Gå til innhold

70 studiepoeng på ett semester?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er nå oppmeldt i 7 fag.

4 Fysikkfag, 2 Bedrift/økonomi og 1 Statistikk.

Gjør det egentlig fordi emnene interesserer meg, men også for å ro meg inn på studiepoeng :P

Noen som har erfaring med å ta mange ekstra fag? Hvordan fikk du det til?

Skal også sies at to av fagene har eksamen om ca. 1 mnd, så det blir ikke så stort press mot slutten av semesteret.



Anonymous poster hash: 7076f...bb8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Steike! Lykke til! Det kan fint gå hvis du er strukturert, og legger opp timeplanen din nøye for hver uke/måned, og har en gjennomtenkt fremdriftsplan. Og litt luftehull mellom eksamnene hjelper på! :)

Må bare spør: hva studerer du? Siden du kombinerer fysikk og økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt 40-50 studiepoeng hvert semester i en periode. Slitsomt, men det gikk. Når det kommer til stykket er det ikke antall studiepoeng det kommer an på, men tyngden og kravene i hvert enkelt fag. Ulike studium og fag er overraskende forskjellige mtp. hvilken studiebelastning et fag på f.eks. 10 studiepoeng innebærer. (Det burde ikke være slik, men mine erfaringer med høgskole og universiteter tilsier at dette ofte er tilfelle.) 70 studiepoeng hadde vært komplett umulig å gjennomføre på ett semester på mitt studium, for eksempel.

Det sagt - dersom det ikke er særlig til oppmøtekrav på forelesninger/seminar, pensum er begrenset/enkelt å komme gjennom, og eksamenene ikke krasjer med hverandre - go for it. Du kan jo evt. melde deg av eksamen igjen dersom du ikke føler du har kontroll (de fleste studiesteder er dette en frist satt til noen uker før eksamensdato, så slipper du å registreres som "ikke møtt").

Lykke til :-)

Endret av Cerasus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg tok 40 i vår, og det holdt i massevis. :P Men da jobbet jeg også litt ved siden av. Synes uansett at det ser heftig ut hvis man skal gjøre det bra, mem det er jo greit å sette seg høye mål hvis man ikke føler seg mislykket om det ikke skulle gå. Det er jo mulig å melde seg av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor du studerer. Tar du 70 studiepoeng på NTNU så sliter du, for 1 studiepoeng på NTNU er mye mer arbeid enn 1 studiepoeng andre steder. Da tilsvarer det fort nærmere 100 studiepoeng...



Anonymous poster hash: c0321...1a6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok 65 studiepoeng ett semester. Var på skolen mellom 08.00 - 15.00 ca hver ukedag. Tok meg fri utenom, leste kanskje litt + møtte opp på alle kollokvier. Mye lesing i eksamensperioden. (Hadde egentlig 70poeng, men meldte meg av ett fag)

Tok mattefag, fysikkfag + noe lett. Ca 50poeng med tunge fag. 15poeng med litt enklere.

Go for it! Mitt beste semester karraktermessig, endelig ble arbeidsmengden tilpasset hva jeg burde lære ett semester, slik at jeg måtte være mer strukturert og sette meg ned å lese.

Anonymous poster hash: 22c3e...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en gang 60 studiepoeng på ett semester ved siden av 100% jobb.

Men fikk dermed også bare karakteren 2.9 det semesteret, så jeg vil ikke anbefale deg å gjøre det samme dersom du ønsker gode karakterer.

Endret av Ibsenfrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor du studerer. Tar du 70 studiepoeng på NTNU så sliter du, for 1 studiepoeng på NTNU er mye mer arbeid enn 1 studiepoeng andre steder. Da tilsvarer det fort nærmere 100 studiepoeng...

Anonymous poster hash: c0321...1a6

Hehe. Det er en sannhet med veldig store modifikasjoner :) NTNU har massevis av svadafag, selvfølgelig først og fremst på Dragvoll, som feks. kun krever multiple choice eller hjemmeeksamen og som har strykprosent som nærmer seg 0. Utvalget av slike fag synes å være bedre/bredere på NTNU enn ved mitt universitet.

Ellers er det sikkert noen av fagene på 7,5 poeng som like greit kunne vært 10 studiepoeng, men sånn er det jo alle steder: jeg har hatt 15-poengsfag som like greit kunne vært 30 studiepoeng og 10-poengsfag som burde vært minimum 15 studiepeng (og forsåvidt et 10-studiepoengsfag som like gjerne kunne gitt kun 5 poeng).

Anonymous poster hash: f553d...bd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det er en sannhet med veldig store modifikasjoner :) NTNU har massevis av svadafag, selvfølgelig først og fremst på Dragvoll, som feks. kun krever multiple choice eller hjemmeeksamen og som har strykprosent som nærmer seg 0. Utvalget av slike fag synes å være bedre/bredere på NTNU enn ved mitt universitet.

Ellers er det sikkert noen av fagene på 7,5 poeng som like greit kunne vært 10 studiepoeng, men sånn er det jo alle steder: jeg har hatt 15-poengsfag som like greit kunne vært 30 studiepoeng og 10-poengsfag som burde vært minimum 15 studiepeng (og forsåvidt et 10-studiepoengsfag som like gjerne kunne gitt kun 5 poeng).

Anonymous poster hash: f553d...bd0

Ja, beklager at jeg ikke spesifiserte det, men jeg mente selvfølgelig NTNU Gløshaugen, der det er realfag- og teknologistudier.

Anonymous poster hash: c0321...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor du studerer. Tar du 70 studiepoeng på NTNU så sliter du, for 1 studiepoeng på NTNU er mye mer arbeid enn 1 studiepoeng andre steder. Da tilsvarer det fort nærmere 100 studiepoeng...

Anonymous poster hash: c0321...1a6

Dette er ikke alltid tilfellet. Har tatt studiepoeng (tekno og realfag) ved 3 Universitet i Norge, der NTNU er et av dem, og rett som det skal være, så er 10 studiepoeng ved et annet Universitet ofte mer krevende enn 7.5 ved NTNU, da de rett og slett er mer utdypende og faglig tyngre.

Finnes 5 stp. fag ved høgskoler som er tyngre og mer krevende enn 7.5 ved NTNU, og det finnes 7.5 stp. ved NTNU som er tyngre og mer krevende enn 15 stp. ved andre skoler.

Kommer helt an på faget, og hvem som er ansvarlig for det.

Anonymous poster hash: 7076f...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...