Gå til innhold

Kan dere anbefale meg noen gode "sanne" bøker. (biografier)


Dorri

Anbefalte innlegg

Jeg elsker bøker der det fortelles sanne historier.

Dette er alt fra bøker om Tsunamien til narkotika/alkoholproblemer.

Bøker som gir litt tilbake, som gjør at man tenker litt over ting.

Noen som kan gi meg noen forslag om bøker som er verd å lese?

Jeg liker også å lese bøker som fortsatt er "sanne", men ikke så dystre.

F.eks litt småteite (sorry) bøker som Eli Hagen skriver o.l

Noe man også kan le litt av.

Ønsker rett og slett alle mulige anbefalninger på gode "sanne" bøker.

Takker for alle forslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale boka om kong Harald jeg... :fnise: Jeg er ikke ei som er så intr i kongehuset osv, men jeg fikk den boka i fjord ved en feiltagelse og tenkte at jeg fikk prøve å lese den...

Jammen å likte jeg den.. Den innholder en god del historie og en god del morsomme hendelser.

Anbefales på det sterkeste fra meg...

Boka til Dagfinn Enerly har jeg SÅÅÅÅÅ lyst å lese... hørt den skal vere bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idas dans av Gunnhild Corwin. Leste den nettopp ut. Fantatisk lesning og jeg gråt meg gjennom 300 sider. Gunnhild Corwins datter døde av kreft og hun forteller om datterens 14 mnd lange kamp mot kreften. Den er ikke bitter, men en flott bok om døden og kjærligheten. Nydelig skrevet, engasjerende og sannferdig. Jeg klarte ikke å legge den fra meg.

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest boka til Dagfinn Enerly, vil gjerne anbefale deg den. Flott bok og sterk lesing. Fikk stor respekt for Dagfinn og kona etter dette. Leste den ut på en kveld. Masse flotte bilder og "lun" humor i den. Nydelig bok.

Anbefaler også boka til Espen Olafsen " Hva skal vi med stjerner nå". Sterk denne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bedre dag i morgen - Ishmael Beah

Ishmael Beah er tidligere barnesoldat i Sierra Leone. Veldig spesielt å lese siden forfatteren og jeg er omtrent like gamle. Til tider forferdelig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kine_*
Idas dans av Gunnhild Corwin. Leste den nettopp ut. Fantatisk lesning og jeg gråt meg gjennom 300 sider. Gunnhild Corwins datter døde av kreft og hun forteller om datterens 14 mnd lange kamp mot kreften. Den er ikke bitter, men en flott bok om døden og kjærligheten. Nydelig skrevet, engasjerende og sannferdig. Jeg klarte ikke å legge den fra meg.

Mvh Yvonne :duskedame:

Helt enig! har akkurat lest ut Idas dans, brukte to dager! klarte ikke å legge den fra meg. En utrolig nydelig bok, gråt meg igjennom 300 sider jeg også. Den beste boken jeg har lest!! Gunnhild Corwin, for en fantastisk mor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hjem" av Anne Karin Elstad.

Gikk opp for meg hvor foferdelig bortskjemt jeg - og mine barn - er.

(Tror den heter det iallefall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 5 måneder senere...
Gjest Ormenlange

"På flukt" av Liza Marklund og bok nr to i den heter "Aldri mer fri"

Er om ei som blir mishandlet av mannen sin, og må flykte. Veldig sterk bok. Skrev referat om bøkene på skolen, læreren satt å grein. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...