Gå til innhold

Hvor i stua skal hunden få sitt faste hvilested?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en valp i en uke nå ( 15 uker gammel) og jeg har satt buret ved sofaen med pledd over. Den liker seg der inne godt men problemet er at hver gang jeg reiser meg fra sofaen for å gjøre noe våkner den til og følger etter meg overalt og sa våkner den opp. Jeg føler derfor at valpen ikke får så mye hvile som den skal ha? Er det noen som har et tips hvor jeg kan sette buret, eller vil den kanskje følge etter meg uansett?

Anonymous poster hash: f1a3f...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve å ha buret i gangen? Min hund liker å ligge i gangen, hvor den kan trekke seg tilbake og slappe av, i tillegg til å ha kontroll over hvem som kommer inn og ut av døren.



Anonymous poster hash: 0115c...6e3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

valpen vil følge deg uansett :P

men til senere, sett buret der det er minst forstyrrelser :)



Anonymous poster hash: a771f...b75
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha buret i stuen. Hunder trenger fred og ro. Hva når det kommer besøk?

Vi hadde hunden på vaskerommet. Det er midt mellom tvstue,stue,kjøkken.

Ble det for mye støy for hunden gikk den selv og fant roen.

Spes når det kom flere på besøk, også med barn. Da må du passe godt på.

Når hunden skal slutte med bur, så er hvileplassen i stuen? Hva når dere skal bort-jobb?

Derfor vil jeg ikke ha den i stuen. Når vi er på jobb så lukker jeg stue og kjøkkendøren. Den har tilgang på to storeganger, vaskerom og et lite rom om den vil.



Anonymous poster hash: 3b897...062
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hunder hviler gjerne oppå meg i sofaen :fnise:

Om natten ligger de ved siden av meg i senga... Den eneste gangen de ligger i hundesengene sine er når jeg sitter på kontoret og de insisterer å være rundt meg, så da må jeg flytte sengene deres etter hvor jeg skal sitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hunder hviler gjerne oppå meg i sofaen :fnise:

Om natten ligger de ved siden av meg i senga... Den eneste gangen de ligger i hundesengene sine er når jeg sitter på kontoret og de insisterer å være rundt meg, så da må jeg flytte sengene deres etter hvor jeg skal sitte

Pass på så du ikke skjemmer dem kraftig bort nå da... :klem:

En hund kan jo ligge på golvet ved siden av deg uten å ha med senga si. Er vel viktigere at den eller de har et fast sted den kan trekke seg tilbake til.

Anonymous poster hash: ccb31...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass på så du ikke skjemmer dem kraftig bort nå da... :klem:

En hund kan jo ligge på golvet ved siden av deg uten å ha med senga si. Er vel viktigere at den eller de har et fast sted den kan trekke seg tilbake til.

Anonymous poster hash: ccb31...45c

Skjemme bort ? Jeg? :rodme: hehehe.. har ca de mest bortskjemte hundene i verden! lydige! men bortskjemte... bortskjemte er ikke det samme som dritt bikkjer, betyr bare at jeg elsker dem latterlig høyt : :rodmer:

De liker ikke å ligge på harde gulv...så derfor henter jeg sengene etter hvor de befinner seg. Hvis de vil trekke seg bort så kan de gå å legge seg i senga mi eller i sofaen, eller sin egen seng. Men det er gjerne ikke behovet, de vil helst være med inn i dusjen om de kan :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår valgte plassen sin selv. Vi hadde satt et bur (som skulle stå åpent) med teppe inni, i det ene hjørnet av stua. Men han ville være der vi hadde robotstøvsugeren vår. Tror det var første dagen han kom til oss at han gikk rett bort der og klorte skikkelig på den. Så vi flytta den så han ikke skulle ødelegge den. Da la han seg fornøyd der, foran verandadøra der det var trekk. Og det ble den faste plassen hans, buret ville han ikke ligge i.

Likevel, han følger etter oss fortsatt inne, han er jo nysgjerrig og vil se hva som skjer!



Anonymous poster hash: 9e49d...75e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

uote name="AnonymBruker" post="14317183" timestamp="1398020607"]Ikke ha buret i stuen. Hunder trenger fred og ro. Hva når det kommer besøk?Vi hadde hunden på vaskerommet. Det er midt mellom tvstue,stue,kjøkken.Ble det for mye støy for hunden gikk den selv og fant roen.Spes når det kom flere på besøk, også med barn. Da må du passe godt på.Når hunden skal slutte med bur, så er hvileplassen i stuen? Hva når dere skal bort-jobb?Derfor vil jeg ikke ha den i stuen. Når vi er på jobb så lukker jeg stue og kjøkkendøren. Den har tilgang på to storeganger, vaskerom og et lite rom om den vil. Anonymous poster hash: 3b897...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde hunden vår i stua. Lå på en bretta dyne med gammelt dynetrekk på under stua. Der fikk hun ligge i fred for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Mine hunder har alltid funnet soveplassen sin selv, og i tillegg liker hunder å flytte litt på seg, så her sover de litt overalt. Han jeg har nå, liker å ligge under sofaen eller i sofaen, alt etter som. Han har bur stående åpent og klar til soving, men der legger han bare lekene sine og går ut igjen selv. Ordenshund :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har hunder som liker å få fred og ro og ligge ifred? Er det bare jeg som har borrelås hunder som gjerne vil tilbringe hele livet sitt 1 cm fra meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke vitsen med å ha hund hvis man skal "stuve den vekk" på et annet rom. Selvsagt ligger vår hund på stua. Med mindre du har et unormalt høyt støynivå, så slapper hunden veldig godt av selv om det er folk rundt den.

Vår ligger i hundesenga i et hjørne i stua hvor den ser alt som foregår. Koselig å ha den sammen med oss :)

I tillegg kan den finne på å legge seg på matta under salongbordet.



Anonymous poster hash: f7fa8...d13
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valper gjør sånt. De vokser det av seg med tiden (eller spørs jo selvfølgelig litt på rase, noen gjør det jo mer enn andre). Jeg syns det er koseligst å ha hunden sammen med oss jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en leilighet på 60 kvadrat selv, og her har hunden en kurv på kjøkkenet, samt 2 stk i stua. En ved sofaen, og en ved arbeidskroken. Mine hunder har alltid hatt muligheten til å trekke seg unna, men aldri brukt den så fremt de har hatt tilgang til et behagelig alternativ nært meg. Flytter jeg meg fra sofaen til arbeidskroken, så går det som regel 10 minutter før hunden bytter kurv.

Hunder er individer de også. Jeg har hatt samme rasen før, og den hunden lå konsekvent i kurven på kjøkkenet og hadde ingen interesse av å ligge nært meg når den sov. Den hunden var forsåvidt en ganske usikker, mens den jeg har nå slår seg til ro hvor det enn skulle være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valper følger gjerne etter når du går et annet sted i huset. Jeg lukket en gang badedøra etter meg, fordi jeg skulle på do i fred. Da ulte min ni uker gamle valp av seoparqsjonsangst. Den vokste det fort av seg, ved at den gradvis ble trygg. Da sluttet den å følge etter. Vår har en egen godstol i skinn som den ligger i :)

Anonymous poster hash: 68e60...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har to hunder, de har eget rom, som de kan gå til når de vil, og der er på det rommet de blir lukket inne når vi er på jobb, ute, osv. Lukker med en babygrin. De har bru og sofa der inne. De trekker seg også inn på rommet når de vil ha fred.

Anonymous poster hash: 74fba...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...