Gå til innhold

Alle tror hun går juss når hun går statsvitenskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Imponerende, forbedret ikke akkurat inntrykket mitt av statsvitere...



Anonymous poster hash: 2515b...0c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva kan man jobbe med som statsviter da? Er det mulig å hoppe over fra 1. året statsvitenskap til rettsvitenskap?

Anonymous poster hash: 3de2a...762

Du kan ikke hoppe over fra noe som helst og inn på jus. Skal du gå jus må du begynne på 1.avdeling slik som alle andre. Men at det lønner seg å ha både statsvitenskap og jus, ja det er det nok ingen tvil om. Jus inneholder noe statsvitenskap (statsrett f.eks.), men det er veldig begrenset. Jussen inneholder så mye mer juridisk vitenskap, mens statsvitenskap inneholder langt mer statsvitenskaplig vitenskap. Det er tross alt en grunn til at det er to forskjellige studium. Innholdet er veldig forskjellig.

Min venninne har en bachelor i statsvitenskap og studerer nå jus. Det er en kombinasjon flere politikere har, f.eks. Men svaret er fortsatt nei, du blir ikke jurist eller advokat med bare statsvitenskap.

Anonymous poster hash: 42709...342

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir heller ikke automatisk advokat av å studere jus, hun blir jurist med mulighet til å bli advokat med riktig praksis videre.

Anonymous poster hash: 5111e...612

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at hun vil bli advokat da og ikke dumt å ha litt statsvitenskap. Hun er helt sikkert klar over at hun må ha mer enn statsvitenskap for å bli advokat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke hoppe over fra noe som helst og inn på jus. Skal du gå jus må du begynne på 1.avdeling slik som alle andre. Men at det lønner seg å ha både statsvitenskap og jus, ja det er det nok ingen tvil om. Jus inneholder noe statsvitenskap (statsrett f.eks.), men det er veldig begrenset. Jussen inneholder så mye mer juridisk vitenskap, mens statsvitenskap inneholder langt mer statsvitenskaplig vitenskap. Det er tross alt en grunn til at det er to forskjellige studium. Innholdet er veldig forskjellig.

Min venninne har en bachelor i statsvitenskap og studerer nå jus. Det er en kombinasjon flere politikere har, f.eks. Men svaret er fortsatt nei, du blir ikke jurist eller advokat med bare statsvitenskap.

Anonymous poster hash: 42709...342

Takk for nyttig informasjon! Da er jo uansett ikke statsvitenskal den helt gale retningen å gå.

Fint at hun vil bli advokat da og ikke dumt å ha litt statsvitenskap. Hun er helt sikkert klar over at hun må ha mer enn statsvitenskap for å bli advokat.

Hmm.. Det virker ikke sånn.

Anonymous poster hash: 3de2a...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig informasjon! Da er jo uansett ikke statsvitenskal den helt gale retningen å gå.

Hmm.. Det virker ikke sånn.

Anonymous poster hash: 3de2a...762

og ingen i familien hennes heller? Kan du ha misforstått? Har du spurt henne om hvordan hun har tenkt å bli advokat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og ingen i familien hennes heller? Kan du ha misforstått? Har du spurt henne om hvordan hun har tenkt å bli advokat?

Nei. Familien hennes er utenlandsk, og er av den grunn ikke så godt kjent med studieveiene i Norge. Hvordan kan jeg ha misforstått?

Anonymous poster hash: 3de2a...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Familien hennes er utenlandsk, og er av den grunn ikke så godt kjent med studieveiene i Norge. Hvordan kan jeg ha misforstått?

Anonymous poster hash: 3de2a...762

du kan ha misforstått det at hun tror hun blir advokat av å gå statsvitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ha misforstått det at hun tror hun blir advokat av å gå statsvitenskap.

Nei, jeg tviler. Familien hennes har også skrevet det på Facebookveggen hennes.

Anonymous poster hash: 3de2a...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert misforstått hva hun studerer.



Anonymous poster hash: bd374...ad1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert misforstått hva hun studerer.

Anonymous poster hash: bd374...ad1

Nei, det har jeg ikke. Hun har sagt at hun studerer statsvitenskap. Det er også slik at jeg har forelesninger i ex.phil med jusstudentene (jeg studerer noe annet). Hun må på forelesning på en annen tid.

Anonymous poster hash: 3de2a...762

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke. Hun har sagt at hun studerer statsvitenskap. Det er også slik at jeg har forelesninger i ex.phil med jusstudentene (jeg studerer noe annet). Hun må på forelesning på en annen tid.

Anonymous poster hash: 3de2a...762

Så si det til henne da! Si først at du ikke helt forstår hvordan hun skal bli advokat når hun går statsvitenskap og ikke rettsvitenskap. Du bør selvfølgelig si dette, før hun dummer seg ut enda mer.

Anonymous poster hash: bd374...ad1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg tviler. Familien hennes har også skrevet det på Facebookveggen hennes.

Anonymous poster hash: 3de2a...762

Ja men selv om hun studerer statsvitenskap i år så er det vel ikke utenkelig at planen er å bli advokat en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så si det til henne da! Si først at du ikke helt forstår hvordan hun skal bli advokat når hun går statsvitenskap og ikke rettsvitenskap. Du bør selvfølgelig si dette, før hun dummer seg ut enda mer.

Anonymous poster hash: bd374...ad1

Ja, det var jo derfor jeg først forhørte meg her. Jeg ville jo være sikker i min sak før jeg sier at man ikke blir advokat ved å studere statsvitenskap.

Anonymous poster hash: 3de2a...762

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo derfor jeg først forhørte meg her. Jeg ville jo være sikker i min sak før jeg sier at man ikke blir advokat ved å studere statsvitenskap.

Anonymous poster hash: 3de2a...762

Hold oss oppdatert på om hun virkelig trodde statsvitenskap førte til jus, eller om det var en misforståelse. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: bd374...ad1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er du sikker på at fremtidsplanen hennes ikke er å bli advokat, men først skal hun ta denne bacheloren i statsvitenskap – og så starte på jussen?

De fleste vet vel at man ikke blir advokat ved å studere statsvitenskap. Man blir ikke advokat av å studere jus heller, bare så det er sagt.

hvis hun oppriktig tror at hun kommer til å bli advokat av en bachelor i statsvitenskap syns jeg du skal informere henne litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette virkelig sant? Ts, du har et KJEMPEproblem!!

Anonymous poster hash: 8df00...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...