Gå til innhold

Ned i vekt for å bli lettere gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) Bare å slenge seg med. Alltid godt å snakke med noen som er i samme situasjon :) Merker jeg ønsker meg veldig barn nå, og syntes det er veldig synd at det kan være overvekten som har skylda:/ men dette har jeg jo gjort mot meg selv, så det er bare jeg som kan gjøre noe med det :P

Men at vi er flere gir jo bare ekstra motivasjon til å holde seg til riktig kosthold og trening:)

Er du medlem at VGs vektklubb lystpå21? Var råd fra de andre her så jeg prøvde og det funker ganske bra det altså, for man har mer oversikt over kaloriene :) koster litt penger da men:/



Anonymous poster hash: d6035...a62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er ikke prøvere enda, men jeg har så smått begynt å forberede meg allikevel og da med tanke på vekten.

Det lille jeg har gjort er å kutte ut brus. Og det jeg har merket etter å bare ha drukket vann er at brus frister ikke lenger, og hvis jeg har smakt så er det rett og slett for søtt og hele ansiktet mitt vrir seg :fnise:

Har også merket at jeg får mindre og mindre lyst på søtsaker generelt. Noen ganger får jeg jo lyst på, og da spiser jeg det men det er ikke alltid det var så godt allikevel.

Tror jeg har gått ned nesten 10kg bare på å drikke vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det kjempefint med livsstilsendringen :) Har kuttet ekstremt ned på karbo, og merker at jeg ikke like ofte er på do og gjør nummer 2.... :ler: Følg meg gjerne i treningsdagboken min, så vel som prøverdagboken :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg også må ned litt i vekt. vi har dog vært prøvere i snart to år, uten og lykkes. Var til utredning i høst, og jeg mangler eggløsning, noe som kan komme av for høy vekt. Jeg startet livstilsendring i januar og har hittil gått ned 8 kilo. Er helt overasket av meg selv! Det eneste jeg har gjort er og skriver ned alt jeg spiser i en app jeg har på telefonen, går turer 6 dager i uken, og er litt mer effektiv på jobb. Jeg har troa på at vi kan få til dette med ivf bare jeg går ned enda mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problemer med manglende eggløsning og som du sier kan det ha med vekten å gjøre. Legen min sa at det var i mange tilfeller at man får tilbake normal syklus og eggløsning, hvis man klarer å gå ned i vekt:) Så det er dette jeg har i hodet når jeg har lyst på søtsaker :P

Så flink du har vært da solstråla88 :) 8 kilo er jo bra, og man vet at det man gjør fungerer :)



Anonymous poster hash: d6035...a62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Jeg har også problemer med manglende eggløsning og som du sier kan det ha med vekten å gjøre. Legen min sa at det var i mange tilfeller at man får tilbake normal syklus og eggløsning, hvis man klarer å gå ned i vekt:) Så det er dette jeg har i hodet når jeg har lyst på søtsaker :P

Så flink du har vært da solstråla88 :) 8 kilo er jo bra, og man vet at det man gjør fungerer :)

Anonymous poster hash: d6035...a62

Ja, er strålende fornøyd! Og jeg synes det beste er at jeg ikke har vært på noen form for diett, bare mer bevisst på hva jeg spiser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men jeg må bare spørre; er det faktum at dere vil bli gravide eneste grunnen til at dere ønsker å gå ned i vekt?



Anonymous poster hash: e7fb6...a74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

OT, men jeg må bare spørre; er det faktum at dere vil bli gravide eneste grunnen til at dere ønsker å gå ned i vekt?

Anonymous poster hash: e7fb6...a74

Nei, men skal gledelig innrømme at det er det som er motivasjonen! Jeg var normalvektig helt til jeg sluttet og røyke, da kom kiloene raskt. Så, nå er motivasjonen ned i vekt= kanskje baby, og selvfølgelig at jeg føler med freshere..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 25kg med lavkarbo. Ble gravid ganske kjapt etterpå. Var i utgangspunktet 40kg overvektig, så jeg hadde litt å ta av.

Er ganske sikker på at vi hadde hatt vansker med å unnfange om jeg ikke hadde gått ned i vekt. Og om vi hadde fått det til, ville jeg ha blitt ENORM. Gikk opp 18kg i svangerskapet (ikke helt ideelt å gå rett fra slankern til på tjukka, det gjør snåle ting med kroppen) og da hadde jeg heldigvis et "greit" utgangspunkt.

Anonymous poster hash: 66e0f...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 2,4 kg fra forrige mandag til denne mandagen. Motivasjonen er på topp! Har min første helt karbofrie dag i dag, så gleder meg til fotballfrues lasagne som står i ovnen nå :jepp:

Har satt meg delmål, og premier for hvert delmål som er nådd. 5, 10, 15 og 20 kg er delmålene, altså 5 kg om gangen. Premiene sliter jeg litt med... hva har dere om dere har samme system? Tenkte ei ny veske eller en ansiktsbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg fikk beskjed av gyn. at hvis jeg gikk ned 10 kilo ville det kanskje bli lettere for meg å bli gravid.

Er det noen som er i samme situasjon som meg?

Jeg må derfor prøve å gå ned, for det å bli gravid er et stort ønske, og overvekten kan jeg jo faktisk gjøre noe med. Noen som har tips på hvordan jeg kan begynne?

Spesielt kostholdet. HVor mange kalorier skal man ca. ha i seg en dag?

Takker for all hjelp

Anonymous poster hash: d6035...a62

Glem alt av kaloritelling, dietter og ekstremiteter. Gjør det enkelt. Dersom du velger en ny livsstil som du kan leve med resten av livet bil det bli enklere.

Dersom du i tillegg spiser lettere eller litt mindre porsjoner så vil ting forandre seg. Du kan for eksempel gå fra å spise på en vanlig middagstallerken til et mindre fat. Tenk at du skal gjøre "gode valg" hver gang du spiser. Og beveg deg mer, både hverdagsaktivitet og trening som får pulsen opp er viktig. Ikke stress med det, gjør positive endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 25kg med lavkarbo. Ble gravid ganske kjapt etterpå. Var i utgangspunktet 40kg overvektig, så jeg hadde litt å ta av.

Er ganske sikker på at vi hadde hatt vansker med å unnfange om jeg ikke hadde gått ned i vekt. Og om vi hadde fått det til, ville jeg ha blitt ENORM. Gikk opp 18kg i svangerskapet (ikke helt ideelt å gå rett fra slankern til på tjukka, det gjør snåle ting med kroppen) og da hadde jeg heldigvis et "greit" utgangspunkt.

Anonymous poster hash: 66e0f...efc

Så flink du er da :) Og det at du ble gravid ganske kjapt etterpå er fint å høre, og føler jeg får litt ekstra motivasjon :P TS

Anonymous poster hash: d6035...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glem alt av kaloritelling, dietter og ekstremiteter. Gjør det enkelt. Dersom du velger en ny livsstil som du kan leve med resten av livet bil det bli enklere.

Dersom du i tillegg spiser lettere eller litt mindre porsjoner så vil ting forandre seg. Du kan for eksempel gå fra å spise på en vanlig middagstallerken til et mindre fat. Tenk at du skal gjøre "gode valg" hver gang du spiser. Og beveg deg mer, både hverdagsaktivitet og trening som får pulsen opp er viktig. Ikke stress med det, gjør positive endringer.

Ja jeg er ikke ekstremt på koloritelling, men er greit å vite sånn ca hvor man står. Det er som du sier, man skal jo faktisk leve med dette og at det ikke blir en kort løsning:/ Takk for råd :) TS

Anonymous poster hash: d6035...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...