Gå til innhold

Valp som viser tissen og slikker mye poter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ny hundeeier, hatt valpen i 4 mnd, han er altså 6 mnd. 

Har prøvd å google mye de siste ukene, uten å bli klokere, så jeg spør rettt og slett på ett forum. Min valp på 6 måneder slikker og biter potene sine veldig mye. Og tissen hans vises (henger ute) stadig vekk.

 

Har lest at dette kan være tegn på stress, men det kan jo alt være? Kan forøvrig nevne at han aldri har ødelagt noe inne, aldri tygget på møbler osv. Men graver gjerne i sofaen, biter på gulvtepper og klorer på dørene når han vil ut.. Har vært husrein i ca. to måneder. Men har hatt få (2-3) uhell, f.eks. sist uke hvor han to ganger samme kveld, bæsjet inne. 

 

Han har begynt å løfte beinet når vi går tur, og markerer mye. Løfter beinet og drypper litt kanskje 5-10 ganger på en 15-30 min tur. Men når han går på do hjemme i hagen, f.eks. på morgenen, så gjør det enda i valpestil. 

 

Aldri sett han jokke. Men han har begynt å pipe endel de siste dagene (uken ca). Ellers ser han ut til å falle til ro, er han inne følger han stortsett med meg. Hvis han kan se meg, alt ok. Ellers så løper han etter meg. Hvis han er ute, så driter han i meg, og kan være ute i timesvis alene, og kommer gjerne inn innimellom for å sjekke at jeg er på plass. 

 

Han har også begynt å bjeffe litt på andre hunder, knurre på andre dyr.

 

Og har fått vanvittig dårlig ånde.

 

Alt i alt, så kan alt skyldes andre ting, ånde kan være tannfelling, ellers så begynner han å bli stor gutt og er i forandring. Men det som plager meg er liksom hvordan han mye av tiden slikker potene, og biter potene sine. Og at tissen vises og henger ute innimellom. Ser mer enn bare tuppen, den er helt ute. Det kan være når som helst, akkurat i det jeg kommer hjem, eller i det vi kommer hjem fra tur, eller når jeg tar han opp på fanget for å kose.

 

Noen tanker, råd, erfaringer?



Anonymous poster hash: fd584...944
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som han greit klarer å slappe av, ihvertfall så lenge jeg slapper av. Flyger jeg rundt så er han etter, ser jeg tv, så sover han. Henger jeg opp tøy så løper han etter meg, men legger seg ned til å sove mens jeg henger opp. Kysser kjæresten min meg, så hopper han på oss og vil være med.

 

Ellers så drar han endel i bånd når vi går turer. Han har dårlig tid og skal se alt superkjapt, så her går ting i superrask mode i 20 sekund, også full stopp de neste 40 sekunder.

 

Blah! Blir nesten bare mer engstelig jo mer jeg leser..



Anonymous poster hash: fd584...944
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist til dyrlegen for en sjekk, spesielt dette med slikking på labber. Det kan komme av alt fra allergi til såre tredeputer og er verdt en sjekk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært min unghund hadde jeg konkludert med stresslikking relatert til kjønnsmodning enn så lenge. At steller henger ut og at han stresser på tur forsterker jo den teorien da. De fleste havnene jeg har hatt var helt håpløse i den alderen der.

Teite iPad autocorrekt...

Endret av palamina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannhunder lufter utstyret ofte de. Noen mer enn andre.Behøver ikke være stress

Labbeslikking/biting burde du få sjekket ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...