Gå til innhold

Katten min er borte!


carroh

Anbefalte innlegg

Har en kastrert hunnkatt på ca. 1 år. Hun har vært borte i 5 dager nå, har aldri vært borte lengre enn et døgn før. Er redd for at noe har skjedd med henne, er så bekymret. Har sett langs alle veier og veikanter i området her (bor i ei lita bygd) men ingen pus å se. Har leita og ropt på henne. Har hørt me naboene og lagt ut ''flygeblad'' i alle postkasser i området, men ingen respons. Er det normalt at en kastrert hunnkatt er borte så lenge? Hun er veldig kosete av seg og har brukt og vært inne hver dag for å få kos, bortsett fra de siste fem dagene da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunnkatten min var også sterilisert....

Forsvant 2. Mai. Borte enda..

Tror det har skjedd noe, siden hun har vært borte så lenge.

Du kan enda ha håp. :)

Jeg har mistet det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var katten ID-chippet? Hvis ikke bør du ringe den eventuelle lokale dyreklinikken og høre om de har fått inn en påkjørt katt. Ellers kan du gå lengre turer og rope på katten, kanskje den har falt nedi noe og ikke kommer seg opp igjen, eller har klatret opp i et tre og ikke kommer seg ned igjen...

Håper du finner katten din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke ID-chippet nei. Har prøvd å leita i skog områdene her og ropt på henne, men området med skog og myr er ganske stort, så vet liksom ikke helt hvor hun kan være eller hvor jeg skal leite. Er det vanlig at hun er så lenge vekke når hun ikke har vært det før? Er så utrolig bekymret, den katten betyr alt for meg:(

catty: så utrolig trist å høre at katten din er borte enda:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du må fortsette å lete, for det kan hende hun bare har gått seg bort og ikke finner veien hjem. Ellers er det veldig lurt å sjekke steder hvor hun kan ha blitt innestengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Glør
Er det vanlig at hun er så lenge vekke når hun ikke har vært det før?

En gang må jo være den første også. Mine hunnkatter har vært borte opptil tre uker og kommer tilbake, så det er ganske normalt når de blir eldre, men kommer jo an på personligheten deres også. At hun er kastrert gjør streiftrangen noe mindre, så det er gode muligheter for at hun kommer tilbake.

Og sjekk steder hun kan være stengt inne, har funnet to av mine katter ved å gjøre det. Den ene fant jeg etter ti dager i kjelleren i blokka vår, den andre hadde løpt inn i garasjen til naboen, og blitt sperret inne en hel helg.

Sett inn annonse i lokalavisa og heng opp lapper på butikken, og bruk de linkene du har fått over, så har du ihvertfall gjort alt du kan, og mest sannsynlig dukker hun opp av seg selv. Og når hun dukker opp bør du ta henne med å få en ID-merking, så du har gjort det, i tilfelle hun forsvinner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok kontakt med en dyretolk, han kunne fortelle at katten min hadde blitt jaget ut i veien og blitt påkjørt. Og at hun ikke ville at jeg skulle lete etter henne, for det var ikke noe og se. Så da er det vell ikke mer håp:( Han fortalte også mye om både meg og katten som stemte, så da får jeg vell bare stole på svaret jeg fikk:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et laangt innlegg til deg, men så skjedde det noe som gjorde at det ble sletta, men kort vil jeg bare si at du ikke skal ta dyretolkens ord for gitt! Da min egen katt ble borte for noen år siden, ringte jeg selv en dyretolk, som fortalte at den var død. Dette var en av de mest anerkjente innenfor feltet. Hun la ut i detaljer hvor katten min låg død, og hva som hadde skjedd. MENS jeg satt og snakket med henne kom katten min tuslende inn verandadøra, høyst levende og frisk som en fisk! Fortsett å lete etter katten din du. Den har vært borte i så kort tid. Mest sannsynlig lever den i beste velgående, og trenger at du leter etter den.

Her er noen tråder om emnet: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...amp;hl=dyretolk

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...amp;hl=dyretolk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fortsett å lete du. Katten vår var borte i over en uke en sommer, enda han pleier å holde seg i nærheten av huset nesten bestandig. Vi var redde for at han kunne være tatt av rev e.l, påkjørsel var lite sannsynlig ettersom vi bor i enden av en 1 km lang gårdsvei og katten alltid har vist stor skepsis til å gå mot bilveien (antagelig pga andre husdyr nærmere veien), men man skal vel ikke utelukke det heller. Plutselig en dag var han tilbake, frisk og fin :) Da hadde vi nesten gitt opp håpet. Viktig å gå rundt i området og lokke, i tilfelle hun er stengt inne i en garasje e.l. Lytt etter mjauing.

Jeg ville aldri stolt 100% på en dyretolk eller synsk person gitt. Det er interessant når ting stemmer, men det er sjelden sånn at de alltid har rett - det er svært få, om noen, som har "ren intuisjon". Hvis man først tror på at intuisjonen er noe overbevisst/upersonlig og alltid sannferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg har letet over alt uten å finne henne, har letet flere ganger hver dag. Hørte nettopp katteluken, men det var bare nabokatten som kom inn. Blei såå skuffet da:( Nabokatten er også ''bestevennen'' til katten min. Tror den også savner henne. Har sendt ut ark i hver eneste postkasse i området om de har sett henne og om de kan sjekke om hun kan ha blitt innestengt i kjeller, garasje, uthus osv., men ingen respons.

Det er vell ikke vanlig at kastrerte hunnkatter streifer så langt heller, det er vell mer normalt for hannkatter?

Hadde du hunnkatt eller hannkatt Aurora?

Hun har vært borte i over en uke nå:( Så vet ikke helt hva jeg skal tro, mest sannsynlig har vell dyretolkeren rett:( Har kontaktet den lokale veterinæren, men hun hadde ikke fått melding om noen påkjørsler. Men det finnes nok dessverre de som bare kjører videre uten å melder ifra om påkjørsel av dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du har det. I fjor sommer ble den steriliserte hu-katten min borte. Når det hadde gått over en måned uten å se henne. Var jeg sikker på at hun var blitt påkjørt eller tatt av gaupe, rev eller lignende siden vi bor et sted der disse lusker bak huset. Jeg var skikkelig lei meg og var sikker på at jeg hadde mista den vesle jente-pusen min som jeg selv hadde matet med tåteflaske fordi moren hennes forsvant da hun bare var noen uker gammel.

Men for et par måneder siden dukket hun plutselig opp igjen, hun så helt fin ut. Regner med at det er noen som hadde begynt å mate henne. Noe jeg syntes er dårlig gjort i og med at vi hadde savnet annonser i lokal avisa osv. Fra dagen hun kom hjem har alt som før.

Men føler frustrasjonen din. Håper du finner henne :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men for et par måneder siden dukket hun plutselig opp igjen, hun så helt fin ut. Regner med at det er noen som hadde begynt å mate henne. Noe jeg syntes er dårlig gjort i og med at vi hadde savnet annonser i lokal avisa osv. Fra dagen hun kom hjem har alt som før.

Ja, det er utrolig at folk ikke sjekker om katten er savnet før de begynner å mate henne. Ts, du bør bare fortsette å lete og sette opp plakater. Håper du har et tydelig bilde av henne på det? Hvis det går en tid, kan du jo prøve å sette dusør også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten min kom tilrette igjen i går kveld!! :) Var en nabo som hadde funnet henne nede ved kaia et lite stykke unna her. Hun var sammen med en annen katt, så de hadde sikkert vært på langtur. Er såå glad! :) Trodde aldri jeg skulle se henne igjen. Hun var skitten og tynn, men ellers i fin form. Skal aldri mer bruke dyretolker, trodde virkelig på det, uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er jo fantastisk! Jeg hadde tro på at du skulle finne henne. Som regel skjer det at katten går en plass den ikke har vært, og så finner den ikke hjem igjen.

Nå er sikkert katten veldig glad for å være hjemme igjen. :)

Og dyretolker skal vi ikke høre på. Tenk at hun sa katten din var død. Sånt burde egentlig rapporteres en plass. Skulle ikke vært lov. :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempefint at pus kom til rette! :) Det er lurt å ta seg litt ekstra av den nå de første dagene (men det tror jeg nok du gjør..) så er det større sjanse for å ikke få en slik "rekekatt". Å ta den inn til faste tider er også en lur ting. Disse "dyretolkene" altså! Kjeltringer! Lurer på hvor mange dyreliv de har på samvittigheten jeg, fordi folk gir opp og slutter å lete osv. :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Daniel
Tok kontakt med en dyretolk, han kunne fortelle at katten min hadde blitt jaget ut i veien og blitt påkjørt. Og at hun ikke ville at jeg skulle lete etter henne, for det var ikke noe og se. Så da er det vell ikke mer håp:( Han fortalte også mye om både meg og katten som stemte, så da får jeg vell bare stole på svaret jeg fikk:(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...