Gå til innhold

Seperasjonsangst når en av oss er borte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hunden vår er 6 år, og har aldri slitt med noen form for seperasjonsangst. Vant til å være alene hjemme på dagtid. i det siste har vi filmet han og han sover stort sett til ungene kommer hjem fra skolen. 3 barn og alle tenåringer. Grunnen til at vi startet filmingen er at når en av oss er borte på kvelden, flyr han å piper og stresser- går og legger seg i gangen å venter til den savnede personen kommer hjem. Først da er han fornøyd, blir helt vill, uler og logrer.. Virker som det er bedre at alle er borte enn en eller to.. Han har holdt på slik i ca ett år så noe han har fått for seg! Når det gjelder aktivitet så er vi aktive, både på fjell og vann og han er med på det meste. I tillegg driver vi med søk. Samler han flokken sin? Noen synspunkter på hva han driver med?

Anonymous poster hash: 3ccc7...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som min kar dette her.. :) Er nok flokk-mentaliteten som skinner igjennom, ja. Hunder vil jo gjerne ha alle familiemedlemmene på samme sted slik at de har oversikt over dem. Da føler de seg trygge og glade. Er det en som stikker av kommer mange hunder i jobb-modus og vil prøve å samle flokken igjen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som min kar dette her.. :) Er nok flokk-mentaliteten som skinner igjennom, ja. Hunder vil jo gjerne ha alle familiemedlemmene på samme sted slik at de har oversikt over dem. Da føler de seg trygge og glade. Er det en som stikker av kommer mange hunder i jobb-modus og vil prøve å samle flokken igjen.

Takk for svar! 😊 siden han har begynt med dette nylig så tror vi kanskje det kommer av at ungene er mer på farten uten han og oss og at det plager han på en måte. Akkurat som han tror de er på fotballbanen å gøyer seg uten han, han var alltid med de tidligere...

Anonymous poster hash: 3ccc7...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min viser noe lignende oppførsel når samboeren min jobber borte. Klarer lissom ikke å roe seg helt ned før han er hjemme igjen selv om vi gjør mye gøy bare jeg og hunden. Han sier det er samme greia dersom jeg er bortreist noen dager. Den kan fint være alene hjemme, og den kan også være på besøk hos "hundevakten" i flere dager og oppføre seg helt normalt. Tror den bare liker best å ha hele familien samlet :)



Anonymous poster hash: f2590...4c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...