mye for han å leke med en annen hund i flere timer i slengen. Se for deg et overtrøtt barn som ikke klarer å sove, men bare griner og holder på. Det er det som skjer med valpen, men han viser det på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tipset om denne tråden. (Og takk for fine ord! :) ).

 

Som andre har skrevet så høres det ut som stressatferd. Mye leking og herjing kan fort bli stressende for en liten valp. Jeg ville rolig og uten kjeft stoppet valpen når den jokker på katten, men jeg ville samtidig også sørget for å redusere kraftig på stressende aktiviteter.

 

Små valper trenger ikke mosjon i den forstand, men de trenger å bevege seg, løpe, lære balanse og bygge muskler i sitt eget naturlige tempo. Men noe av det viktigste for en liten valp er miljøtrening og god sosialisering. Gjerne gå tur med andre, trygge hunder uten at de alltid skal leke og herje. Valper er allerede gode på å leke, de kan også fint lære seg at man kan være med andre hunder uten å herje.

 

Bruk en del tid på miljøtrening. Du kan godt være ute med valpen i et par timer, så lenge det er på valpens premisser. Dvs at det ikke er om å gjøre å gå så veldig langt med valpen, men at man f.eks sitter på en benk i byen og lar valpen kikke på bylivet en stund. Så går man til parken i tusletempo og lar valpen jage løv og kikke på endene. Så kan man trene kontakt og belønne det med de forstyrrelser som er i en park osv. 

 

Slik miljøtrening og kontakttrening i stedet for mye herjing og leking vil gjøre valpen sliten på en roligere måte, og kan være med og bidra til at du får ned stressnivået generelt hos valpen.

Han har kjørt bil flere ganger. Besøkt 4 forskjellige hus og familier. Møtt og gått tur med 5 hunder (en ganske ofte), hilst på mange fremmede, både voksne, barn og eldre folk, har også hilst på flere i rullestol og vært innom eldreboligen her i nabolaget. Han har gått tur på forskjellige plasser, både i byen, nærmiljøet og i skogen, også vært på hytta, vært med i båt og på fjellet. Har møtt kuer, sauer og kaniner.  

 

Ikke alt på en gang altså. 

 

Han finnes ikke redd og tar nye utfordringer på strak arm. Så miljøtrening tror jeg vi har vært flink med. 

 

Når han stresser og vil herje med katten så gir jeg han et tyggebein. Er det riktig? Da ligger han som oftest og koser seg med det i et par timer, nå har han fått et. For han begynte å løpe rundt her som en galing. Nå ligger han og katten å tygger på vær sin ende av beinet :P 

Finnes ikke stresset nå. 

Burde jeg gjøre dette ofte? Altså å gi han et bein når han blir for hyper og stresset? Det er det eneste som funker, kaster jeg leker så blir han jo giret opp... 

 

ts

Anonymous poster hash: 0fe82...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan gjerne gi ham et bein. Eller et godbitsøk. Ting som roer ned.

 

Men jeg ville også jobbet med selve stressnivået FØR han gikk så langt at han begynte å jokke. Du skriver at han leker med en annen hund i flere timer. Det er altfor mye. Noe som er tydelig siden valpen begynner å jage egen hale og jokke. Han koker jo over av stress. 

 

Jeg ville begrenset leking og herjing ganske betydelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville begrenset lek med den andre hunden til max 30 min i slengen. Dette må du styre, f.eks med at de får gode pauser i leken, og/eller at dere går hjem når han viser tegn til å bli sliten eller stresset.

 

Det er tydelig at det stresser han mye opp, og at løping etter hale og humping på katten er en følge av dette stresset. Det blir for mye for han å leke med en annen hund i flere timer i slengen. Se for deg et overtrøtt barn som ikke klarer å sove, men bare griner og holder på. Det er det som skjer med valpen, men han viser det på en annen måte.

Den hunden er ganske hyper også. Da mener jeg kronisk hyper, har aldri møtt en hund som er så full av energi. Han gikk en tur på 2 mil en gang, opp i fjellet! Og da han kom hjem så var det full fart hele tiden, andre hundene lå halvdød på gulvet. Min var ikke med, for han var for liten på den tiden. 

Men den hunden, den er stresset og hyper. Valpen min blir ekstrem hyper av å være med denne hunden, for han blir trekt opp til de grader. De løper rundt og rundt stuebordet og jager hverandre, slik kan de holde på i flere timer.

 

Venninnen min vil låne valpen min hele tiden. For hennes er så slitsom å være alene med. Når min er der så leker og herjer de jo med hverandre. Men hvis hennes er alene så klatrer han opp over alt, sitter på hodet hennes, legger seg oppå pc'en og uler. Han tåler ikke å leke alene eller være alene i to sekunder på gulvet. 

Så hun maser hele tiden om å få låne valpen min i noen timer om dagen, også hvis jeg skal bort i et par timer. Min klarer seg hjemme alene i 2 timer nå. Har videokamera som brukes i bil, han sover mens jeg er borte. Men hun maser om å få passe han i de to timene, for hun er så sliten av sin egen hund. 

 

Har sagt nei mange ganger, og da ringer hun moren min og sier jeg aldri går tur med hunden min, og lyver om dette. Mamma tror jeg aldri går tur, så klart går jeg ikke 3 timer tur om dagen, da blir jo valpen min stresset, men jeg går normale turer. 

Så når hun da "sladrer" så blir mamma flyforbannet på meg og truer med å selge valpen min! Jeg bor ikke hjemme lengre. Grunnen til at hun ikke tror jeg kan å ta vare på han er fordi jeg aldri gikk tur med våre hunder. Jeg har fått meg 2 hunder opp igjennom årene, men pappa fikk velge rase og valp. Vi har en eventyrblanding på 50kg og en schæfer blanding på 40kg. Verken jeg, mamma eller søsknene mine klarer å gå tur med de, bare pappa for de er alt for sterk for oss. Begge drar mye i båndet, bjeffer og blir alt for ivrige når de møter hunder eller barn. Jeg har ikke kjangs til å holde de igjen.

Så siden jeg aldri gikk tur med dem, fordi jeg hadde 0 kontroll på dem, så tror mamma at jeg ikke er i stand til å ta vare på valpen min. Han blir maks 3-4kg, kommer aldri til å ha problemer med å gå tur med han!

 

Så det er så vanskelig! Vær gang jeg sier nei til venninnen min, så "sladrer" hun til mamma. 

Jeg går turer med valpen, han får det han skal ha av trening og mosjon. Han kan flere kommandoer enn det mamma sine hunder kan. Han er flink med barn, hopper ikke opp eller bjeffer på folk eller dyr. 

Men allikevel så tror mamma nå at jeg aldri går tur! 

Ser jo selv hvor stresset han blir av å være med valpen hennes, for den er kronisk stresset. De herjer for mye med han, gjort det siden dag en. Han er av liten rase også, chihuahua og Papillon blanding. 

Valpen hennes fikk aldri sove i fred, hun nektet han å sove på dagtid. For hun mente at han ikke kom til å sove om natten. Han er nå 10 måneder gammel, og hun vekker han fortsatt. 

 

ts

Anonymous poster hash: 0fe82...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du myndig? I så fall har din mor ingenting hun skulle sagt. Jeg ville aldri latt min valp være der.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er du myndig? I så fall har din mor ingenting hun skulle sagt. Jeg ville aldri latt min valp være der.  

 

Jeg er myndig ja :) 

 

Jeg får bare stå på mitt, for dette går ikke lengre. Er så slitsomt med en valp som er stresset, det går jo utover katten! 

 

Vi kan fint gå tur sammen (jeg og venninnen min), men herjingen i flere timer går ikke. Hun har ringt meg to ganger i dag allerede, maser om at jeg må komme over med valpen. 

Hun sliter sånn med hunden sin. Det er hennes første hund, ever, og tar ikke til seg råd heller. 

 

ts

Anonymous poster hash: 0fe82...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er myndig ja :)

 

Jeg får bare stå på mitt, for dette går ikke lengre. Er så slitsomt med en valp som er stresset, det går jo utover katten! 

 

Vi kan fint gå tur sammen (jeg og venninnen min), men herjingen i flere timer går ikke. Hun har ringt meg to ganger i dag allerede, maser om at jeg må komme over med valpen. 

Hun sliter sånn med hunden sin. Det er hennes første hund, ever, og tar ikke til seg råd heller. 

 

ts

Anonymous poster hash: 0fe82...34d

 

 

Du må la være å la din hund være avlastning for henne, og istedet oppdra din hund sånn som du ønsker. 

 

Du ser selv at denne herjingen i flere timer ikke er bra for din hund, så det bør du la være, selv om hun "sladrer" til din mor. Du får bare si fra at hunden din ikke har godt av det.

 

Du skal ha hunden din i kanskje 15 år. Ikke la andre ødelegge for et godt grunnlag, og ikke la andre gi deg mer problemer enn du trenger i oppveksten til valpen din. Det er helt tydelig at valpen din blir stresset av valpen til venninna di, så begrens samværet med den.

 

Venninna di vil låne valpen din for at hennes hund skal få løpt av seg litt, så hun slipper å aktivisere den sev. Det er ikke ditt problem. Ditt problem blir det om du lar det skje, for da får du en stresset hund med atferdsproblemer.

 

 

 

Vær selvstendig, og stol på det du selv mener er rett. Jeg tror du laget denne tråden fordi du innerst inne vet hva som er problemet, men du ville kanskje ha flere sitt syn på det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...