Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært å pratet med butikksjefen.

Tror samtalen varte i litt over 1 time, som jeg da håper er et godt tegn :)

Vel det er altså mulig for meg å få arbeid, men da som ekstrahjelp.

Med tiden vil jeg få fast, for hun var bombesikker på at noen kom til å slutte.

Det eneste som engstelig meg er hvordan denne jobben vil fungere ned en liten 1 åring.

Noen som har butikkjobb, og som kan fortelle hvordan det var å kombinere jobb og familieliv?

Endret av SøtMelon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har har hatt samme jobb i mange år, og trives godt på jobb. Men så ved en tilfeldighet så jeg en drømmestilling bli utlyst, og jeg er nå innkalt til intervju.

Hjelp! Har aldri vært på et intervju før da jeg har en attraktiv utdanning og har tidligere bare blitt tilbudt jobb uten å spørre.

Så til poenget: noen gode tips til intervjuet? Har lest masse artikler, men usikker allikevel.

Lønner seg vel å kunne endel om arbeidsgiver, og hva stillingen innebærer. Usikker på hvordan man skal bevise at jeg passer jobben! Jeg er sjenert og redd for å virke selvskrytende. Men jeg vet jeg har de egenskapene som kreves for jobben... Hvordan legger dere frem deres positive sider og hvorfor akkurat du passer jobben??

En liten, siste ting: de spurte ikke etter attester og vitnemål, men er vel greit å ha med i veska for sikkerhets skyld. Originaler eller kopier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake i jobbsøker modus. Ikke fordi jeg vil, for min nåværende jobb (som er min en mnd til) er en jobb jeg elsker og som jeg trives godt i, men når man møter kjærligheten som er i fra samme sted som meg så har jeg valgt å flytte hjem. Jeg som nå bor i Oslo vet det blir verre å få jobb i min hjemby (ca 30 000 innbyggere) men jeg har et håp om at det skal fikse seg kjapt, selv om motet blir tatt litt fra meg når jeg leser enkeltes innlegg her , håper dere alle får en jobb snart. Har søkt på tilsammen seks jobber, fått avslag på en og resten går søknadsfristen ut i dag, den 10 og den 22. Søkte på en jobb som butikksjef i dag, riktignok et vikariat, men gud hjelpe jeg har lyst på denne jobben! Håper virkelig jeg blir kalt inn til intervju om ikke annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk , intervjuet overstått, synes det gikk veldig bra. Kommer til å bli kalt inn på annengangs intervju med markedsdirektør og kjededirektør tilstede, så ser på det som et positivt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært å pratet med butikksjefen.

Tror samtalen varte i litt over 1 time, som jeg da håper er et godt tegn :)

Vel det er altså mulig for meg å få arbeid, men da som ekstrahjelp.

Med tiden vil jeg få fast, for hun var bombesikker på at noen kom til å slutte.

Det eneste som engstelig meg er hvordan denne jobben vil fungere ned en liten 1 åring.

Noen som har butikkjobb, og som kan fortelle hvordan det var å kombinere jobb og familieliv?

Du burde gå for det uansett, i den situasjonen du har forklart at du er i, go for it!

Har en mor som jobber i butikk og det er forenelig med familieliv, spesielt en ekstrahjelp stilling, om du viser at du vil og er hjelpsom, og får mer, kan du ta det derifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ringte sjefen for butikken til meg, og sa at jeg fikk jobben! :)

Hipp hipp hurra!

Dette hadde jeg aldri trodd :O

Har jo gått ledig siden mars..

Men et gulltips vil jeg dele med dere andre som fremdeles søker :)

Vær engasjerte og oppsøk potensielle arbeidsplasser, selv om de ikke har lyst ut noen stilling.

Jeg har alltid hatt den butikken i godt øyesyn, og har vært ekstra hyggelige med de ansatte over lang tid.

Og på den måten var jeg et kjent fjes for dem, og ønsket som ny ansatt.

Jeg troppet opp hos sjefen på mandagen, og brukte 1 time på å overbevise henne om at jeg var rette person for stillingen. Jeg viste meg også fra min aller beste side, og var ærlig på alle punkter.

Jeg hadde laget en skreddersydd søknad til butikken, som inneholdt relevant erfaring til jobben :)

Om dere drømmer å jobbe et spesielt sted, så anbefaler jeg dere å oppsøke stedet av og til i starten, og prøv å skille dere ut. Vær ekstra hyggelige, og reklamer etterhvert for hva dere har drevet med (gjennom hyggelig prat, hvor du får sjangsen til å fortelle hvem du er).

I morgen skal jeg faktisk signerere kontrakt, og hoppe i arbeidsklærne :)

Det er viktig å vise at en er ivrig og engasjert som sagt. Det liker arbeidsgiveren ekstra bra.

Lykke til med jobbjakten!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ringte sjefen for butikken til meg, og sa at jeg fikk jobben! :)

Hipp hipp hurra!

Dette hadde jeg aldri trodd :O

Har jo gått ledig siden mars..

Men et gulltips vil jeg dele med dere andre som fremdeles søker :)

Vær engasjerte og oppsøk potensielle arbeidsplasser, selv om de ikke har lyst ut noen stilling.

Jeg har alltid hatt den butikken i godt øyesyn, og har vært ekstra hyggelige med de ansatte over lang tid.

Og på den måten var jeg et kjent fjes for dem, og ønsket som ny ansatt.

Jeg troppet opp hos sjefen på mandagen, og brukte 1 time på å overbevise henne om at jeg var rette person for stillingen. Jeg viste meg også fra min aller beste side, og var ærlig på alle punkter.

Jeg hadde laget en skreddersydd søknad til butikken, som inneholdt relevant erfaring til jobben :)

Om dere drømmer å jobbe et spesielt sted, så anbefaler jeg dere å oppsøke stedet av og til i starten, og prøv å skille dere ut. Vær ekstra hyggelige, og reklamer etterhvert for hva dere har drevet med (gjennom hyggelig prat, hvor du får sjangsen til å fortelle hvem du er).

I morgen skal jeg faktisk signerere kontrakt, og hoppe i arbeidsklærne :)

Det er viktig å vise at en er ivrig og engasjert som sagt. Det liker arbeidsgiveren ekstra bra.

Lykke til med jobbjakten!

Kan jeg spørre hvilken type butikk dette er?

Anonymous poster hash: 602d9...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som jobber på tilbords her? Vurderer å søke, da jeg så en ledig stilling her jeg bor. Jeg er litt kresen på jobber tydeligvis, for har nesten aldri trivdes veldig godt i jobbene jeg har hatt. Har aldri jobbet i butikk før, så det kunne kanskje vært noe? Noen erfaringer? =)



Anonymous poster hash: 7a7d9...9ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvilken type butikk dette er? Anonymous poster hash: 602d9...333

Dette er en helt vanlig dagligvarebutikk :)

Det er kanskje ikke glamorøst, men jobben ligger bare noen minutter unna med bil.

Og det er ypperlig for meg som er småbarnsmor.

Disse jobbene vil mange lokale bygdinger ha, for å slippe å pendle til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intervju overstått. Føler det gikk veldig bra, men vet jo aldri. Skulle høre tilbake innen to uker. Spent på om de holder den lovnaden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på intervju her også.

Følte det gikk veldig bra, og de snakket som om jeg allerede har fått jobben, men man vet jo aldri hva slags andre kandidater de har i mappa si.....jeg spurte om prosessen videre og de sa de kom til å ta avgjørelsen iløpet av utgangen av neste uke.

Jeg likte firmaet veldig godt denne gangen og ikke minst menneskene og var veldig motivert for å begynne der. Det tror jeg er viktig, for på alle de andre stedene jeg har vært har jeg alltid bare vært sånn halvlunken og egentlig i tvil om jeg vil være der eller ikke. Tror det skinner ganske tydelig igjennom på et intervju hvis man ikke er ordentlig motivert.



Anonymous poster hash: d2372...a63
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle høre tilbake fra rekrutteringsbyrået etter to uker, men han sa samtidig at jeg måtte bare ringe om jeg lurte på noe, og det var mulig han visste noe mer om en ukes tid.

Ville du ringt? Er jo nysgjerrig, men vil ikke virke desperat heller, bare oppriktig interessert i jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...