Gå til innhold

Hvorfor omplasserte/avlivet du hunden din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Naboen min avlivet hunden sin fordi den drepte to kaniner. + han var utrolig bekymret for at hunden en dag skulle få tak i en av kjæledyrene mine. Han hadde rett og slett ikke kontroll på akkurat den hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den var gammel og syk. Hun hadde levd et godt liv og fikk dø i trygge omgivelser med familien rundt seg

Jeg hadde aldri avlivd en frisk, ung hund, det er drap

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den var gammel og syk. Hun hadde levd et godt liv og fikk dø i trygge omgivelser med familien rundt seg

Jeg hadde aldri avlivd en frisk, ung hund, det er drap

Nei, det er avliving.

Anonymous poster hash: 3f673...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ble så himla alergisk for den at jeg ikke kunne ha den inne til tross for sterke medisiner. En venninne av meg overtokk den og den er der den dag i dag og lever livets glade dager på en gård. Jeg har ikke angret et sekund for hunden har det helt fantastisk bra der den er nå.



Anonymous poster hash: fbffc...912
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboen min avlivet hunden sin fordi den drepte to kaniner. + han var utrolig bekymret for at hunden en dag skulle få tak i en av kjæledyrene mine. Han hadde rett og slett ikke kontroll på akkurat den hunden. 

Så egentlig så var det eieren det var noe galt med?

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: ada64...0f5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han ble syk og alle mulige behandlinger hadde ingen resultat. Faktisk ble bare sykdommen verre og verre for hver forskjellige behandling. Så da var det nok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble gammel og fikk kreft. I en alder av 13 var det ingen vits i å begynne med behandling, da den rasen normalt ikke lever mer enn omkring den alderen uansett. Verdens beste hund å vokse opp med  :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gamle hund ble avlivet på grunn av aggressjon. fikk vite dette i ettertid da eksen min sa han godt kunne ha hunden hos seg når det ble slutt fordi jeg ikke hadde mulighet til å ta henne med meg. han hadde bytta på å ha henne hos seg selv eller la henne være hos naboen med en annen hund. en dag hadde det gått ille så de avlivde henne. hadde jeg visst det hadde jeg hentet henne med en gang. makan!! 



Anonymous poster hash: 788d0...40a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min avlivet hunden sin fordi den drepte to kaniner. + han var utrolig bekymret for at hunden en dag skulle få tak i en av kjæledyrene mine. Han hadde rett og slett ikke kontroll på akkurat den hunden. 

Utrolig irriterende at mennesker dreper dyr kun fordi de ikke har klart å fått kontrollen. Dette er eierens feil, ikke hundens.....

Anonymous poster hash: 8f290...aae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Fordi hun tisset inne.

Anonymous poster hash: 82611...1c0

 

Jeg håper dette er tull? Alle valper tisser inne. Alle valper kan også trenes til å bli renslige. Ufattelig dårlig at folk som ikke burde ha dyr skaffer seg det.

 

//Sportsidiot

Endret av sportsidiot
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så egentlig så var det eieren det var noe galt med?

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: ada64...0f5

 

Eieren er en hundevant person som begynner å komme opp i årene. Han har tidligere hatt like problemer, men da valgte han å omplassere hundene. Så jeg vil tro at det var noe mer som påvirket avgjørelsen om avliving. 

Og hva skal man gjøre med en hund som dreper andres kjæledyr? Om hunden min hadde drept et annet dyr så ville han nok ikke fått være i mitt hjem noe særlig lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren er en hundevant person som begynner å komme opp i årene. Han har tidligere hatt like problemer, men da valgte han å omplassere hundene. Så jeg vil tro at det var noe mer som påvirket avgjørelsen om avliving. 

Og hva skal man gjøre med en hund som dreper andres kjæledyr? Om hunden min hadde drept et annet dyr så ville han nok ikke fått være i mitt hjem noe særlig lenge.

Newsflash: Hunder er rovdyr som har alle sine gener felles med Ulven. Om det er en rase med mye jaktinstinkt, så er det ikke så rart den dreper smådyr som kaniner. Men man kan trene og stimulere hunden på andre måter, så den fokuserer på noe annet. Det gjorde nok ikke naboen din, han skaffet seg vel feil type hund og trente dem ikke.

Anonymous poster hash: 1a7fb...ffc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hva skal man gjøre med en hund som dreper andres kjæledyr? Om hunden min hadde drept et annet dyr så ville han nok ikke fått være i mitt hjem noe særlig lenge. 

 

Det er ingenting galt med en hund som dreper kaniner. De aller fleste hunder vil gjøre nettopp det dersom de får muligheten, og er det snakk om hunder med mye jakt så er det enda større risiko. Skylden er helt og holdent eierens. Det er faktisk ikke vanskelig å holde en hund i bånd hver gang den er ute, eller ta forholdsregler for at den ikke skal klare å komme seg ut av huset på egenhånd. Klarer man ikke det, så er man ikke egnet til å ha hund. Da bør hunden omplasseres, ikke avlives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren er en hundevant person som begynner å komme opp i årene. Han har tidligere hatt like problemer, men da valgte han å omplassere hundene. Så jeg vil tro at det var noe mer som påvirket avgjørelsen om avliving. 

Og hva skal man gjøre med en hund som dreper andres kjæledyr? Om hunden min hadde drept et annet dyr så ville han nok ikke fått være i mitt hjem noe særlig lenge. 

 

De som kommer opp i årene bruker ofte også metoder som ikke er akseptable i dag. Som å trykke dem ned på gulvet for å få dem til å ligge. dra dem i nakkeskinnet eller ørene, osv. 

Og da er det ikke grunn for avliving. Da er det grunn til å frata vedkommende retten til å ha hund. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige hund ble avlivet da han var 3,5 år. Han var aggressiv overfor alle andre enn familien, og han bet hvis fremmede kom for nært. 

 

Likevel var han en hund vi var veldig glad i, han var kjærlig og fin så lenge det ikke var fremmede til stede, og av den grunn utsatte vi avliving flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vakre cocker spaniel døde ble avlivet 14 år gammel. Verste jeg har vært med på og en forferdelig sorg! Jeg tenkte at jeg aldri skulle utsett meg for en slik sorg igjen - men gjett hvem som ligger og titter på meg nå med store brune øyne og lurer på om ikke vi skal ut snart! Nydeligste lille cocker valpen i hele verden😊

Anonymous poster hash: db3a4...ba5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...