Gå til innhold

Kan man bli gravid rett etter siste mensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat sluttet på pillen! Har gått på Mercilon i 4år sammenhengende.

Så jeg lurer på om det er stor sjanse for at jeg kan får eggløsning den første uken etter siste mensen? Og om det er noe lurt i å ha mye sex dagene etter mensen for å bli gravid?

Mener å ha lest at man kan få det 😜

Anonymous poster hash: 636c0...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fullt mulig å få eggløsning allerede første syklus etter pilleslutt, men det er veldig forskjellig fra person til person. Det kan også forandre fra gang til gang. Jeg har siden jeg begynte på p-piller tatt én måned av pillen med jevne mellomrom. Dette for å forsikre meg om at mensen kom til normal tid, noe den alltid gjorde. Da jeg sluttet på p-pillen nå i januar fikk jeg den vanlige pillemenstruasjonen, men neste menstruasjon kom ikke før ganske nylig, over to måneder etter at jeg fikk første mensen etter pilleslutt. Med andre ord er syklusen ute å kjøre nå som jeg endelig har blitt prøver..

Eggløsning er ca to uker etter at du fikk forrige menstruasjon dersom du har gjennomsnittlig syklus. Jeg har forstått det slik at sex annenhver dag de siste dagene før og under el skal være det beste tipset. Lykke til!

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk paa mercilon i 2+ aar, ble gravid med en gang etter siste mensen da jeg sluttet med pillen, saa ja det er mulig:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynnt å få symptomer, men jeg aner ikke om det er fra eggløsningen eller om jeg kan være gravid!

Jeg har hadd mensensmerter i over en uke nå, men jeg skal ikke ha mensen før 28.april! Har også kjennt stikkinger på høyes side ved eggstokkene/ livmora (?), i tillegg har jeg vær veldig øm nederst på magen.

Jeg har vært kvalm, veldig trøtt, ømme bryster og magen har blitt veldig oppblåst.

Er det noen som har opplevd lignende? Tror dere jeg kan være gravid? 😃

TS

Anonymous poster hash: 636c0...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i nesten akkurat samme situasjon som deg, og har testet negativ for 10 minutter siden.

Hadde sex en time før mensen kom, og jeg aner ikke når jeg har EL.

Jeg skal også få mens 28. april

I hvertfall for første gang har jeg hatt menslignende smerter, men svake, i nå 9 dager, samt ømme pupper. Kvalm har jeg vært et par kvelder (men ikke på rad), og vondt i ryggen.

Derfor mistenkte jeg en graviditet, men testen hadde slått positiv nå om jeg hadde vært gravid da.

Når det gjelder deg, tenker jeg kanskje det ligner mer graviditets symptomer pga oppblåst og kvalm og veldig trøtt... men redsel for eller håpe på å bli gravid kan også medføre disse symptomene.



Anonymous poster hash: 23c50...86d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min ble gravid med meg rett etter mensen :)



Anonymous poster hash: 49693...751
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i nesten akkurat samme situasjon som deg, og har testet negativ for 10 minutter siden.

Hadde sex en time før mensen kom, og jeg aner ikke når jeg har EL.

Jeg skal også få mens 28. april

I hvertfall for første gang har jeg hatt menslignende smerter, men svake, i nå 9 dager, samt ømme pupper. Kvalm har jeg vært et par kvelder (men ikke på rad), og vondt i ryggen.

Derfor mistenkte jeg en graviditet, men testen hadde slått positiv nå om jeg hadde vært gravid da.

Når det gjelder deg, tenker jeg kanskje det ligner mer graviditets symptomer pga oppblåst og kvalm og veldig trøtt... men redsel for eller håpe på å bli gravid kan også medføre disse symptomene.

Anonymous poster hash: 23c50...86d

Jeg hadde mensen 2.april og regnet ut da at jeg ville ha eggløsning den 15. Kanskje det er rundt samme dato til deg? :klo: Jeg har veldig sterke menssmerter, føles ut som mensen kommer hvert øyeblikk liksom :overrasket: men ingen TR!

Jeg vil si jeg egentli har en ganske relativt flat mage, men akkurat nå ser det ut som jeg allerede er noen uker på vei, noe jeg synes er veldig snodig :ler: og det at jeg har fått ømme pupper har jeg aldri hadd før :hakeslepp:

hehe, har funnet ut at jeg er en person som går å kjenner om jeg har fått symptomer, men de symptomene jeg har fått den siste uka er jeg ganske sikker på at jeg ikke innbiller meg :rodmer:

- ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sex, kan du bli gravid.



Anonymous poster hash: ce00a...7ab
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min ble gravid med meg rett etter mensen :)

Anonymous poster hash: 49693...751

Min mor ble også gravid rett etter mensen med både meg og mine søsken :) har hørt det er arvelig, så vi får håpe :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mensen 2.april og regnet ut da at jeg ville ha eggløsning den 15. Kanskje det er rundt samme dato til deg? :klo: Jeg har veldig sterke menssmerter, føles ut som mensen kommer hvert øyeblikk liksom :overrasket: men ingen TR!

Jeg vil si jeg egentli har en ganske relativt flat mage, men akkurat nå ser det ut som jeg allerede er noen uker på vei, noe jeg synes er veldig snodig :ler: og det at jeg har fått ømme pupper har jeg aldri hadd før :hakeslepp:

hehe, har funnet ut at jeg er en person som går å kjenner om jeg har fått symptomer, men de symptomene jeg har fått den siste uka er jeg ganske sikker på at jeg ikke innbiller meg :rodmer:

- ts

haqdde mens 3. april, men den varte kun 2,5 dager istedenfor 4 eller 5. Og EL vet jeg ikke når jeg har, er litt usikker på om den faller akkurat 14 dager før neste mens. Ifølge EL-tester har jeg i hvertfall ikke hatt EL siden 11. april... så forvirrende :)

Jeg kan i hvertfall huske at det føltes sånn da jeg ble gravid, var så sikker på at TR skulle komme at jeg hadde bind tre dager på rad i tilfelle, for det føltes som om den skulle være ganske kraftig...

og jeg var også så oppblåst at det så ut som pm jeg var flere uker på vei, samt ømme og større pupper. Hvis du allerede har måt puppene dine iforbindelse med for eks bestilling a bh på nettet, kan du lett se om de er blitt større.

Men det forvirrende er jo at symptomene kan bety alt, så jeg vil ikke gi deg håpe for så at du blir skuffet. Men for meg virker det i hvertfall som :gravid:om du er gravid.

Krysser fingrene for deg :blomst:

Anonymous poster hash: 23c50...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynnt å få symptomer, men jeg aner ikke om det er fra eggløsningen eller om jeg kan være gravid!

Jeg har hadd mensensmerter i over en uke nå, men jeg skal ikke ha mensen før 28.april! Har også kjennt stikkinger på høyes side ved eggstokkene/ livmora (?), i tillegg har jeg vær veldig øm nederst på magen.

Jeg har vært kvalm, veldig trøtt, ømme bryster og magen har blitt veldig oppblåst.

Er det noen som har opplevd lignende? Tror dere jeg kan være gravid?

TS

Anonymous poster hash: 636c0...673

Kvalme er ikke vanlig før i uke 6-7 av svangerskap.

Anonymous poster hash: 6b9b2...a99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er ikke vanlig før i uke 6-7 av svangerskap.

Anonymous poster hash: 6b9b2...a99

Har lest at man ikke er det før i uke 6-7, men hos meg varte det bare i to dager! :) Å jeg var ikke så kvalm at jeg kastet opp!

- ts

Anonymous poster hash: 636c0...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er ikke vanlig før i uke 6-7 av svangerskap.

Anonymous poster hash: 6b9b2...a99

*Jeg er altså ikke kvalm lenger :)

-ts

Anonymous poster hash: 636c0...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalme er ikke vanlig før i uke 6-7 av svangerskap.

Anonymous poster hash: 6b9b2...a99

Jeg har også vært kvalm ganske tidlig, ca etter 20 dager. Visste ikke at det ikke var så vanlig så tidlig... Men alle er vel f orskjellige, så det kan hende at du (TS) allikevel hadde svangrskapskvalme, men det er også en stor sannsynlighet for at det var psykisk da det jo er et av de mest representative og kjente tegn til graviditet...

Bare noen få dager til så kan du teste.

Og du kan kjøpe testene dine på for eksempel sikkertsvar.no (alle nevner billige-tester, men sikkertsvar har de samme produktene for en enda bedre pris), slik at du både kan teste EL for å klare å vite når den finner sted, og graviditet om du skulle være utålmodig. De er så billige at det går an å teste annenhver dag uten å ha brukt så mye penger :)

Anonymous poster hash: 23c50...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Kvalme er ikke vanlig før i uke 6-7 av svangerskap.

Anonymous poster hash: 6b9b2...a99

Det må da være en sannhet med modifikasjoner, for alle jeg kjenner (som har vært kvalme) har vært kvalme fra før de testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være en sannhet med modifikasjoner, for alle jeg kjenner (som har vært kvalme) har vært kvalme fra før de testet.

Jeg skrev jo ikke at det var en sannhet, gjorde jeg?

Skrev at det er vanlig. Det er veldig uvanlig å være kvalm før test, da det har med hormonnivået å gjøre som utgjør symptomer og kvalme. Det skal en del til for kvalme, selv om det skjer.

Google it.

Lykke til

Anonymous poster hash: 6b9b2...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jørild

Jeg skrev jo ikke at det var en sannhet, gjorde jeg?

Skrev at det er vanlig. Det er veldig uvanlig å være kvalm før test, da det har med hormonnivået å gjøre som utgjør symptomer og kvalme. Det skal en del til for kvalme, selv om det skjer.

Google it.

Lykke til

Anonymous poster hash: 6b9b2...a99

Så det var en løgn? Ok, jeg forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var en løgn? Ok, jeg forstår.

:fnise: liker ikke at folk krangler, men må si at den her var god, hehe :D

Anonymous poster hash: 23c50...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var en løgn? Ok, jeg forstår.

Hva?Hvorfor behov for å være så lite hyggelig?

ved å beskrive hva som er vanlig så angir jo at noe også er uvanlig. Det er jo sant at det er Uvanlig å være kvalm før man kan teste positiv. Vil du da også si at alt av informasjonskilder om svangerskap lyver, siden de også innformerer om kvalme først senere, siden det da er vanligst?

Igjen, hvorfor så behov for å være ufyselig skjønner jeg ikke, dette er da allmenn info. Om du kjenner flere som har vært kvalme før test så spiller det ingen trille, da det ikke er vanligst. Du kan jo ikke gjøre vitenskapelig undersøkelse basert på folk fra venneflokken.. det må flere folk til :)

Anonymous poster hash: 6b9b2...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva?Hvorfor behov for å være så lite hyggelig?

ved å beskrive hva som er vanlig så angir jo at noe også er uvanlig. Det er jo sant at det er Uvanlig å være kvalm før man kan teste positiv. Vil du da også si at alt av informasjonskilder om svangerskap lyver, siden de også innformerer om kvalme først senere, siden det da er vanligst?

Igjen, hvorfor så behov for å være ufyselig skjønner jeg ikke, dette er da allmenn info. Om du kjenner flere som har vært kvalme før test så spiller det ingen trille, da det ikke er vanligst. Du kan jo ikke gjøre vitenskapelig undersøkelse basert på folk fra venneflokken.. det må flere folk til :)

Anonymous poster hash: 6b9b2...a99

Spørsmålet var jo egentlig om man kan bli gravid rett etter mensen :P

Ingen grunn til å være ufyselig noen veier :)

Man kan jo bli litt uvell i begynnelsen etter befruktningen? Er jo mye som skjer med kroppen der og da? :)

Ikke lenge igjen til jeg kan teste nå!

I morgen blir det 7 dager til ikm, er det noe vits i å teste da på tirsdag? (6 dager før ikm)

- ts

Anonymous poster hash: 636c0...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...