Gå til innhold

Forskjell på antall gjester - hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forloveden min vil ha ca 50 gjester på sin side, og jeg kommer bare opp i 20 på min side. Hva skal vi gjøre da? Han vil ikke redusere og jeg har ikke noen å hive på listen med mindre jeg skal ta med gamle tante Olga som jeg aldri har møtt....

Hva skal vi gjøre?

Hva blir naturlig forskjell på hans og min side?

Anonymous poster hash: b6164...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forloveden min vil ha ca 50 gjester på sin side, og jeg kommer bare opp i 20 på min side. Hva skal vi gjøre da? Han vil ikke redusere og jeg har ikke noen å hive på listen med mindre jeg skal ta med gamle tante Olga som jeg aldri har møtt....

Hva skal vi gjøre?

Hva blir naturlig forskjell på hans og min side?

Anonymous poster hash: b6164...a8c

Gjør det noe om det er forskjell da? 😊

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser heller ikke problemet. Vi kommer til invitere flere venner for at forskjellen ikke er så tydlig, men det vil fortsatt være stor forskjell i antall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det noe om det er forskjell da?

Han mener det blir litt unaturlig da hans gjester ikke kjenner de på min side.. Så da blir det liksom hans side og min side, veldig skille...

Anonymous poster hash: b6164...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt naturlig at ikke alle kjenner alle?

Jeg skjønner ikke hvorfor det er et kjempeproblem at hans side er større enn din, det er vel ikke så mye å få gjort med det akkurat.

Evt så kan dere jo arrangere en minglekveld eller noe hvor begge sider kan bli litt kjent på forhånd...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser heller ikke problemet. Vi kommer til invitere flere venner for at forskjellen ikke er så tydlig, men det vil fortsatt være stor forskjell i antall.

Hovedproblemet er vel egentlig at jeg vil ha et lite bryllup med Max 30 personer, mens han vil ha stoooort bryllup, 80stk.

Anonymous poster hash: b6164...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan komme :-)

Neida :-) Men har dere råd, så er det vel fint at han får ha disse 50 personene med i bryllupet som betyr mye for han. De er jo din familie også nå. Bare ikke ha skille på hvilken side folk sitter på i kirken. Du har ikke noen venner/kolleger du kan invitere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer enn dobbelt så svær familie som min samboer, så han har fått ha flere venner enn jeg har, men forskjell blir det uansett. Syns ikke det gjør noe :)

Evt får du adoptere noen og få en ekstra familie. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan komme :-)

Neida :-) Men har dere råd, så er det vel fint at han får ha disse 50 personene med i bryllupet som betyr mye for han. De er jo din familie også nå. Bare ikke ha skille på hvilken side folk sitter på i kirken. Du har ikke noen venner/kolleger du kan invitere da?

Ja, og jeg er jo glad i halvparten av dem. Men jeg har liten familie, og det er ca 12 av de som blir invitert på min side som kommer.

Jeg vil ikke ha hvem som helst på dagen vår heller, jeg vil ha de jeg bryr meg om og er glad i. Mens han vil ha alle de han var med når han var barn liksom. Jeg skjønner veldig godt at han kommer opp i så stor liste, for all del. Men han vil ha en del som han knapt har hatt noe med å gjøre også.

Han mener det blir for tamt med et lite bryllup på Max 30 gjester... At ingen kommer til å ha det gøy og danse og ja...

Anonymous poster hash: b6164...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da syntes jeg egentlig dere burde bestemme dere for hvordan bryllup dere vil ha? En stor fest, eller noe lite og intimt? Når dere har klart å bestemme dere for dette kan dere dra frem gjestelisten igjen, et alternativ kan jo også være å ha mange kaffegjester, men få til middag?



Anonymous poster hash: 88247...ee3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Nå skal ikke vi gifte oss (enda), men han vil nok ha langt flere enn meg, noe jeg ikke ser som noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Det gjør da ingenting det. Dere behøver ikke å henge opp ark/dele det ut med en oversikt over hvem som kjenner hvem av dere hvorfor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener det blir litt unaturlig da hans gjester ikke kjenner de på min side.. Så da blir det liksom hans side og min side, veldig skille...

Anonymous poster hash: b6164...a8c

Det blir et skille ja, men jeg tenker at det er naturlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er veldig vanskelig.. har vært i bryllup hvor det har vært overvekt på den ene siden, og det har blitt mye fokus på brudgom, mer enn på brudeparet. Det er ikke heldig, men kan unngås hvis man er oppmerksom på det. 20-50 er en forholdsvis stor forskjell. Jeg tror ikke at antallet gjester har så mye å si for om festen blir bra, det har vel heller noe med hvem som er der. Forloveden din kan ikke invitere folk til bryllup bare for å få flere gjester??



Anonymous poster hash: 4214d...a8d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo naturlig at han har fleire gjester enn deg dersom han har større familie enn deg. Ser ikkje problemet. Men om han har lyst på stooort bryllup med alle han kjenner, og alle søskenbarn med mann og barn, medan du berre vil ha lite bryllup med kun søsken og næraste venner, då må de rett og slett bli enige om dette først.

Her har han litt større nær familie (søsken med barn), medan eg har ca 30 søskenbarn, han har seks. Begges nær familie er naturligvis invitert (våre søsken med familie). Alle hans onklar/tanter er invitert (5 stk), medan eg berre har invitert 1 av 9 par, då det er mine fadrar. Alle hans søskenbarn med ektefeller/partner er invitert, medan eg berre har invitert 2 av mine søskenbarn (desse to er dei einaste eg har hatt venskaps-kontakt med).

Av venner er svært mange felles, men flest var hans venner før meg. (Me bur på hans heimstad, så det er naturlig) Eg ser ingen grunn til å ha opptelling på _mine_ og _ dine_.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han mener det blir litt unaturlig da hans gjester ikke kjenner de på min side.. Så da blir det liksom hans side og min side, veldig skille...

Anonymous poster hash: b6164...a8c

Hva hvis den ene har liten familie, skal man da invitere kreti og pleti for at det skal bli likt? Hvis det ikke er et problem for deg så bør det heller ikke være det for han. Kommer sikkert til å gå år før de fleste treffes på nytt igjen likevel.

Endret av NoFuss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guilty

Om dagen kommer at kjæresten og jeg skal gifte oss så kommer han til å ha mange flere gjester enn det jeg har. Jeg har veldig liten familie og han har stor. Kan ikke tenke meg at dette blir noe problem :) Hadde heller ikke tenkt over dette som gjest i et bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både mer familie og venner enn min mann. Av 7 bord var 2 "hans", ett felles(med oss og forlovere), resten mine. Dette ble ikke noe problem i det hele tatt, alle koste seg fordet :)

Anonymous poster hash: 1c772...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har jo ulike familier, noen er store noen er små og det er helt normalt:) Vi skal ha et lite bryllup, jeg vil be bare 1 vennepar utenom forlover, mannen vil be 3 i tilleg til en singel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...