Gå til innhold

Studere - hvor mange timer i uka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samfunnsøkonomi. 12 timer i uka er undervisning, ellers mye lesing på egenhånd.Prøver å bruke i hvert fall 40 timer i uka på studiene, mens i eksamenstida sitter jeg mye lenger (rundt 12 timer hver dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Master i matematikk. Hadde ca. 12 timer med undervisning/oppgaveregning i uka. Studerte generelt i 0 timer utover dette, bare gikk hjem da undervisningen var ferdig, men brukte kanskje et par timer ekstra med tanke på innlevering i fag som krevde dette, men det var jo ikke hver uke.

Men sprengleste til eksamen, da, la oss si 10 timers lesing om dagen i 5 dager til hvert fag.

Så i snitt 15-16 timer i uka studerte jeg. Utrolig digg å være student, med så mye fritid! Og sommerferien var jo et par måneder, og juleferien en måned, den også. Savner den tiden.

Anonymous poster hash: e6ab6...20c

Interessant! Syns egentlig ikke 10 timer dagen 5 dager i uka (frihelg?) er sprenglesing i eksamensperioden... Satt nesten 24/7 selv. Men i forhold til resten av året ditt kan jeg være enig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før master leste jeg i snitt 0-30 minutter i uken, i snitt rundt 6 timer intensiv lesing (kun en dag) før eksamen.

På master har det vært litt mer, i snitt 2 timer i uken.

Er ikke stolt over det, men det har gått fint å holde på slik, derfor har jeg heller aldri tatt tak.

Anonymous poster hash: 4be64...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant! Syns egentlig ikke 10 timer dagen 5 dager i uka (frihelg?) er sprenglesing i eksamensperioden... Satt nesten 24/7 selv. Men i forhold til resten av året ditt kan jeg være enig :-D

Ikke frihelg, men bare sånn ca., da eksamener gjerne var med ca. 5 dagers mellomrom. Så det gikk i ett 2-3 uker. Og 10 timer er effektiv tid, i praksis var det jo hele dagen, men man må jo spise og ta noen småpauser innimellom.

Anonymous poster hash: e6ab6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 timer i uka? Har folk gått helt fra vettet? Jeg studerer jus og studerer maks 20 timer i snitt per uke.



Anonymous poster hash: 9655a...178
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke frihelg, men bare sånn ca., da eksamener gjerne var med ca. 5 dagers mellomrom. Så det gikk i ett 2-3 uker. Og 10 timer er effektiv tid, i praksis var det jo hele dagen, men man må jo spise og ta noen småpauser innimellom.

Anonymous poster hash: e6ab6...20c

Skjønner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 timer i uka? Har folk gått helt fra vettet? Jeg studerer jus og studerer maks 20 timer i snitt per uke.

Anonymous poster hash: 9655a...178

Universitetet i Bergen anbefaler 40 timer studier i uken inkludert forelesninger. Det er 8 timer dagen viss du bare jobber mandag-fredag så det er ikke mer enn en vanlig arbeidsuke.

20 timer i uken er veldig lite, og spesielt som jus student! Det er ikke mer enn 4 timer dagen.. Det skal være en fulltidsjobb dette.

Anonymous poster hash: 6cd59...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Universitetet i Bergen anbefaler 40 timer studier i uken inkludert forelesninger. Det er 8 timer dagen viss du bare jobber mandag-fredag så det er ikke mer enn en vanlig arbeidsuke.

20 timer i uken er veldig lite, og spesielt som jus student! Det er ikke mer enn 4 timer dagen.. Det skal være en fulltidsjobb dette.

Anonymous poster hash: 6cd59...4f0

Men vi mennesker er så forskjellige. Noen trenger mer tid enn andre, mens noen tar pensumstoffet veldig raskt. Sånn er det bare. Vi lærer på forskjellige måter, og det innebærer også at antallet timer man leser i uka, vil variere mye.

Endret av Express
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året psykologi, har forelesninger to timer om dagen, jobber 4-5 timer på egen hånd i hverdag og helg.



Anonymous poster hash: 14900...dca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må bruke 40-60 timer i uka for å komme seg gjennom med gode karakterer, andre klarer seg med 15-20. Folk er forskjellige.

Anonymous poster hash: e6ab6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelesninger og gruppeøvinger 12 timer i uken. Leser 8-10 timer på egenhånd fordelt på 3-4 dager i løpet av en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går bioingeniør. Vi har flere dager der det er forelesninger fra 8-16. Noen dager har vi kanskje noen fritimer, og de går rett til skolearbeid. Det blir også fort 2-3 timer med jobbing hjemme også. Tipper det jeg leser hjemme er ca 14 timer i uka. Er som regel på skolen i 8 timer (da er det jo lunsj og litt div pauser her og der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke var jeg 50 timer på universitetet. Det inkluderer både forelesninger og jobbing på lesesalen. Denne uka er jeg hittil oppe i 20 timer... Går på sivilingeniørstudie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...