Gå til innhold

Slitt av hud på poter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min løp mye på asfalt for 2 dager siden. Så plutselig at det var blod på bakken. Blodige spor. Han har slitt av huden på en del av den ene frampoten, og en del av poten på bakfoten.

Gjorde ikke noe med det den første dagen, men han slikket potene HELE tiden. I går helte jeg på pyrisept og tok på han sokker jeg teipet sånn at de satt fast. Han sleiker fortsatt sokkene våte.

Er det best at han får slikke de? Eller skal han ha på sokker?

Anonymous poster hash: 0754f...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han må ikke å få slikke dem. Det er best om han har krage på og sokker minst mulig siden tredeputene bør få puste ordentlig. Det er i hvert fall hva dyrlegen sa til meg da jeg hadde samme problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av med sokker, rens området forsiktig.Gjerne med et lunket grønnsåpebad. (medisinsk grønnsåpe fra apotek) La det lufttørke.Kan smøre på bepanten som gjør at det gror fortere ,kremen puster.Men hunden skal ikke slikke på potene!

Og så må eier ta en runde med seg selv,for det å la en hund løpe på asfalt til det kommer blod er ikke bra.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av med sokker, rens området forsiktig.Gjerne med et lunket grønnsåpebad. (medisinsk grønnsåpe fra apotek) La det lufttørke.Kan smøre på bepanten som gjør at det gror fortere ,kremen puster.Men hunden skal ikke slikke på potene!

Og så må eier ta en runde med seg selv,for det å la en hund løpe på asfalt til det kommer blod er ikke bra.!

Han løp fritt. Området var blanding av asfalt og gress....

Anonymous poster hash: 0754f...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du mistforstår tror jeg.Du må stoppe og sjekke poter når hunden løper over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...