Gå til innhold

Etter samleie


Gjest Bygdis

Anbefalte innlegg

Gjest Bygdis

Et litt intimt spørsmål kanskje, men jeg har lest at man ikke skal gå på do like etter samleie om man prøver å bli gravid så sæden ikke skal renne ut med en gang. Hvor lenge ligger dere etter samleie? Er dere bevisst på hvilke stillinger dere bruker? Gjør dere noe annet etterpå? Feks beina opp i lufta eller noe?

Beklager intime spørsmål :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er selvsagt bare tull.



Anonymous poster hash: 066f0...6b2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt at rumpa skal være høyt! Beina oppover veggen feks :)

Bare tull.

Anonymous poster hash: 066f0...6b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull.

Anonymous poster hash: 066f0...6b2

Gynekologer sier ikke at det bare er tull. De sier at det ikke er blitt bevisst av undersøkelser, men hiitil har heller ikke det motsatte blitt bevisst. Det høres rart ut, men det er ikke umulig.

Allikevel synes jeg at det dreper hele romansen og nyten av sexen, og ser det som faktisk en hindring da man lettere blir gravid når man sllapper av og ikke forvandler sexen til en helt kontrolllert oppgave.

Anonymous poster hash: 90cef...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologer sier ikke at det bare er tull. De sier at det ikke er blitt bevisst av undersøkelser, men hiitil har heller ikke det motsatte blitt bevisst. Det høres rart ut, men det er ikke umulig.

Allikevel synes jeg at det dreper hele romansen og nyten av sexen, og ser det som faktisk en hindring da man lettere blir gravid når man sllapper av og ikke forvandler sexen til en helt kontrolllert oppgave.

Anonymous poster hash: 90cef...299

Sorry. Bare tull. Gynekologer sier ikke at dette fungerer. :)

Anonymous poster hash: 066f0...6b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye av sæden vil aldri komme inn i livmorhalskanalen og oppover i systemet. Det gjelder uansett stilling, do eller ikke do, om du stresser, står opp eller ikke, har orgasme før eller etter han eller ikke i det hele tatt. Forplantning er en av kroppens viktigste funksjoner, og det må være enkelt nok til å kunne gjennomføres av selv neandertalere og dyr, ellers hadde vi ikke vært her. Skulle du få problemer med å bli gravid, er det helt andre ting enn å løfte bena som vil hjelpe deg i mål.

Så lenge du ikke alltid kniper bena sammen, gjør du det sikkert riktig;-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er vel litt omdiskutert. Jeg valgte og ligge 15-30 min etter samleie for sikkerhetskyld.

Anonymous poster hash: 5fbf8...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Takk for svar dere :) Er ikke helt hysterisk altså, men om slike enkle ting kan korte ned ventetiden skal ikke jeg gjøre meg vanskelig! Har lest litt om det på internett, og det virker som de lærde strides.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er som andre sier, bare tull.

Spermiene er jo allerede på vei oppover i det mannen ejakulerer. De som ikke er på vei hadde aldri kommet frem likevel.



Anonymous poster hash: d1ed9...e22
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finner veien, ikke alt kommer ut igjen.



Anonymous poster hash: 8ec0b...742
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lærde strides vel egentlig ikke så veldig? De som har peiling og (oppdatert) fagkunnskap mener det ikke har noe å si, mens selvutnevnte eksperter, de med utdannelsen din fra 50-tallet som ikke har plukket opp en bok siden og de som generelt er litt litt tvilsomme mener at det hjelper. Jeg har ihvertfall til gode å se en skikkelig kilde på at dette har noe for seg.

Anonymous poster hash: fa8ec...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

De lærde strides vel egentlig ikke så veldig? De som har peiling og (oppdatert) fagkunnskap mener det ikke har noe å si, mens selvutnevnte eksperter, de med utdannelsen din fra 50-tallet som ikke har plukket opp en bok siden og de som generelt er litt litt tvilsomme mener at det hjelper. Jeg har ihvertfall til gode å se en skikkelig kilde på at dette har noe for seg.

Anonymous poster hash: fa8ec...fcf

WTF? Det var da voldsomt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WTF? Det var da voldsomt :fnise:

Det var satt på spissen :P

Anonymous poster hash: fa8ec...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull ja. Men samtidig, om du likevel føler for å gjøre det, så er det vel ingen som hindrer deg i å ligge og vente 10-15minutter, det skader jo heller ingen. (Muligens bortsett fra å gi deg falskt håp da :) j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eneste det kan hjelpe på, er å få sopp.. :fnise:

Akkurat som om man ikke kan bli gravid stående da eller?

Herremin.

Anonymous poster hash: a7cd3...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry. Bare tull. Gynekologer sier ikke at dette fungerer. :)

Anonymous poster hash: 066f0...6b2

heller ikke at det ikke fungerer :) Noen vurderer det skjønnsmessig og sier sin egen mening (både blant gynekologer og private personer), men faktum er at ingenting er blitt bevisst. Hverken at det fungerer eller det motsatte.

Anonymous poster hash: 90cef...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av våre fertilitetsleger på Riksen som har forsket en del rundt dette, informerte om at det aldri har noe for seg å ligge med rumpa opp når man forsøker hjemme på naturlig måte. Det er kun når sæden insemineres rett i livmoren at det å ligge med rumpa opp har en effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe jeg kommer til å gjøre iallefall, eneste det vil resultere i for min del er UVI.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...