Gå til innhold

Kan alle slutte å ta på magen min?!?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er snart 6 mnd på vei, og er ilter av at magen min med det tydeligvis er blitt et felleseie. Det startet forsåvidt allerede da vi begynte å fortelle det rundt 12 uker, men utarter seg mer og mer.

Synes selvfølgelig det er bare koselig når det gjelder den vordende pappa. Det er også greit med mamma, pappa, mine søsken og aller nærmeste venninner. Det er IKKE greit med alle andre!

Plutselig kommer naboer, jobbkjenninger, gammeltanter, svigerfar, søskenbarn og folk jeg knapt har hilst på før og plukker på magen min med den største selvfølge, uten å være i nærheten av å spørre først.

Det er IKKE barnet du tar på (selv om jeg ikke er så sikker på om jeg synes det hadde vært greit uten videre heller). Det er meg, og min mage, selv om det vokser et barn der inne. Og du hadde jo for svingende ikke plukket meg der verken før eller siden. Guess what - samme regel gjelder nå! Du kan i det minste spørre først!!

Puh, en liten utblåsning. God påske ;)

Anonymous poster hash: 47b3b...f62

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg godt og er helt enig med deg. :) Anonymous poster hash: 79772...a3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he men det er jo så koooselig!! :D



Anonymous poster hash: 2926f...dee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det må da være måte på å være tafatt. Har du ikke stemmens bruk og kan si ifra at du ikke vil ha noen "håndspåleggelse" på magen din?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he men det er jo så koooselig!! :D

Anonymous poster hash: 2926f...dee

Synes du virkelig det? Synes gratulasjoner og kommentarer er hyggelig, men ikke å bli plukket på uten videre.

Anonymous poster hash: c613a...caf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være måte på å være tafatt. Har du ikke stemmens bruk og kan si ifra at du ikke vil ha noen "håndspåleggelse" på magen din?

Hvor har jeg sagt at jeg ikke sier fra? Det gjør jeg, men her kommer jo hendene frem før jeg har rukket å åpne kjeften, og det jeg stusser mest på er at folk ikke skjønner av seg selv at dette ikke er greit.

Anonymous poster hash: c613a...caf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke bry meg om det! Skjer ikke så ofte med meg, men syns bare det er koselig jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg t-skjorte med "I'm not pregnant, just fat" eller "Touch at own risk" :laugh:



Anonymous poster hash: c291e...edb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var helt greit når jeg var gravid, så lenge det var familie, venner og bekjente:)

At fremmede gjør det synes jeg er litt rart fra deres side, men ikke noe jeg freste over..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virkelig det? Synes gratulasjoner og kommentarer er hyggelig, men ikke å bli plukket på uten videre.

Anonymous poster hash: c613a...caf

Ja, det er jo så fint å se på og man bare må kjenne på. : )

Anonymous poster hash: 2926f...dee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har forskjellig intimsone. At jeg syntes det er OK at fremmenfolk klår meg på magen, betyr ikke nødvendigvis at TS syntes det er så koselig...

TS: Jeg forstår deg godt. Fatter ikke at folk holder på slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at jeg absolutt HATET det under mine svangerskap.

Alle trodde de hadde rett til å ta på magen min.

Og jeg er ikke en person som liker at mennesker tar på meg,

så sant det ikke er en partner. Kommer fra en familie som ikke

engang gir hverandre klemmer. Hvorfor skal alle klå på gravide mager

som om de er allemannseie???



Anonymous poster hash: a62b8...6fd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T skjorte som det står "Spør før du klår meg på magen" burde løse problemet :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T skjorte som det står "Spør før du klår meg på magen" burde løse problemet :fnise:

Det skulle ikke være nødvendig. Folk går da ikke og tafser perifere bekjente og kolleger på magen i det daglige. Hvorfor skulle det være annerledes fordi det er en baby på innsiden?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke være nødvendig. Folk går da ikke og tafser perifere bekjente og kolleger på magen i det daglige. Hvorfor skulle det være annerledes fordi det er en baby på innsiden?

Lurer litt selv, jeg spør alltid først :) Trodde det var vanlig, jeg hadde nok tolerert det om det var nære venninner eller foreldre eller noe slikt, men ikke "fremmede". Tydeligvis mange som bare tar seg til rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap var det faktisk ingen (foruten den vordende far) som tok på magen min, men denne gangen har svigerfar, en (kvinnelig) kollega og en av de ansatte i barnehagen til eldstemann gjort det. Samt Mamma og samboeren min. Veldig sært da svigerfar gjorde det, virkelig (enda han er en hyggelig mann og vi har et godt forhold). Men kollegaen og barnehagedama syns jeg til min egen store overraskelse at var koselig og naturlig. Kanskje fordi de er kvinner og fra mer sydlandsk kultur begge to? Hm.

Anonymous poster hash: 10d2f...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jørild

Opplever det innimellom og blir forfjamset, men klarer ikke helt å hisse meg opp. Men en rar ting å gjøre, ja det er det. Jeg har aldri kommet på å ta noen gravide på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt en venninne på babymagen for å kjenne spark, da spurte jeg om lov, var nysgjerrig.

Selv var det kun svigermor (bortsett fra mannen) som tok på magen min, fra første stund hun viste at jeg var gravid i uke 12 så "overfalt" hun meg i yttergangen med en gang jeg kom inn døra. Ba henne om å la meg iallfall få komme inn først (når jeg hadde fått mage). Jeg fikk ikke mage før ca uke 23 så før det så ba jeg henne slutte fordi det ikke var noe å kjenne på bortsett fra fett, hun brydde seg ikke så jeg måtte snu meg unna. Hun har aldri hatt respekt for meg. Var ikke så ille å bli litt stryket på når jeg hadde fått babymagen, men er glad for at ikke flere tok på den. Men tror ikke at jeg hadde sagt nei om noen nære spurte.

Anonymous poster hash: 46c65...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det innimellom og blir forfjamset, men klarer ikke helt å hisse meg opp. Men en rar ting å gjøre, ja det er det. Jeg har aldri kommet på å ta noen gravide på magen.

jeg syns det er så koselig jeg, å kjenne på gravidemager. Men det er jo bare venner og familie, pg jeg spør alltid først :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

jeg syns det er så koselig jeg, å kjenne på gravidemager. Men det er jo bare venner og familie, pg jeg spør alltid først :-)

Men hva er det du kjenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...