Gå til innhold

Nettopp begynt å prøve!


Attiram

Anbefalte innlegg

Her har vi også nettopp startet! Gikk inn i Prøveperiode 2 for et par dager siden. Jeg er 21 og samboeren min er 29. Vi eier leilighet. Jeg, i likhet med deg tenker mye over dette med "tenk om det ikke fungerer" etter at jeg begynte å lese her inne. Hadde en del kluss med pillene mine når jeg sluttet og fikk ikke tilbake mensen før etter nesten 4 måneder, men det ser ut til (å jeg håper det fortsetter) at det har gått seg til nå. Vi er mere uofisielle prøvere da samboeren min føler det hele er litt skummelt. Så han vil at vi bare har sex uten prevensjon og ser hva som skjer. Jeg derimot, holder litt ekstra nøye med på EL og sånt ;)

Så spennende! Håper du vil fortsette å oppdatere oss her inne :) Vi syntes begge at det var veldig skummelt, men samtidig så spennende. Og begge merket at dette er noe vi virkelig ønsker. Heldigvis har jeg 6 nieser og 1 nevø som vi passer når vi ønsker :)

hehe, ja du får passe ekstra godt på du da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel opp til hver enkelt når man ønsker å starte prøvingen. Det er ikke sikkert du tar noe bedre vare på et barn bare fordi du er 30 år og advokat.. Sånn som ts skriver om deres situasjon synes jeg hun virker veldig moden og har et godt og trykt forhold - så et barn kommer hun helt sikkert til å ta godt vare på og tror ikke barnet mangler noe selvom hun ikke har værdens høyeste utdanning.

Når man er så ung at man er et barn selv, så er man ikke i stand til å gi et barn det et barn trenger. Jeg har ikke nevnt utdanning med ett ord. Dropp stråmannsargumentasjonen…

Anonymous poster hash: fac9c...bf8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er så ung at man er et barn selv, så er man ikke i stand til å gi et barn det et barn trenger. Jeg har ikke nevnt utdanning med ett ord. Dropp stråmannsargumentasjonen

Anonymous poster hash: fac9c...bf8

skjerp deg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ut som en koselig tråd, slenger meg inn her! Jeg er 26, samboer er 31, og vi eier egen bolig. Ble ikke ordentlig prøver før i januar, men fikk heller ikke egen TR tilbake før i dag. Så vi er på pp2 fra og med i dag! :D

(Det kan nevnes at jeg med en eks gikk et halvt år uten prevensjon, men også uten å prøve på noenting, men aldri har vært gravid. Det regnes med når legen ser på hvor lang tid det tar før evt videre henvisning dersom ikke vi blir gravide på egenhånd. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ut som en koselig tråd, slenger meg inn her! Jeg er 26, samboer er 31, og vi eier egen bolig. Ble ikke ordentlig prøver før i januar, men fikk heller ikke egen TR tilbake før i dag. Så vi er på pp2 fra og med i dag! :D

(Det kan nevnes at jeg med en eks gikk et halvt år uten prevensjon, men også uten å prøve på noenting, men aldri har vært gravid. Det regnes med når legen ser på hvor lang tid det tar før evt videre henvisning dersom ikke vi blir gravide på egenhånd. )

Gøy at du slenger deg på!

Hvordan ligger du ann med EL osv?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Håper du vil fortsette å oppdatere oss her inne :) Vi syntes begge at det var veldig skummelt, men samtidig så spennende. Og begge merket at dette er noe vi virkelig ønsker. Heldigvis har jeg 6 nieser og 1 nevø som vi passer når vi ønsker :)

hehe, ja du får passe ekstra godt på du da :D

Det skal jeg. Koselig tråd som Spiremor over meg nevnte! :Nikke:

Jeg syntes det er ganske skummelt de gangene jeg ligger og tenker å tenker, men kommer alltid frem til at det ikke er SÅ skummelt alikevel. Samboeren min syntes det er mest skummelt å gjøre det offisielt :P hihi.

Åå så heldige dere er !:) Hvor gamle er de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal jeg. Koselig tråd som Spiremor over meg nevnte! :Nikke:

Jeg syntes det er ganske skummelt de gangene jeg ligger og tenker å tenker, men kommer alltid frem til at det ikke er SÅ skummelt alikevel. Samboeren min syntes det er mest skummelt å gjøre det offisielt :P hihi.

Åå så heldige dere er !:) Hvor gamle er de?

Det høres veldig kjent ut!:)

De er mellom 1 og 11 år, så stor variasjon altså :) har to av dem på overnatting inatt faktisk, alltid like koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg vil gjerne følge deg og dagboka di gjennom prøvinga. Jeg er en jente på 23 år, samboeren min er 26 år, og i august blir vi foreldre til en liten pjokk :hjerte:

Det er opp til hver enkelt å vurdere når de er klare for å begynne prøvingen, og er man klar når man er 20, så ER man det. Det er ingen andre som skal legge seg oppi det.

Forum skulle nesten vært forbudt for prøvere og gravide, for her inne kan man lese seg grønn på skrekkhistorier om både det ene og det andre. Men jeg tror det er fordi kvinner (og menn) som opplever vanskeligeter med å bli gravide eller har gjentatte spontanaborter søker seg inn hit for å dele erfaringer med andre som sliter med det samme. Derfor blir det ikke reell statistikk på et forum. Jeg var jo livredd de første ukene av graviditeten, "alle" andre mistet jo både tidlig og sent. Men i den store verden er jo saken litt annerledes, heldigvis :)

Jeg håper det klaffer for dere snart, og at alt går bra med svangerskap og det som er. Jeg skal i alle fall følge med her inne! Og forresten, jeg ble faktisk også kvalm av folat, uten at jeg tenkte særlig over det før nå :fnise: Jeg var liksom alltid litt uggen på morningen (etter at folaten var tatt), men så ga det seg utover dagen. Jeg prøvde en periode å ta folat på kvelden, og da ble det bedre. Da sov jeg meg jo gjennom det verste. Det er mulig det hjelper å ta det sammen med mat også.

LYKKE TIL :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg vil gjerne følge deg og dagboka di gjennom prøvinga. Jeg er en jente på 23 år, samboeren min er 26 år, og i august blir vi foreldre til en liten pjokk :hjerte:

Det er opp til hver enkelt å vurdere når de er klare for å begynne prøvingen, og er man klar når man er 20, så ER man det. Det er ingen andre som skal legge seg oppi det.

Forum skulle nesten vært forbudt for prøvere og gravide, for her inne kan man lese seg grønn på skrekkhistorier om både det ene og det andre. Men jeg tror det er fordi kvinner (og menn) som opplever vanskeligeter med å bli gravide eller har gjentatte spontanaborter søker seg inn hit for å dele erfaringer med andre som sliter med det samme. Derfor blir det ikke reell statistikk på et forum. Jeg var jo livredd de første ukene av graviditeten, "alle" andre mistet jo både tidlig og sent. Men i den store verden er jo saken litt annerledes, heldigvis :)

Jeg håper det klaffer for dere snart, og at alt går bra med svangerskap og det som er. Jeg skal i alle fall følge med her inne! Og forresten, jeg ble faktisk også kvalm av folat, uten at jeg tenkte særlig over det før nå :fnise: Jeg var liksom alltid litt uggen på morningen (etter at folaten var tatt), men så ga det seg utover dagen. Jeg prøvde en periode å ta folat på kvelden, og da ble det bedre. Da sov jeg meg jo gjennom det verste. Det er mulig det hjelper å ta det sammen med mat også.

LYKKE TIL :gravid:

Heihei! Så gøy at du vil følge med :) og gratulerer med graviditet! Hvordan har ting gått frem til nå? :)

Hehe, det er sant! Ofte er det skrekkhistoriene som dukker opp, og man blir naturligvis skremt av de. Men man kan jo ikke la være å prøve av den grunnen ;)

Har prøvd å ta folat med mat, det hjalp dessverre lite :-/ men så lenge jeg husker å ta de før jeg sovner så har jeg ikke noe å klage på :)

Hadde EL i går (ifølge en EL-kalkulator i alle fall..) så får vi vente å se hva som skjer. Bare det å vite at min kjære også veldig gjerne ønsker dette gjør at jeg føler meg nyforelsket igjen; det kribler i magen når jeg tenker på hva vi har i vente <3 vet godt at det kommer til å bli mye slit og arbeid også, men det blir jo uten tvil verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Så gøy at du vil følge med :) og gratulerer med graviditet! Hvordan har ting gått frem til nå? :)

Hehe, det er sant! Ofte er det skrekkhistoriene som dukker opp, og man blir naturligvis skremt av de. Men man kan jo ikke la være å prøve av den grunnen ;)

Har prøvd å ta folat med mat, det hjalp dessverre lite :-/ men så lenge jeg husker å ta de før jeg sovner så har jeg ikke noe å klage på :)

Hadde EL i går (ifølge en EL-kalkulator i alle fall..) så får vi vente å se hva som skjer. Bare det å vite at min kjære også veldig gjerne ønsker dette gjør at jeg føler meg nyforelsket igjen; det kribler i magen når jeg tenker på hva vi har i vente <3 vet godt at det kommer til å bli mye slit og arbeid også, men det blir jo uten tvil verdt det :)

Det har gått VELDIG bra sålangt, jeg har ingenting å klage på :)

Nå er jeg straks halvveis, og det begynner å slite litt på rygg og energi - spesielt siden jeg har et fysisk yrke med mye gåing og ståing. Men jeg er veldig fornøyd altså!

Nei jeg syns dere skal hoppe i det og peise på :humpe: Det er gøy å lage baby, og det er ganske gøy å gro baby også! At dere er to om det og at begge to er klare må være en veldig god følelse. Han vil ha barn med akkurat DEG :hjerte: Tenk den dagen du står på badet med to streker lysende mot deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått VELDIG bra sålangt, jeg har ingenting å klage på :)

Nå er jeg straks halvveis, og det begynner å slite litt på rygg og energi - spesielt siden jeg har et fysisk yrke med mye gåing og ståing. Men jeg er veldig fornøyd altså!

Nei jeg syns dere skal hoppe i det og peise på :humpe: Det er gøy å lage baby, og det er ganske gøy å gro baby også! At dere er to om det og at begge to er klare må være en veldig god følelse. Han vil ha barn med akkurat DEG :hjerte: Tenk den dagen du står på badet med to streker lysende mot deg!

Så godt å høre :-) At du sliter med rygg og energi er vel ikke annet enn forventet nå når du allerede er halvveis - og det er selvfølgelig slitsomt, men alt i alt så kunne det vært mye verre :) Har du ikke slitt med kvalme eller noe? Håper jeg blir like heldig! :biggrin:

Åh gurimalla, jaa :rodmer:

Jeg vet at det er mange rundt oss, både venner og familie, som har ventet ganske lenge allerede på når vi skal komme med nyheten om at vi to skal bli til tre. Med tanke på at vi har vært sammen i 7,5 år, har bodd sammen i 2, og aldri hatt et av-og-på forhold (kun på:) ) Selv om det ikke er så mange som har sagt noe, så har vi forstått det veldig godt, hehe. Pluss at her rundtom i distriktet er det ikke direkte uvanlig at par blir gravide allerede før de har vært sammen i 6mnd. Men vi har ikke hastet med det, og glad er jeg for det. Hadde vi blitt gravide etter 6mnder sammen så hadde vi hatt en skoleunge nå! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre :-) At du sliter med rygg og energi er vel ikke annet enn forventet nå når du allerede er halvveis - og det er selvfølgelig slitsomt, men alt i alt så kunne det vært mye verre :) Har du ikke slitt med kvalme eller noe? Håper jeg blir like heldig! :biggrin:

Åh gurimalla, jaa :rodmer:

Jeg vet at det er mange rundt oss, både venner og familie, som har ventet ganske lenge allerede på når vi skal komme med nyheten om at vi to skal bli til tre. Med tanke på at vi har vært sammen i 7,5 år, har bodd sammen i 2, og aldri hatt et av-og-på forhold (kun på :) ) Selv om det ikke er så mange som har sagt noe, så har vi forstått det veldig godt, hehe. Pluss at her rundtom i distriktet er det ikke direkte uvanlig at par blir gravide allerede før de har vært sammen i 6mnd. Men vi har ikke hastet med det, og glad er jeg for det. Hadde vi blitt gravide etter 6mnder sammen så hadde vi hatt en skoleunge nå! :hakeslepp:

Ingen kvalme eller noe på meg! Jeg har ei tante som sier at det er ikke noe som heter svangerskapskvalme, og at det bare er tull. Så jeg har innstilt meg på det da, og har sluppet unna :) Jeg hadde en liten periode mellom uke 6 og 8 der jeg var litt uggen på morgenen, men etterhvert fant jeg ut at jeg måtte spise frokost MED EN GANG jeg stod opp, så slapp jeg unna det. Vi har lette og fine svangerskap i familien, og de sier jo at det er noe som går i arv :) Jeg skal i alle fall ikke klage!

Da vet dere jo allerede at dere har støtte rundt dere når familien skal utvides! Jeg har også vokst opp på bygda, og mange av de jeg gikk på skole med har både en og to unger allerede. Men det er egentlig de som ble igjen og ikke flyttet bort for å ta utdanning.. Men i Oslo er jeg jo ekstremt ung mor, siden gjennomsnittsalderen på førstegangsfødende her er 30 år :sjokkert: Vi hadde også vært sammen lenge, 4 år, før vi kom med nyheten. Og ingen har satt spørsmålstegn ved om vi er klare eller ikke. Som mamma sier "Det er aldri rett tidspunkt for å få barn" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kvalme eller noe på meg! Jeg har ei tante som sier at det er ikke noe som heter svangerskapskvalme, og at det bare er tull. Så jeg har innstilt meg på det da, og har sluppet unna :) Jeg hadde en liten periode mellom uke 6 og 8 der jeg var litt uggen på morgenen, men etterhvert fant jeg ut at jeg måtte spise frokost MED EN GANG jeg stod opp, så slapp jeg unna det. Vi har lette og fine svangerskap i familien, og de sier jo at det er noe som går i arv :) Jeg skal i alle fall ikke klage!

Da vet dere jo allerede at dere har støtte rundt dere når familien skal utvides! Jeg har også vokst opp på bygda, og mange av de jeg gikk på skole med har både en og to unger allerede. Men det er egentlig de som ble igjen og ikke flyttet bort for å ta utdanning.. Men i Oslo er jeg jo ekstremt ung mor, siden gjennomsnittsalderen på førstegangsfødende her er 30 år :sjokkert: Vi hadde også vært sammen lenge, 4 år, før vi kom med nyheten. Og ingen har satt spørsmålstegn ved om vi er klare eller ikke. Som mamma sier "Det er aldri rett tidspunkt for å få barn" :)

Så deilig, da! Håper jeg slipper unna morgenkvalme selv, da jeg annen hver uke begynner på jobb kl 06:00. Ser for meg at det kan bli litt vanskelig om jeg skal måtte slite med kvalme :-/ men ingen sorger på forskudd :) både broren og den ene søstera mi var ca 30 da de fikk sine første barn. Selv kunne jeg tenkt meg å være ferdig med å få barn til jeg er 30:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig, da! Håper jeg slipper unna morgenkvalme selv, da jeg annen hver uke begynner på jobb kl 06:00. Ser for meg at det kan bli litt vanskelig om jeg skal måtte slite med kvalme :-/ men ingen sorger på forskudd :) både broren og den ene søstera mi var ca 30 da de fikk sine første barn. Selv kunne jeg tenkt meg å være ferdig med å få barn til jeg er 30:p

Jeg begynner på jobb 07:00, så jeg føler med deg! I tillegg er jeg sykepleier, og kan jo da ikke bare løpe fra pasientene for å spy. Det hadde tatt seg dårlig ut. Så jeg er glad jeg slapp :)

Jeg er også glad jeg er ung mor. Ønsker meg 2-3 barn og vil ikke ha de for tett. Så jeg er vel kanskje ferdig til jeg er 30. Men man vet jo aldri!

Jeg skriver forresten dagbok her inne, du må gjerne følge med hvis du vil! Link i signaturen min under :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner på jobb 07:00, så jeg føler med deg! I tillegg er jeg sykepleier, og kan jo da ikke bare løpe fra pasientene for å spy. Det hadde tatt seg dårlig ut. Så jeg er glad jeg slapp :)

Jeg er også glad jeg er ung mor. Ønsker meg 2-3 barn og vil ikke ha de for tett. Så jeg er vel kanskje ferdig til jeg er 30. Men man vet jo aldri!

Jeg skriver forresten dagbok her inne, du må gjerne følge med hvis du vil! Link i signaturen min under :)

Selv jobber jeg i butikk, og jeg står alene de første timene når jeg jobber morgenvakt, så er ikke så lett å bare forsvinne for å spy for min del heller.. Så jeg krysser fingrene for at jeg slipper! Har ikke lyst til å sykemelde meg for det akkurat.

Åh, så gøy! Den skal jeg innom å kikke i :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at du slenger deg på!

Hvordan ligger du ann med EL osv? :)

Jeg vet ikke helt hvordan det blir denne syklusen, ettersom alt var ute å kjøre forrige syklus. Dersom denne PP blir normal bør jeg ha EL ca 12.04, men jeg tar ingen sjanser denne gang. Skal teste hver dag fra jeg er ferdig med TR til jeg nærmer meg EL, da blir det to tester per dag! Skal finne den om jeg så må lete med lupe, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke helt hvordan det blir denne syklusen, ettersom alt var ute å kjøre forrige syklus. Dersom denne PP blir normal bør jeg ha EL ca 12.04, men jeg tar ingen sjanser denne gang. Skal teste hver dag fra jeg er ferdig med TR til jeg nærmer meg EL, da blir det to tester per dag! Skal finne den om jeg så må lete med lupe, hehe ;)

Men da er det jo bare til å kjøre på :sengekos: hihi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, skjønner! Har slitt med overvekt selv, men det kommer seg heldigvis nå, da :)

Så tenker jeg på "alle" de som blir ufrivillig gravide når de er ut på byn og har en one night stand f.eks. Snakk om å klaffe! Og så har du de som virkelig vil, men ikke får det til for alt i verden. Jammen meg urettferdig, altså.

haha, ja vet du hva.. slike useriøse kommentarer orker jeg ikke svare på en gang, best å vente til hjernen er ferdig utviklet :fnise:

Ja, veldig urettferdig også, hehe. Får faktisk fysisk vondt når jeg ser gravide eller bare hører om de, blir jo selvfølgelig glad på deres vegne, men skulle så inderlig ønske det var meg! :fnise:

Hjelper ikke akkurat på at begge familiene våres spør stup i endinga om når det blir barn på oss heller.. Vi har jo ikke fortalt til noen at vi snikprøver siden vi føler at det blir ekstra press på oss, bedre å si det når det (forhåpentligvis) klaffer syns vi :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig urettferdig også, hehe. Får faktisk fysisk vondt når jeg ser gravide eller bare hører om de, blir jo selvfølgelig glad på deres vegne, men skulle så inderlig ønske det var meg! :fnise:

Hjelper ikke akkurat på at begge familiene våres spør stup i endinga om når det blir barn på oss heller.. Vi har jo ikke fortalt til noen at vi snikprøver siden vi føler at det blir ekstra press på oss, bedre å si det når det (forhåpentligvis) klaffer syns vi :)

Jeg klarer ikke å la være å stirre/glo :hjerter: dersom det kommer noen med babymage i min retning, hehe :fnise:

Har heldigvis ikke måttet svare på direkte spørsmål enda, hvertfall ikke så ofte. Har fått en del hint, spesielt i fra kommende farmor og tante fra sambos side som er veeeldig klare til å ta i mot et nytt familiemedlem. Det er så klart veldig hyggelig, men det har vært litt slitsomt da vi ikke har følt oss klare før nå nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Hei! Jeg vil gjerne være med å skravle! :) Jeg er 27 og min forlovede er 30...Vi har vært sammen i 5 år og er akkurat ferdig med vår første pp...Litt skuffet i dag siden jeg fikk tr på besøk i dag morges...Men jeg klager ikke, vi har trossalt bare prøvd en gang, så er det bare å kjøre på igjen etter tanta har dratt ;)

Ønsker dere lykke til!

Endret av auroravictoria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...